T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Takk for en flott ettermiddag med god lyd og bra bevertning. Alltid hyggelig å møte nye bekjentskap med like interesser. Anlegget til T-1 er basert på elektronikk fra Roksan og høyttalere fra Spendor. Jeg er familiær med begge merkene, man aldri hørt dem sammen. Kan bekrefte at dette var en vellykket kombo. Som kilder bruker T-1 streaming fra Bluesound Node 2 via Roksan DAC. Vinylavspilling skjer gjennom Classic platespiller fra Project med Ortofon 2M Silver via Roksan Riaa. De få kuttene vi hørte fra Tidal HiFi var overbevisende og viser igjen at denne tjenesten funger godt som kilde imo. Jeg vil si at de to kildene var ganske likeverdige i gjengivelse. Vi spilte dog mest vinyl da jeg hadde tatt med en bunke med assortert utvalg musikk.
    Så til en liten beskrivelse av lyden. Anlegget spiller lettflytende med bra oppløsning og med god autoritet i bassen. Tydelig at forsterkeren har god kontroll på HT. Synes også det er bra med rom hvor lydbildet er overraskende stort til tross for HT plassering nær frontvegg i en relativt liten stue. Forcen til oppsettet vi jeg si er at det er altetende. Vi var innom de fleste genre og alt gjengitt med høy troverdighet. Skal det pekes på noe var det en liten tendens til litt pågåenhet i det øvre sjikt ved vinylavspilling. Det samme har jeg hørt hos min nabo som har samme PU. En oppgradering her står på listen til T-1, og det tror jeg vil gi en god balanse med resten i dette velkomponerte anlegget. Igjen takk for en hyggelig ettermiddag med musikk og hifi i fokus.

    mvh
    Hei og takk for hyggelig tilbakemelding om lyden hos meg :) Det var veldig kjekt, både med å få vist frem galskapen man styrer med samt det å få mye gode musikk tips. treff som dette håper jeg det kan bli mer av fremover! Går alt etter planen skal jeg ha større stue å plassere anlegget i over nyttår, men ting tar tid så det må stå sånn en stund til :p
    Ja pu er på tide og gjøre noe med. Det har hele tiden blitt pushet fremover da jeg har noen fingre som ikke spiller helt på lag med så små dubeditter :p men takker nok ja til tilbudet å få byttet den i nær fremtid :) Satser på å få kjøpt en black som neste pu da jeg tror den kan passe både til spiller og resten av anlegget.
     

    Moet Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.02.2014
    Innlegg
    54
    Antall liker
    250
    Sted
    Lagårdsveien 77, 4010 Stavanger
    Hei dere. Jeg hiver meg på tråden og begynner først av alt med en takk til T-1 for å arrangere en lytteaften med Roksan anlegg. Vi i Moet Audio er stolte av Roksan og liker godt det vi hører. Hele konseptet med eiere før de ble kjøpt av Monitor Audio var kult. Tufan Hashemi drev Roksan fra verkstedet i London og inspiserte alle produkter selv, for han visste hva han likte av lydsignatur. Roksan Caspian med historie fra kaspiske hav og "bil radio" look har holdt koken i mange år, og blitt gradvis forfinet. Personlig er Caspian en favoritt da den i tillegg til å være detaljert og litt varm, er på en måte sofistikert i fremstillingen. K3 Dacen har kommet senere og blitt en favoritt. Anlegget som T-1 har er etter min smak, spesielt i kombinasjon med de riktige høyttalerne. Og Tufan har designet de for balansert drift. Når vi snakket med han sist før oppkjøpet var han helt klar på hva som var rett kabelbruk på Roksan.

    Konseptet til Moet Audio er å få hifi ut til folket og vi drifter bedriten på en særdeles enkel måte for å holde kostnadene nede. Hvis noen er interesserte i Roksan, Kudos, Leema, Naim osv så skal vi låne ut anlegg slik at dere kan få prøvd ut de ulike produktene i hjemlige omgivelser. Litt reklamen, men tenkte det kunne være greit å informere om det. Vi strekker oss langt for å ha det kjekt sammen med andre med samme hobby.

