Tandberg huldra 10 Høyttalere

stenersenjr

Fersking
Ble medlem
29.01.2014
Innlegg
2
Antall liker
0
Jeg har akkurat arvet meg en Tandberg Huldra 10, er nå på jakt etter høyttalere som passer til denne.
høyttalerne kan helst ikke være så store. Har en dame som er veldig nøye på hvordan de skal se ut Men vil ha ganske god lyd.
Pris skal helst være under 3000

Har tenkt til på disse:

Tannoy Mercury V1 - Test

Eller disse :https://www.komplett.no/boston-acoustics-a-25-sort-1-par/744960

Har veldig lite peiling på høyttalere og slike ting.

Setter stor pris på hjelp:)
 

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
3.380
Antall liker
3.400
Torget vurderinger
0
H 10 är en flott receiver!
Den är värd ett par goda högtalare. Både Tannoy och Boston är säkert bra val.
Ett annat alternativ kan vara vintagehögtalare; f eks Tandberg TL 2520 eller TL 3520. Bägge dessa ger flott ljud tillsammans med H 10.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Har Huldra 10, og har prøvd dem på en rekke høyttalere. Jeg har funnet ut at kombinasjonen med den nå utgåtte Klipsch B3 er en nesten merkverdig god match, Huldraens rett så begrensede krefter får optimale arbeidsbetingelser med akkurat denne høyttaleren. Problemet er dog at det er nesten ingen som selger sine B3, har selv vært på leting etter dem en stund. Jeg antar at et par Klipsch RF52 derfor kan gi gode resultater også, men disse har jeg ikke prøvd i lag med Huldra 10, så jeg våger ikke anbefale dem uten å prøve først.

Men kjenner du noen som har et par B3 til overs, er det lite å tvile på. De bør kunne fås brukt for under 2000,-

Mvh
Håkon Rognlien
 

AJ84

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
285
Antall liker
52
Noen som vet om bang & olufsen beovox s75 kan være god match for tandberg huldra 10? Leser at dem krever forsterker på 50 watt, hva leverer huldra 10?
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Jeg benytter H 10 med mange forskjellige vintage HT. Alt fungerer bra. Men, Tandberg + Tandberg = :). B&O S75 går helt sikkert kjempefint. Jeg bruker også TB, Radionette, Schaub Lorenz reiseradioer m.fl. Og kobler til med ekstern vintage-HT, DIN-kontakt og det er helt strøkent.

Som Rognlien skriver ovenfor, så er B3 eftertraktet, men nesten umulig å få tak i. Jeg har jaktet i minst 2 år og ikke funnet noe.

Ellers går gamle JBL, som L80 og L100 fint. Hvis du har plass.
 

aholen

Medlem
Ble medlem
22.09.2013
Innlegg
26
Antall liker
1
Jeg bruker Tandberg Hi-Fi System 20 med min Huldra 10 (bruker bare Huldra 10 som forforsterker til platespiller) , veldig fornøyd med det oppsettet.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.734
Antall liker
497
Noen som har prøvd Klipsh RB 61 II på Huldra 10? Den er jo temmelig lik B-3.
 

mario

Medlem
Ble medlem
08.06.2014
Innlegg
26
Antall liker
34
Torget vurderinger
3
Har prøved både klipsch B3 ( som jeg har fortsatt) og rf 52 mk II på Huldra 10.
Er du glad i rock n roll er disse ht. bra. Er du derimot mere den rolige typen så anbefaler jeg
Audio Note AX two eller en. Disse for du kjøpt på Finn (Audiocompaniet) for billige penger.
AN spiller forresten ikke bare bra med Tandberg forsterker.
IMO en klassehøyttaler som fortjener å blir hørt.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.210
Antall liker
4.832
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg har noen noenlunde tidsriktige Tandberghøyttalere som jeg gir vekk til verdig trengende som kan hente dem på døra i Stavanger.
 
Topp Bunn