Tandberg TDC 3004A

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Innlegg
352
Antall liker
1
Jeg er ny på dette forum og jeg lever i Danmark.
Jeg har i mange år været stor beundrer af TAndbergs radioer og båndoptagere.
Jeg har haft TR 2075 mkII og 2080, TCD 310, TCD 330 og TCD 440A (som jeg stadig har) og så har jeg også stadig min Tandberg TPT 3001A.

Jeg vil dog svært gerne have tag i en Tandberg TCD 3004A som erstatning for min Revox B710.

Er der nogen herinde der kan give råd og vejledning som kan føre mig på sporet af sådan en kassettemaskine?
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Jeg er ny på dette forum og jeg lever i Danmark.
Jeg har i mange år været stor beundrer af TAndbergs radioer og båndoptagere.
Jeg har haft TR 2075 mkII og 2080, TCD 310, TCD 330 og TCD 440A (som jeg stadig har) og så har jeg også stadig min Tandberg TPT 3001A.

Jeg vil dog svært gerne have tag i en Tandberg TCD 3004A som erstatning for min Revox B710.

Er der nogen herinde der kan give råd og vejledning som kan føre mig på sporet af sådan en kassettemaskine?
Det er nok adskillig lettere å få tak i en TCD3014, som er minst like god lydmessig og vesentlig mer driftssikker. 3004 hadde store problemer med driftssikkerheten, mange har nok vandret til de evige jaktmarker for kassettspillere. Ikke ble det solgt mange heller.
 
M

Mulelid

Gjest
Er dette denne som ble laget noen mil i østlig retning? ;-)
 

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Innlegg
352
Antall liker
1
Det er nok adskillig lettere å få tak i en TCD3014, som er minst like god lydmessig og vesentlig mer driftssikker. 3004 hadde store problemer med driftssikkerheten, mange har nok vandret til de evige jaktmarker for kassettspillere. Ikke ble det solgt mange heller.
Jeg forstår ikke at 3004 regnes for dårligere end 3014? 3004 var betragtelig dyrere, den havde bedre specifikationer og den havde flere features. 3004 blev endda regnet for en professionel maskine.
Har du eventuelt konkrete erfaringer med dens sårbarhed og ringere kvalitet?

Alle informationer er velkomne.

Den model som blev produceret i østen var 3034 og den er ikke værd at overveje.
 
M

Mulelid

Gjest
Hei "dolph".. Har sendt deg en privatmld. med mailadresse til en som har 2- 3 sånne, så du får sikkert kjøpt en av dem. Han har mer enn nok Tandberg hjemme hos seg. ;)
 

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Innlegg
352
Antall liker
1
Hei "dolph".. Har sendt deg en privatmld. med mailadresse til en som har 2- 3 sånne, så du får sikkert kjøpt en av dem. Han har mer enn nok Tandberg hjemme hos seg. ;)
Mange tusind tak for det.
Jeg vil kontakte ham snart og spørge til det.
"dolph"
 

Blacksmith

Medlem
Ble medlem
05.12.2005
Innlegg
37
Antall liker
0
Er enig med CBA , kjøp heller en 3014 . Jeg har begge
og det er hele tiden problemer med kontakt feil i 3004 .
Min 3014 låter bedre også . Fine data forteller lite om
kvalitet . Ønsker du bra data og kvalitet kjøper du en
TCD 910 .
 

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Innlegg
352
Antall liker
1
Jeg takker mange gange for input.
Jeg har nu på Mulelid's anbefaling taget kontakt til en troværdig person med en Tandberg maskine jeg har valgt at købe.
Den er perfekt.
Endnu engang tak.
Hvordan kan det være at I Nordmænd bare har så meget bedre ører til at lytte HiFi med end gennemsnittet af Danskere?

Venligst
"dolph"
 
Topp Bunn