T-Wee box - går det an å skifte lydkort?

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Jeg har fått en sånn T-We Box fra Canal Digital. Går det an å skifte lydkort til noe bedre? I så fall hvordan og hvor?
Takknemlig for svar. :)
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Enhver ekstern DAC med optisk s/pdif vil gjøre nytten.
Du kan ikke skifte internt kort hvis det er det du tenker.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Takk for svar. Jeg har ingen dac, og bruker boksen kun til TV'n. Men kunne være morsomt å plugge inn noen RCA-plugger og høre Wimp på det store anlegget. Skal jeg først satse på ekstern dac, blir det fort dyrt. Det var derfor internt kort jeg først tenkte på - på samme måte som i en PC.

Noen forslag forresten - med mest mulig vinyl-liknende lyd...(he,he - på TV'n blir nok det en utfordring..)
 

stianl75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2014
Innlegg
127
Antall liker
39
Torget vurderinger
1
Usikker på om dette svarer på spørsmålet ditt - men det ligger en Abrahamsen v6.0 DAC på finn.no
Denne skal vel gi mye lyd for pengene så vidt jeg vet, hvis du ellers vurderer en DAC.

Har selv Cambridge DacMagic Plus som jeg er tålelig fornøyd med - kan anbefales .
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Hei,
hadde en morsom opplevelse med Abrahamsen dac for noen år siden. Pris hos Elkjøp var da 4000. Jeg sa at de hadde hatt den på kampanje mye billigere tidligere. Selgeren regnet og regnet, og sa han kunne strekke seg til 3500. Da jeg fortsatt ikke virket interessert, regnet han enda lenger, og kom etter 5 minuter til at jo, han kunne gå ned til 3000. Jeg vinket ham vekk, og begynte å gå. Da skreik han etter meg: 2500!!

PS Jeg hadde kjøpt den til 2000....
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
PS
Men takk for tipset. Problemet mitt er kanskje at jeg på lydfronten blir sittende og sammenlikne med vinyl hele tiden. Og når vinylanlegget koster skjorta, blir man lett misfornøyd med alt annet. ....:)
 
Topp Bunn