Takker så mye

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Hei

Jeg vil bare formidle en stor takk til alle dere som øser av deres kunnskap når det gjelder Klassisk musikk.
Det har utvilsomt utvidet hobbyen min og min musikk smak
Der er utrolig mye å sette seg inn i,men fryktelig spennende.
En spesiell takk til Vidar.P ,han sitter på utrolig mye kunnskap,og har en spesielt flott måte å formidle sine inntrykk av musikken på.Det være seg spesielt gode innspillinger,dirigenter utøvere,o.s.v.

mvh
Rune

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Oi. Denne hadde jeg ikke sett før. Takker under ydmykt bukk.
Slike usedvanlig kloke ord kan det umulig skade å bumpe en gang til :)

Edit; fant den mens jeg lette etter "På Sporet"-tråden.. som jeg ikke fant i farta.
Sitter nemlig og hører på, og lar meg forundre av Nina Krohn (halvparten av "de to masekoppene" til BachMan), som virkelig klarer å prestere å ha Ozawa som en av sine favorittdirigenter. Jeg skjønte det var noe galt med henne... :)

For meg var det ingen sammenlikning denne med Argerich og dette nye kinesiske tilskuddet; jeg klarte altså ikke å se at det var mulig å ikke synes Argerich/Abbado var knusende overlegen? På tide at jeg åpner skylappene kanskje.. eller er Krohn litt rar? For kun få uker siden klarte hun å trekke frem en eller annen finne (SF) ved siden av Heifetz i Sibelius' fiolinkonsert... hørt på makan :)

Mvh Vidar P

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Oi. Denne hadde jeg ikke sett før. Takker under ydmykt bukk.
Slike usedvanlig kloke ord kan det umulig skade å bumpe en gang til :)

Edit; fant den mens jeg lette etter "På Sporet"-tråden.. som jeg ikke fant i farta.
Sitter nemlig og hører på, og lar meg forundre av Nina Krohn (halvparten av "de to masekoppene" til BachMan), som virkelig klarer å prestere å ha Ozawa som en av sine favorittdirigenter. Jeg skjønte det var noe galt med henne... :)

Mvh Vidar P
Nei ikke sant Vidar,men du fortjener det ,du har utvilsomt utvidet hobbyen min.

mvh
Rune

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
cdjazz skrev:
Hei

Jeg vil bare formidle en stor takk til alle dere som øser av deres kunnskap når det gjelder Klassisk musikk.
Det har utvilsomt utvidet hobbyen min og min musikk smak
Der er utrolig mye å sette seg inn i,men fryktelig spennende.
En spesiell takk til Vidar.P ,han sitter på utrolig mye kunnskap,og har en spesielt flott måte å formidle sine inntrykk av musikken på.Det være seg spesielt gode innspillinger,dirigenter utøvere,o.s.v.

mvh
Rune

mvh
Helt enig!! fint at kunnskapsrike folk finnes

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nå må dere ikke overdrive gutter; det er greit at vi på musikksidene alltid har rett, og at det å følge våre anvisninger både hva angår valg av hifiutstyr (har dere forresten merket dere overrepresentasjonen av Naim-utstyr både på klassisk-sidene og flere av de andre musikkforaene her?) og av musikk er en god leveregel.

Men vi er også svært beskjedne, og liker ikke å blåse i egne trompeter :)

Mvh Vidar P

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Grønn logo på sort bakgrunn er jo veldig fint eller klasse D. finnes det en kombo av Vidar P og Valentinos utstyr? Gjallerhorn med Rel subber er en start!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.084
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Å nei, ikke RÆLsuber.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Vil slutte meg hjertelig til budskapet i denne tråden – klassiskforumet her er en oase av kunnskap og velvillighet hinsides det meste. Mange bidrar med mye – ingen nevnt, ingen glemt. Råd fra forumet har kostet meg adskillige tusenlapper, samtidig som jeg har unngått en rekke bomkjøp og, viktigst av alt, jeg har fått enormt mye ut av musikken.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Plateselskapene burde kjenne sin besøkelsestid her på klassiskasylet.......
Nå har jeg hatt en klassiskperiode der 90% av det jeg har lyttet på, har vært nettopp det.
Dyrt er det...ikke for en og en plate, men en symfoni foreks. varer jo bare rundt timen......så mye vil ha mer ::)

Ellers nyter jeg å lese alle de gode og velmente rådene som kommer smettende til alle døgnets tider.
Grunnen til at tonen på klassiskasylet er så god, tror jeg er at folket her VET at man har forskjellig smak på musikk og RESPEKTERER det.

Pøs bare på folkens!
Som Vidar så klokt sier:
"Noe skal man da ha å høre på når man blir gammel" 8)

Topp Bunn