Takk takk for meg.. en kommentar

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Havar; som sagt; slutt å sutre du også. Finn en egnet tråd og berik oss heller med interessante ting istedet.

Dette er jo et stjerne-eksempel på hvorfor man vil fjerne OT-krangling fra "15 siste".

Mvh Vidar P

S

svk

Gjest
65finger skrev:
Sitat:Off-topic er altså en del av forumet der man kan snakke om saker som IKKE er tema. Horfor man på et Hi-Fi forum skal åpne for å diskutere "alt det andre" er for meg ubegripelig. For "alt det andre" har man jo andre fora. Hvorfor ikke gå dit? Hvorfor diskutere "Tilbud på Berlinerboller" på et hifi-forum? Sliter med å se logikken, mulig det er jeg som er gal.

Enig med deg!!! Er du gal, er jeg gal.
ser ikke noe galt i å diskutere berlinerboller på et hifi forum...det er vel ingen forum som kun diskuterer bakervarer\konditori..

er vel fint at brukerene kan diskutere dagligdagseting..?

var ikke så lenge siden jeg satt her selv og lurte på hvilkn barberhøvel jeg skulle kjøpe meg... :)

men helt klart det er jo ikke nødvendig at OT er på den "siste 15 innlegg" det er jo bare OT allikevel ;D

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Havar; som sagt; slutt å sutre du også. Finn en egnet tråd og berik oss heller med interessante ting istedet.

Dette er jo et stjerne-eksempel på hvorfor man vil fjerne OT-krangling fra "15 siste".

Mvh Vidar P
Fra bokmålsordboka: sutre v1 (besl med sut) klynke, klage barnet s-t / syte han går og s-r bestandig

Jeg skjønner hva du mener, og jeg er sikker på at du skjønner hva jeg mener, men jeg har faktisk ikke klaget over noe ennå. Det har derimot de som er misfornøyd med forum slik det er i dag... Jeg har kun ytret min mening, og faktisk samtidig presisert at saken som sådan er likegyldig for mitt vedkommende.

Mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ok. Joda. Vi lar det være opp til sutrepaver og quit'ere å melde seg ut istedet for å forsøke å rette opp det de synes er galt.

De som ønsker OT utskilt fra hifi/musikk har neppe noe imot OT, tvert om synes vel vi fleste at det er en berikelse. Men vi er her inne for hifi og musikk-diskusjoner, ikke berlinerboller eller internasjonal politikk; og OT tar mye plass på forsidens 15 siste hele tiden; gjør det vanskelig å følge tråder i et oppdelt forum.

Mvh Vidar P

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis noen ikke ser større verdi i HFS enn at de melder seg ut fordi de er uenig i layouten på føstesiden, så la de gjøre det da hvis det gir dem ro i sjelen.

Nå sier jo også Høvdingen at det står på listen over fremtidige oppdateringer å endre dette. Kan ikke se at disse skal volde noen videre problemer eller frustrasjon for noen. Så kan de som ikke er interessert i OT helt ignorere at vi er her. (Eller gjøre som de ofte pleier, skjule nicket sitt eller logge seg ut før se sniker seg inn her og leser litt i smug likevel) ;)

Men man skal heller ikke glemme den delen at det er aktivitet som gjør HFS attraktiv for annonsører også. Og alle er jo her med utgangspunkt i hifiinteresse uavhengig av i hvilken underavdeling de er mest aktiv. OT er den nest største gruppen både i tråder og innlegg, og slikt genererer trafikk for hele stedet.

Mange er også mer aktive på sentralen generelt hvis de selv er aktivt involvert i noen tråder, enten det handler om rørvalg, musikksmak, eller berlinerboller. Og det gavner igjen hele stedet. Jeg har ikke sett mange på OT heller som ikke er bitt av HiFi basillen, selv om bakteriefloraen er rimelig livlig ellers også.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja så da er vi alle enige da, og har sagt det samme hver for oss men med forskjellige ord.

OT er en berikelse. Men den dominerer for mye i 15 siste. Noe antall innlegg på denne tråden viser med all mulig tydelighet.

Og prøv ikke å protester engang; for da havner tråden påny øverst på 15 siste, og det går troll i ord, og jeg får rett. Igjen, må jeg tilføye :)

Mvh Vidar P

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
havar skrev:
AlexanderK skrev:
havar skrev:
Jeg er faktisk ille berørt av mentaliteten til enkelte her inne. Typisk norsk forresten, å lage regler som regulerer bort det man selv ikke er tilhenger av... ::) Ett fett for meg, men jeg er flau over at dette er et tema overhodet.
Jeg blir ille berørt av din mentalitet. Det er ikke snakk om å regulere bort det man ikke er tilhenger av. Blir du misfornøyd hvis de ikke selger støvsugere i skobutikken? Hva med øl hos den gamle tanta som selger tøy og sytråder? Dette er en HIFISENTRAL. Ikke en Obs-butikk der man kan kjøpe "alt".
Nei, det er ikke snakk om å regulere bort, jeg vet det serru... Det er bare snakk om å gjøre mindre synlig.

