TacT SDA2175 til B&W 703?

Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
1
Hei!
Noen som har en formening om hvordan dette vil fortone seg? Har en Hegel H1 nå som driver disse, men eg har på følelsen at de fortjener, i mangel på et bedre uttykk, mer power. Føler bassen blir for udefinert, liker den hard og kontant. Så det store spm. er jo om dette blir den riktige veien å gå? Tenkte eg skulle på "klubben" og høre på denne kombo`en, men det er jo alltid artig å få litt input fra dere! ;)
Sånn helt på tampen... Denne er vel fin å bi-ampe med den integrerte forsterkeren til TacT?

-fjoffmasterflex-

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Kan det ha noe med rommet de står i og plasseringen? Dette er vel som regel den faktoren som påvirker lydgjengivelsen mest. Har du erfaringer med annet utstyr/høyttalere i samme rommet?

Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
1
Re: TacT SDA2175 til B&W 703?

Dårlig med det dessverre...bor midlertidig hos en kompis, så eg har ikke fått testet ut så mye, prøvd litt ymse. nå står de mellom 50-100 cm fra bakvegg og ca 1m fra sideveggene. skjønner at plassering har mye å si, men fortjener ikke disse høyttalerene mer "power"?

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Hegel lager ofte strømsterke forsterkere, så det burde ikke stå på det iallefall. Den tact'en du sikter til syns jeg iallefall passer 703 dårlig :(. Sjekk eller ut et par Midgard oberon 4.1 eller Embla monoblokker. koster 12000kr, 2x250watt mener jeg å huske. (ICE POWER!).

www.emblaaudio.no
www.midgardaudio.no

B

brand-x

Gjest
fjoffmasterflex

Audiophile testet tact`n med hegel preamp med godt
resultat. Husker ikke helt hvilke høytalere som ble brukt men ihvertfall TON-ART. SDA`n har en softere klang en hegel h-1 og mye fastere bass. Den er oppgitt fra hi-fi klubben til 200 watt pr kanal men riktig er 175 i 8ohm. lyd og bilde bi-ampet med h-2 med godt resultet og tror det er en bedre løsning en tact.

Mvh.
brand-x

Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
1
Midgard ser veldig fristende ut! prisforskjellen mellom oberon 4.1 og 6.1 er vel ikke så altfor stor, er den? bør eg da gå for 6.1 eller holder det med 4.1? har lest litt om Midgard her inne før, og da har gjennomgangstemaet vært levering...er de klare nå?

Topp Bunn