Takamine EG361SC gitar

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Er det noen som har noe erfaring/sett/hørt/fingret med
Takamine EG361SC gitaren?
Er den lettspilt? hvordan er bredden på hals?
Høres ikke så verst ut her

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Denne gitaren er lettspilt og har en slank deilig hals, og er en fornøyelse å spille på. Takaminegitarer generelt, og så også denne, kjennetegnes ved en varm og passe sprø tone, akkurat slik en akk.gitar skal være. Dessuten er gitaren utstyrt med en god pick up, slik at den enkelt kan plugges inn i en forsterker eller PA.
Takamine er benyttet av de største artistene i verden, dog i en litt annen prisklasse enn dette, men like fullt er dette en kjempegod gitar.

Ny koster vel denne gitaren i overkant av 5k tror jeg.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Du går uansett ikke feil med Takamine. Har skrudd lyd på de gitarene såpass mange ganger at jeg liker dem veldig godt. Beskrivelsen til oddgeir er nok riktig.
Kjekt å se deg tilbake, oddgeir. :)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Takker for fine svar
Ser det er to svarte Takaminer i mitt prissegment
Denne 361 og EG341SC
Ser helt like ut,men forskjellen er at bak og sarg er i mahogny på 341 mens det er i rosewood på 361
Hvilke lyd/kvalitetsforskjeller blir det med dette? prisforskjellen er jo bare en 500 lapp

Falt litt for denne Takamine EG363SC
Synes den var utrolig flott også i utseende, men hvordan er den i forhold til 361?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Forskjellen mellom mahogny og rosewood.

Maghogny gir en hardere og klarere tone, og egner seg kanskje bedre til solospill og denslags, mens rosewood gir en anelse mykere og mørkere tone, som etter min mening gjør den mer egnet til komp /akkorder. Her er det små nyanser som du sikkert forstår.
Selv foretrekker jeg rosewood, men dette er en smakssak, samt at dette kan variere noe mellom forskjellige gitarmerker.

Lykke til med handelen. Du går ikke feil med Takamine.

Topp Bunn