Jeg er heller ikke misfornøyd om jeg ikke finner støvsugere i skobutikken, men det hadde ikke plaget meg om de hadde hatt det heller... Det er mer her kjernen ligger tror jeg.
Men hva om du måtte krabbe over en haug med støvsugere for å få tak i et par sko, eller om det sto støvsugere i hyllene ved siden av skoene, ville det vært veldig upraktisk i forhold til det å gjøre det man egentlig skal i skobutikken.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vidar P skrev:
Ja så da er vi alle enige da, og har sagt det samme hver for oss men med forskjellige ord.

OT er en berikelse. Men den dominerer for mye i 15 siste. Noe antall innlegg på denne tråden viser med all mulig tydelighet.

Og prøv ikke å protester engang; for da havner tråden påny øverst på 15 siste, og det går troll i ord, og jeg får rett. Igjen, må jeg tilføye :)

Mvh Vidar P

Fjern 15 siste fra forsiden, så er vi kvitt "problemet".. ;) ;D

Der fikk du rett...igjen.... :eek:

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Komponenten skrev:
Se på argumentasjonen for å ta ut OT fra "15 siste" en gang til. Forumet er såpass oppdelt at 15 siste er verdifull for å klare å følge flere tråder samtidig. Da hjelper det lite å ta ut hele "15 siste".

Mvh Vidar P

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vidar P skrev:
Komponenten skrev:
Puss brillene og les argumentasjonen for å ta ut OT fra "15 siste" en gang til. Forumet er såpass oppdelt at 15 siste er verdifull for å klare å følge flere tråder samtidig.

Mvh Vidar P
Jeg bare tuller. Må visst slutte med det...

Bør kanskje vurdere færre underavdelinger, synes det er unødvendig med så mange.
(tuller ikke nå)

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
AlexanderK skrev:
havar skrev:
AlexanderK skrev:
havar skrev:
Jeg er faktisk ille berørt av mentaliteten til enkelte her inne. Typisk norsk forresten, å lage regler som regulerer bort det man selv ikke er tilhenger av... ::) Ett fett for meg, men jeg er flau over at dette er et tema overhodet.
Jeg blir ille berørt av din mentalitet. Det er ikke snakk om å regulere bort det man ikke er tilhenger av. Blir du misfornøyd hvis de ikke selger støvsugere i skobutikken? Hva med øl hos den gamle tanta som selger tøy og sytråder? Dette er en HIFISENTRAL. Ikke en Obs-butikk der man kan kjøpe "alt".
Nei, det er ikke snakk om å regulere bort, jeg vet det serru... Det er bare snakk om å gjøre mindre synlig.

Jeg er heller ikke misfornøyd om jeg ikke finner støvsugere i skobutikken, men det hadde ikke plaget meg om de hadde hatt det heller... Det er mer her kjernen ligger tror jeg.
Men hva om du måtte krabbe over en haug med støvsugere for å få tak i et par sko, eller om det sto støvsugere i hyllene ved siden av skoene, ville det vært veldig upraktisk i forhold til det å gjøre det man egentlig skal i skobutikken.
Jeg ser hvor du vil, og må bare gjenta at jeg ikke har hatt problemer med å finne fram her inne. "15 siste" har jeg knapt registrert, og i alle fall ikke vært avhengig av. "Krabbe over en haug" er vel ikke sammenlignbart, for det er vel ikke slik at man må bla gjennom mange OT-tråder, for å komme fram til det man til enhver tid søker?

Om en slik utopisk skobutikk hadde eksistert, er jeg ganske sikker på at de hadde satt opp gode skilt, akkurat som forum her er tydelig delt inn etter tema. Det kan nok også hende at de hadde satt opp en tilbudsplakat (15 siste..?) i utstillingsvinduet, men jeg hadde sikkert funnet fram til bootsene med vernetå ganske lett uansett. ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvis du ikke engang har registrert "15 siste" så lurer jeg på hva du gjør i denne tråden. Det er nemlig det diskusjonen handler om i bunn og grunn.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Hvis noen ikke ser større verdi i HFS enn at de melder seg ut fordi de er uenig i layouten på føstesiden, så la de gjøre det da hvis det gir dem ro i sjelen.

