Tagging av medlemmer?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hadde det vært en ide å legge til rette for at medlemmer kan tagges mht å gjøre folk oppmerksom på innlegg og tema som kunne tenkes å være relevant for vedkommende?

Det er jo såpass med aktivitet her, og dessuten veldig mange underfora så det er jo vanskelig å få med seg alt uten å være innom daglig.

LK
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Hadde det vært en ide å legge til rette for at medlemmer kan tagges mht å gjøre folk oppmerksom på innlegg og tema som kunne tenkes å være relevant for vedkommende?

Det er jo såpass med aktivitet her, og dessuten veldig mange underfora så det er jo vanskelig å få med seg alt uten å være innom daglig.

LK
Det er vel Facebook du snakker om her, er det ikke?
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hadde det vært en ide å legge til rette for at medlemmer kan tagges mht å gjøre folk oppmerksom på innlegg og tema som kunne tenkes å være relevant for vedkommende?

Det er jo såpass med aktivitet her, og dessuten veldig mange underfora så det er jo vanskelig å få med seg alt uten å være innom daglig.

LK
Det er vel Facebook du snakker om her, er det ikke?
Det virker som du er inneforstått med at Facebook har dette, ja. Funksjonen er smart om man ønsker at folk skal involvere seg, eller unngå at relevante diskusjoner og tema går en hus forbi.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Det finnes en modifikasjon som ikke innebærer Facebook, og som gjør at en kan tagge ved å plassere et "@" foran navnet.

Se her: https://www.dragonbyte-tech.com/store/advanced-user-tagging.20/specifications

Noe sånt du/dere tenkte på?

Vedkommende som blir tagget i enn tråd vil bl.a. få et varsel via PM om innlegget som han/hun har blitt tagget i + mange andre funksjoner.

Mvh
Høvdingen
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Dette ser jeg fordelen med ja. Jeg stemmer for
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Jeg stemmer mot. HFS er for meg et lavpuls-sted, i motsetning til facebook @work. PM her er deilig, og man dynkes ikke ned av irelevant spam. Hvis man kan reservere seg, som jeg synes man må kunne, så vil jo ikke taggingen fungere. Og det er kanskje frustrerende for taggerne:)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Jeg stemmer mot. HFS er for meg et lavpuls-sted, i motsetning til facebook @work. PM her er deilig, og man dynkes ikke ned av irelevant spam. Hvis man kan reservere seg, som jeg synes man må kunne, så vil jo ikke taggingen fungere. Og det er kanskje frustrerende for taggerne:)
Hvis vi installerer denne modifikasjonen så kan hver enkelt bruker under "Mine innstillinger" velge og ikke motta PM med varsling om tagging av sitt brukernavn som er benyttet i ulike innlegg, så det er null problem å reservere seg mot varslinger av noe slag. DBtech lager gode mods, og har tenkt på det meste.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Jeg vil tro at vi får installert User Tagging i kveld. Vil bare teste det først så funksjonen ikke kommer i konflikt med andre modifikasjoner.

Mvh
Høvdingen
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Hadde det vært en ide å legge til rette for at medlemmer kan tagges mht å gjøre folk oppmerksom på innlegg og tema som kunne tenkes å være relevant for vedkommende?

Det er jo såpass med aktivitet her, og dessuten veldig mange underfora så det er jo vanskelig å få med seg alt uten å være innom daglig.

LK
Test av sitering
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Da er "Bruker tagging" og "hash tags" lagt til forumet, og du kan lese veiledning her

Under Mine innstillinger - helt nederst i menyen til venstre - finner du "Bruker Tagging" --> "Innstillinger", og her kan du selv skru av/på diverse varslinger, så her har du alle muligheter til å regulere selv hvordan eller om du ønsker varslinger.

Ps: Tagging av brukere fungerer i mobilversjonen, men innstillinger, statistikk og brukerveiledning fungerer kun i normal-visning av siden.

Mvh
Høvdingen
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Nå har jeg begynt å få varsler om ditt og datt via PM og e-post.

Jeg ønsker ingen varsler overhodet - verken fra venner eller andre. Hvilke innstillinger skal jeg velge da?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Samme her. Jeg prøvde å legge inn denne Tapatalk-greia i håp om at den skulle by på en mer lesbar/manøvrerbar versjon til telefonen eller noe sånt. Så begynte de å sende mail....

Appen slettet, og avsender lagt i spamkurven. Spamregistrering på epost kommer jeg til å gjøre med varslene fra hfs også. Men vær så snill, ikke PM om at jeg er sitert....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
La det være tilvalg å få varsler om at man er sitert. La det være tilvalg om man vil la seg tagge, og eventuelt av hvem. Ikke gjør dette til fjesboka.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
La det være tilvalg å få varsler om at man er sitert. La det være tilvalg om man vil la seg tagge, og eventuelt av hvem. Ikke gjør dette til fjesboka.
Hva er skal jeg jeg si - jeg som er så gammel at jeg ikke engang vet hva tagging betyr? Bortsett fra mer eller mindre kunstnerisk utfoldelse med spraybokser på ymse steder.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Hmm. 15 nye innstillinger jeg må inn å endre for å unngå det hele. Det burde vært omvendt.
Jeg er ikke direkte uenig med deg, men da ville jo hele konseptet vært dødfødt da ingen hadde merket noe til det. Og hvor lang tid tar det og evnt. sette et par kryss og ferdig med det..

Mvh
Høvdingen
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.230
Antall liker
4.319
Torget vurderinger
0
Synes det er interessant med mulighet for tagging, men ønsket ikke epostvaslng. Det tok meg to minutter å endre innstillingene.
 
  • Liker
Reaksjoner: oes

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.227
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg huket av for alt og håper det gjør at alt er som før. Hvis ikke vil jeg svært gjerne ha noen tips...

