Talking Heads

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.934
Antall liker
17.210
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Yep, det er Rhino.
Yep, det er kjapt med tanke på at det har vært helg i mellom også.
Yep, de første tonene fra "Fear of..." er veldig lovende.

Nope, ikke alt er bra; "More songs..." er skjeiv og må byttes :( (bor ikke nær ei Platekompaniet-sjappe, så et lite tiltak der)
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.885
Antall liker
26.683
Sted
Oslo/Grebbestad
Kjøpte idag ett til ex av Speaking in T den har en sticker med DMM mastring (Tysk), er det så att alla presser av Speaking er DMM? Min Stop making senses er DMM og har veldig god lyd.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.934
Antall liker
17.210
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Har måttet bytte inn More Songs... i to omganger nå pga skjeiv pressing:mad:. Gidder ikke mer, og venter til en anledning der jeg kan komme og plukke opp skiva fysisk, og påse at alt er i orden. Er redd dette er gjennomgående for hele batchen?
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.655
Antall liker
58.465
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
För en som inte har noe Talking Heads i hylla, var ska man starta? Vilket album är ett must för den oinvigde?
Jeg hadde begynt i "feil ende" med SPEAKING IN TONGUES både på vinyl og DVD.
En av de beste konsertfilmer overhode. Musikalsk,visuellt og lydmessig.
Så hadde jeg gravd meg bakover til originalene utfra hva jeg synes var mest interessant utfra konsertversjonene.
Du har altså et godt grunnlag i.o.m. at S.i.T. er i boks.

Liksom cash.se mener jeg at jeg har alle originale fram til naked på vinyl + diverse solo og sideprosjekter.

Denne bør nevnes:


I det siste har jeg hørt en del på trommis Frantz/ femalebassplayer-Xtraordinaire Weymouths sideprosjekt TOM TOM CLUB.
Meget underholdende og super cutting edge lydproduksjon fra Compass Point Studio, Bahamas.



Her en versjon fra "Stop Making Sense"
 
Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.655
Antall liker
58.465
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Tror det er mulig å få tak i gode originaler av de tidligere platene som f.eks. More Songs About...
Ligger nærmere 40 stk for salg på discogs.
Har vært sett på platemesse her til lands i år, så denne er ikke umulig.:)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.422
Antall liker
12.983
Tja da bør vi kanskje ha med David Byrne/Twyla Tharp - the Catherine Wheel også? :rolleyes:
Ellersmessig er jeg rørende enig med deg Bluesbreaker angående My Life in the Bush of Ghosts skiva.
Den er essensiell i en "dannet" platesamlng.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.323
Antall liker
13.404
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Spelar genom Speaking in tongues nu på Luxman/SME/Denon-kombon. Tight med bra tryck och god ljud. Båda barnen på tre respektive fem år löpte in i stuen och framförde en spontan break-dance på golvet. Det händer inte ofta och är ett extremt gott betyg! ;)
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.323
Antall liker
13.404
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Fortsätter med More songs... Rett och fin plate vinagunner, inga skavanker so far! Kanske jag som hatt flaks?!
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.934
Antall liker
17.210
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Nice! Du har flaks. Tok ingen flere sjanser og kjøpte brukt istedenfor ;)

Den "bush"-skiva har jeg faktisk I min beskjedne vinyl-samling, blues ??????
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.323
Antall liker
13.404
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Synd det ska vara sånn att det ska flaks till för å få en brukbar skiva om dagen. Även om detta exemplar var bra så har det alltför ofta varit tvilsomme exemplarer som öppnats efter ett besök i butiken. Men det finns det ju redan en tråd om ser jag :)

Blir en del brukt på mig också och efter scrooges eminenta UL-maskin fick tak över sig hos mig, har de mest "välbrukte" skivorna blitt som "nye". Det minner mig på att jag ska til Ålesund på jobb näst vecka. Då blir det ett besök i de lokala bruktbutikerna!
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.655
Antall liker
58.465
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
^^^Bra for oss gunner!:)



Interessant intervju med Byrne i Augustnr. av UNCUT.
(bra musikk på CDn som medfølger, men det er ikke TH)


Dette er ganske sprekt av Byrne, en annen versjon av Making Flippy Floppy. Selv om det er ei stund sida, er det ikke sikkert alle har sett det??
 

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
113
Antall liker
72
Sted
Sørnorge
Nå er jeg usikker på dette da det er et par dekader siden, så ta det med en klype salt:

Jeg mottok et par LP'er om vinteren, og de var ikke mye i vater. Ut i fra teorien om at temperaturforandringer hadde skylda, la jeg de ut i minusgradene en lang stund. Tok de så inn i varmen igjen, og la en diger stabel med album oppå, som en presse. Mener å huske en av de ble ganske plan igjen, mens en annen ikke ble det.

Jeg har forøvrig fire Talking Heads DVD ugaver, der jeg har mikset 5.1 ned til stereo, og er meget fornøyd med resultatet. Men nå vil jeg også ha et par LP'er, så jeg kan ta min egen 96/24 rip via ekstern ADC og sammenligne. Så jeg satser på "Fear of Music" og "77" på vinyl om ikke så lenge.
 
Topp Bunn