Nå sier jo også Høvdingen at det står på listen over fremtidige oppdateringer å endre dette. Kan ikke se at disse skal volde noen videre problemer eller frustrasjon for noen. Så kan de som ikke er interessert i OT helt ignorere at vi er her. (Eller gjøre som de ofte pleier, skjule nicket sitt eller logge seg ut før se sniker seg inn her og leser litt i smug likevel) ;)

Men man skal heller ikke glemme den delen at det er aktivitet som gjør HFS attraktiv for annonsører også. Og alle er jo her med utgangspunkt i hifiinteresse uavhengig av i hvilken underavdeling de er mest aktiv. OT er den nest største gruppen både i tråder og innlegg, og slikt genererer trafikk for hele stedet.

Mange er også mer aktive på sentralen generelt hvis de selv er aktivt involvert i noen tråder, enten det handler om rørvalg, musikksmak, eller berlinerboller. Og det gavner igjen hele stedet. Jeg har ikke sett mange på OT heller som ikke er bitt av HiFi basillen, selv om bakteriefloraen er rimelig livlig ellers også.
Kloke ord, intet mindre enn kloke ord...

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Hvis du ikke engang har registrert "15 siste" så lurer jeg på hva du gjør i denne tråden. Det er nemlig det diskusjonen handler om i bunn og grunn.
Strengt tatt sa jeg vel at jeg knapt hadde registrert "15 siste"? Uansett så er vi nå nede på flisespikkernivå...

Knapt registrert = Sett, men sortert under ubetydelig.

En hel diskusjonstråd om noe så ubetydelig, ja det måtte jeg bare sjekke ut. Resten er historie...

Når du spør, får du selvsagt svar. ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er da bra at vi har OT ser jeg. Så noen kan boltre seg i slike diskusjoner :)

Mvh Vidar P

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.782
Torget vurderinger
96
AlexanderK skrev:
havar skrev:
Makan til vrøvl! Så man kan ikke snakke om støvsugere bare fordi man er i en skobutikk, eller motsatt? Hvis du er på en lyttekveld hos en kamerat og det plutselig blir snakket en del om bil, blir du da snurt og går? Ærlig talt....

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Det er da bra at vi har OT ser jeg. Så noen kan boltre seg i slike diskusjoner :)

Mvh Vidar P
Jepp, ingenting er så galt at det ikke er godt for noe... 8)

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
OT er helt nødvendig. Hvis ikke vi har den sikkerhetsventilen, blir topic avdelingene spammet ned.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rhesus skrev:
OT er helt nødvendig. Hvis ikke vi har den sikkerhetsventilen, blir topic avdelingene spammet ned.
Som sagt, nok en gang, så var utgangspunktet for denne tråden hvorvidt OT skal være med i "15 siste" eller ei. Ikke om vi skal ha et OT forum eller ei.

Med alle de misforståtte kommentarene om at "OT må bestå" osv, så har dere OT'ere bevist med all ønskelig tydelighet at dere har skrivekløe langt mer enn leseferdigheter; og slik sett ser jeg behovet for at dere har en plass å kakke ihjel tastaturene deres på ja. Gud bedre om dere skulle forville dere inn på hifiavdelingen iallefall.

Mvh Vidar P

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Valentino skrev:
Målet må være å spamme ned OT.
Da hisser du sikkert på deg OT haterene, siden du da vil generere masse aktivitet på OT.

Hvis noen har meldt seg ut av HFS fordi det er mye aktivitet på OT, synes jeg de er noen svært irritable sjeler.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Rhesus skrev:
Som sagt, nok en gang, så var utgangspunktet for denne tråden hvorvidt OT skal være med i "15 siste" eller ei. Ikke om vi skal ha et OT forum eller ei.

Med alle de misforståtte kommentarene om at "OT må bestå" osv, så har dere OT'ere bevist med all ønskelig tydelighet at dere har skrivekløe langt mer enn leseferdigheter; og slik sett ser jeg behovet for at dere har en plass å kakke ihjel tastaturene deres på ja. Gud bedre om dere skulle forville dere inn på hifiavdelingen iallefall.

Mvh Vidar P
En del av dynamikken i OT-tråder, inkludert denne, er at de endrer litt karakter etterhvert. Derfor blir også andre relaterte synspunkter tatt opp, som hvordan man forholder seg til eller ser på OT generelt. Du må derfor ikke lese alle slike kommentarter som en referanse til ditt opprinnelige innlegg eller bli forundret over at det ikke bare er hovedinnlegget ditt som forblir det røde i tråden. Tråden handler allerede om mer enn hvorvidt du har presisert med tilstrekkelig tydelighet at det er de 15 overskriftene på forsiden som opptar deg, og om alle andre har tilstrekkelig lesekunskaper til å forstå dette.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
.. tastaturer er billige nå til dags heldigvis.

