Takk, Sara Azmeh!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
"Kvinner som bruker hijab brenner f.eks ikke bikini og miniskjørt selv om de ikke bruker det selv. Skjerp deg! Det er slike mennesker (jeg tviler på hvorvidt du er et ordentlig mennesker) som skaper fremmedfrykt og rasisme i Norge. Jeg skammer meg over deg!!!!
Muku, Bærum"

kebabsene har faktisk litt humor, tydeligvis.
Mer her: http://tuxlegacy.aftenposten.no/nettprat/090309_Rasmussen/

Hijab pluss bikini blir hijabini?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Jeg syntes i grunnen det var en fin aksjon.

Ett dusteplagg mindre her i landet. Kunne bare flere gjort det samme :)

På den negative siden så kan jo utstrakt hijab-brenning medføre økt produksjon og blomstrende salg

Samtidig så er det jo en del av kulturen i den Muslimske verden, det å brenne ting. Jeg synes stadig vekk de driver å brenne både flagg og diverse. Og så står en horde med folk og vifter med armene og hyler og skriker.
Det er kanskje like vanlig for dem, som det å diskutere i litt harde vendinger her i vår kultur?

Når jeg kjenner etter finnes der ikke snev av ny fremmedfrykt grunnet litt hijab-brenning, gjør du?
Så, når du nevner fremmedfrykt, mener du da muslimene i norge?
Jeg tror ikke de frykter oss mer fordi en hijab er blitt brent her i landet, og jeg kan ikke forestille meg at nordmenn blir redde av å se en brennende hijab

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg håper inderlig at flest mulig husker å ta hijaben av seg før de setter fyr på den. :eek:

Ble medlem
09.03.2008
Antall liker
0
Jeg ser på hele stuntet som et PR-stunt for en eventuell bok hun skal komme med. Hun har fått hele Norges oppmerksomhet nå.

Ja, jeg er i PR-bransjen.

"Der de brenner bøker, vil de en dag brenne mennesker." Jeg støtter ikke hijab-brenningen, og ser jo at det har begynt å bli populært å hetse damer som bærer hijab og muslimer generelt. En sånn, akseptert rasisme.

Jeg vil like å se Sara Azmeh ha motet til å utfordre muslimske menn. Kanskje brenne en sånn hvit lue dem bærer på. Da blir det andre boller enn snøballkasting, kan jeg tenke meg.
Damene har jo ikke gjort noe som helst og blir undertrykka av mennene, i følge den vanlige påstanden.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
DrivingNirvana skrev:
Jeg ser på hele stuntet som et PR-stunt for en eventuell bok hun skal komme med. Hun har fått hele Norges oppmerksomhet nå.

"Der de brenner bøker, vil de en dag brenne mennesker." Jeg støtter ikke hijab-brenningen, og ser jo at det har begynt å bli populært å hetse damer som bærer hijab og muslimer generelt. En sånn, akseptert rasisme.
Med så dårlig evne til å fange essensen i en handling, samt strømningene i samfunnet, er det merkelig at du jobber med PR. Er du på riktig hylle? ;D

Ble medlem
09.03.2008
Antall liker
0
oddgeir skrev:
DrivingNirvana skrev:

Med så dårlig evne til å fange essensen i en handling, samt strømningene i samfunnet, er det merkelig at du jobber med PR. Er du på riktig hylle? ;D

Hylla mi er riktig, men du kan jo fortelle din vinkling i saken.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Min vinkling er som følger.
Denne aksjonen var ett forsøk på å få oppmerksomhet rundt tvangsbruken av hijab for muslimske jenter og kvinner. Samtidig forsøkte hun å si litt om den politiske symbolikken som ligger i plagget.
Når man ser at de som i forkant av stuntet hevdet at hijabben kun var et tøystykke, nå er de sterkeste kritikerne, og er de som er mest forurettet, så ser man dobbeltheten.

Husk at hun forsøkte å gjøre dette allerede for 2 år siden, og ble da stoppet av norsk politi.

Hun skulle ikke gi ut bok da heller så vidt jeg vet.

Topp Bunn