Edit; og jeg har ikke Facebook, Insta, twitter, whatever, jeg synes det bare er et fordømt mas.....
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
For å komme med mine tanker:

1. Det å skru av email varsling om tagging/sitering, det kan jeg forstå. Det kan du gjøre her: innstillinger

2. Det å motta en PM/Melding hvis noen tagger deg i ett innlegg, i en tråd eller siterer deg, det kan jo være greit å vite om, og meldingen vil linke til en av tre faner i din Profil, men ikke etterlate noen melding i din innboks eller lignende. Hvis noen tagger deg så er jo det for å få din oppmerksomhet, og noen ganger kan det faktisk være greit å få en kort notis om.

tags.png


Under innstillinger kan en nederst velge hvem som evnt. kan se disse fanene i profilen din, men det har vel strengt tatt ikke så stor betydning om brukere kan se disse fanene eller ikke.

De fleste forum har tagging som innebygget funksjon, og jeg trodde dette ville være en løsning som mange vil sette pris på, og for de som ikke liker det, så er det altså en løsning for å blokkere all type varsling, og da bør alle være fornøyd.

Edit: Jeg har endret litt på innstillingene, slik at nå er Email varsling skrudd av, og en må nå skru dem på hvis en ønsker email varsling under innstillinger. Dette betyr at de som har skrudd dem av må nå gå inn for å fjerne kryssene de har satt for email varsling ettersom jeg reverserte innstillingene. Beklager det, men jeg burde gjort dette fra start.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Så lenge jeg kan skru av alle varsler er dette opplegget greit for meg.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Edit: Jeg har endret litt på innstillingene, slik at nå er Email varsling skrudd av for alle, og en må nå skru dem på hvis en ønsker email varsling under innstillinger.

Melding på forumet er fortsatt skrudd på, og jeg kan ikke skru av den funksjonen "globalt", men hver enkelt bruker kan skru den av i sine innstillinger hvis ønskelig.

Dette betyr at de som allerede har skrudd av email varsling må nå gå inn for å fjerne kryssene de har satt for email varsling ettersom jeg reverserte innstillingene. Beklager det, og jeg burde gjort dette fra start.

Se her for bilde av hvordan innstillingene ser ut nå, og la disse fire stå uten kryss hvis du ikke ønsker email varsling:

tagging.jpg
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Vet ikke hvordan det er med dere andre. Selv tar jeg avgjørelser raskere enn M Carlsen under et parti lynsjakk når det kommer til endringer i anlegget. Men endringer her, derimot, fremkaller kjapt motvillige rykninger i venstre pung.:p
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.238
Antall liker
10.914
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Har ikke merket noe nytt, jeg.
Funker det å tagge seg selv?
ottone

Like dumt som å like egne oppgulp på Facebook, men må prøves

PS: Ingen effekt. Bare flere besøk på profilen min.
 
Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Har ikke merket noe nytt, jeg.
Funker det å tagge seg selv?
ottone

Like dumt som å like egne oppgulp på Facebook, men må prøves

PS: Ingen effekt. Bare flere besøk på profilen min.
Hvis du savner en mail om at noen har svart deg, så endret vel Høvdingen dette igjen etter litt påtrykk. Så da slapp jeg å klage ;)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Etterpåklokskap er noe rare greier, men email varsling er stort sett en uting, og jeg burde fra start tenkt på at dette er noe som brukeren selv må aktivere, men på en annen side så vil email varsling gi brukeren en beskjed om at vi har innført tagging.

Tagging er forøvrig et nokså effektivt middel hvis en ønsker å gjøre en person oppmerksom på et innlegg som du vet vedkommende vil ha interesse av, men tagging bør ikke gjøres i utide for meningsløse innlegg, men jeg ville anbefalt å ha melding pr. forumet aktivert. Det er som nevnt tidligere i tråden ikke en melding som blir lagret, og så fort du trykker på den er alle spor borte. Alternativt kan en sjekke sin egen profil --> "tags", og der se innlegg en er tagget i med tilhørende dato.

Jeg er forøvrig fristet til å fjerne alt som har med sitering å gjøre, og bare irriterende å få melding om hver enkelt sitering, så dette har jeg personlig skrudd av for egen del, og hvis en ønsker å se liste over dette, så gå til "Min profil" --> "Siteringer".

Mvh
Høvdingen
 
  • Liker
Reaksjoner: oes

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Må jo teste dette her. Registrete at Terje-A digger slike nymotens greier, så han ble offeret :D
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Hvis alle skal teste ut funksjonen i denne tråden, thomand, så blir det en veldig lang trå med lite opplysende innlegg. :rolleyes:

For egen del tror jeg at jeg følger høvdingens råd mht sitering.
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Jeg var først negativ til tagging forsi jeg ikke ønsker mange pm og epost, men må si at etter de siste justeringene fungerer dette bra for min del: skryt til Høvdingen for
1) at epost av er default
2) at man som default ikke blir varslet om noen passivt siterer («svar med sitat»)
3) at pm-varsling ikke blir liggende i innboks (ville forsøplet inboksen - smart løsning)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Jeg var først negativ til tagging forsi jeg ikke ønsker mange pm og epost, men må si at etter de siste justeringene fungerer dette bra for min del: skryt til Høvdingen for
1) at epost av er default
2) at man som default ikke blir varslet om noen passivt siterer («svar med sitat»)
3) at pm-varsling ikke blir liggende i innboks (ville forsøplet inboksen - smart løsning)
Det blir akkurat som Chatten, en må justere seg inn litt til faktisk bruk.

Mvh
Høvdingen
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Hvorfor må jeg få PM hver gang noen har sittert meg ?

Hvor slår jeg dette av ?
 
Topp Bunn