Mvh Vidar P
Det er de. Og om denne tråden blir lang nok kommer den nok til handle muslimske voldtektsmenn og berlinerboller den også. :)

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Polkagris skrev:
AlexanderK skrev:
havar skrev:
Makan til vrøvl! Så man kan ikke snakke om støvsugere bare fordi man er i en skobutikk, eller motsatt? Hvis du er på en lyttekveld hos en kamerat og det plutselig blir snakket en del om bil, blir du da snurt og går? Ærlig talt....
Man kan snakke om hva man vil, selvsagt. Hva som får deg til å tro noe annet må klassifiseres som dysleksi. Har du ikke forstått at problemet er at det som denne siden er laget for er sidestilt med det den _ikke_ er laget for? Og hvem har sagt at jeg "blir snurt og går"? Det er forskjell på å fise og å drite i buksa vettu, påsan.

S

svk

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Det er de. Og om denne tråden blir lang nok kommer den nok til handle muslimske voldtektsmenn og berlinerboller den også. :)
godt det snart er leggetid..

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Berlinerboller; er de best uten sukker, eller med? ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
havar skrev:
Berlinerboller; er de best uten sukker, eller med? ;D
Stekt i smult med sukker utenpå og jordbærsyltetøy inni! :p ;D ;D ;D ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
...gud bedre. Dere trenger jo egentlig bare en eneste tråd på OT. Det er plass til alt tøvet deres og mer til i en tråd.

Mvh Vidar P

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Vidar P skrev:
...gud bedre. Dere trenger jo egentlig bare en eneste tråd på OT. Det er plass til alt tøvet deres og mer til i en tråd.

Mvh Vidar P
Det er jo bare å innse at vi på OT er en smule mer anarkistiske enn dere besteborgerlige. ;) Dere burde egentlig være takknemlige for at vi holder oss her! ;D ;D ;D ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Spiralis skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Det er jo bare å innse at vi på OT er en smule mer anarkistiske enn dere besteborgerlige. ;) Dere burde egentlig være takknemlige for at vi holder oss her! ;D ;D ;D ;D
Make no mistake; man er EVIG takknemlig for at dere holder dere der.

Bare for interessens del; om man skulle oppsummere hva alle pengene i nye tastaturer, all kakkingen, alle tapte arbeidstimene og alle mmHg blodtrykksstigningene deres på OT summert sett har avstedkommet? Har dere kommet til noen konklusjon på noe som helst noen gang?

Mvh

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Spiralis skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Make no mistake; man er EVIG takknemlig for at dere holder dere der.

Bare for interessens del; om man skulle oppsummere hva alle pengene i nye tastaturer, all kakkingen, alle tapte arbeidstimene og alle mmHg blodtrykksstigningene deres på OT summert sett har avstedkommet? Har dere kommet til noen konklusjon på noe som helst noen gang?

Mvh
Summert..? Tja, jeg kan i alle fall si at jeg til tider finner OT svært underholdende. Konklusjon? Det avhenger vel av hva man diskuterer... Jeg ferdes også i mer fornemme kretser (les: hi-fi avdelingen), og har der registrert at det finnes en mengde tråder uten konkluderende avslutning, så hvorfor er det så interessant om man konkluderer på OT? Man kan da ikke være bedre her enn i hi-fi avdelingen ;D

Videre tror jeg at de færreste her inne sliter med blodtrykket.

K

kbwh

Gjest
Ja, ikke sant?
"Og derrr! var stereoanlegget mitt så godt som et stereoanlegg kan bli!" Not.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
havar skrev:
Summert..? Tja, jeg kan i alle fall si at jeg til tider finner OT :) svært underholdende. Konklusjon? Det avhenger vel av hva man diskuterer... Jeg ferdes også i mer fornemme kretser (les: hi-fi avdelingen), og har der registrert at det finnes en mengde tråder uten konkluderende avslutning, så hvorfor er det så interessant om man konkluderer på OT :)? Man kan da ikke være bedre her enn i hi-fi avdelingen ;D

Videre tror jeg at de færreste her inne sliter med blodtrykket.
Alle har jo i utgangspunktet lov til å mene hva de vil, endog si hva de vil
den stor fine Ytringsfriheten

det er på OT :) dette får sitt fulle utløp ;) eller :'(

over grensen til tider :eek:... javel... er det dermed sagt at alt som foregår OT :) er uønsket?

..og i alle tilfeller... hva har man moderatorer til ? ;D

et sted må man få utløp for diverse frustrasjoner og annet fjas og fjatt
ellers blir jeg jo helt matt og tafatt
bare må litt OT :) i dag
kun lese ikke svare ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Moderator. Fjern alle innlegg om HIFI eller musikk fra OT, vær så snill!

Jeg blir så eitrandes forbanna over at disse temaene dukker opp i eninga. :mad: ;D

Topp Bunn