    Uansett var det veldig kjekt å lese om lyd opplevelsene og sammenligningene. Kos dere videre og ta gjerne kontakt dersom dere lurer på noe.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da var det omsider fridag og tid til å komme med noen ord om ettermiddagen sammen med Soa og T-1.

    Det er alltid kjekt å treffe andre med samme interesser, selv om vi ikke alltid er på samme nivå med tanke på kunnskap og utstyr.

    Lyden og anlegget er godt beskrevet i Soa sitt innlegg, og her kan jeg bare si meg enig. Pickup har jeg hatt tilsvarende i mitt anlegg, og den spiller for lyst for mine ører. Den var mye bedre her hos T-1 nå, men fortsatt en tanke for lys i forhold til hva jeg foretrekker.

    T-1 har nå fått utstyr i stuen som han bør ha ro til å beholde lenge. ;)
    Jeg har hørt mye forskjellig innom der, og det som står nå er i en høyere divisjon enn alt annet som har vært innom. Roksanrigg med Spendorhøyttalerne er meget bra. Hvis jeg skulle finne på å forlate rør vil Roksan definitivt stå på listen over aktuelle kandidater.
    Spesielt riaa fra Roksan imponerte meg, den løftet virkelig lyden fra vinyl kontra det som var tidligere hos T-1. Ikke at det var dårlig tidligere, men mye bedre nå :)
    Så det eneste jeg mener han bør vurdere er å bytte pickup, noe han visst har i tankene.

    Soa traff jeg for første gang, og han var en trivelig kar med mye kunnskap, og et anlegg jeg virkelig kunne hatt lyst til å se og høre. Han hadde med seg noe vinyl som ble spilt, og det ga meg noen gode musikktips, takk :)

    Vil også takke T-1 som inviterte og viste sine eminente evner på kjøkkenet med vafler laget fra bunnen ;) De smakte og det samme gjorde kaffen.
    Å få komme på slike lyttetreff er veldig nyttig for en som er ganske fersk i gamet, jeg lærer mye og plukker opp mye nyttig info om artister og utstyr :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Flott at den er oppe og går. Ikke føl noe press... bare del skitprat med oss og når du føler for det :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Helt korrekt. Keep it low key and high on bullshit :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fint å se tråden opp å gå... NÅ MÅ DU SKJERPE DEG, KID! ;)
    Neida, ta det pent og rolig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Men ba Tommy om den åpnet/døpt om, eller ble den ‘tvangsåpnet’ for hans eget beste? ;) He he...
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ja var vel på tide :p snoker jo rundt på forum allikevel ;D ikveld har jeg barnefri, fruen er å henter sushi mens jeg varmer opp kvelden med en liten tigergutt å kent på snurra 8) livet er ikke det verste mann har nei... 8)
    20180324_195153.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja var vel på tide :p snoker jo rundt på forum allikevel ;D ikveld har jeg barnefri, fruen er å henter sushi mens jeg varmer opp kvelden med en liten tigergutt å kent på snurra 8) livet er ikke det verste mann har nei... 8) Vis vedlegget 487146
    Kos deg med tigergutt og Kent :) Barnefri og sushi med damen er jo ikke på trynet. Her er det en Heineken og litt musikk. Nå står C1 Signature for lyden igjen. Må bytte litt ;)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    sushi er alltid en vinner! blir så jævlig mett bare :p Får satse på at det blir harbeth på testing istedet hos deg snart da ;) Ja tråden er åpnet frivillig ;) Kommer nok ikke skje så mye spennende på utstyrsfronten her på en stund. siste kjøp var Roksan dac jeg hadde på testing fra moet. den gjorde noe så rett hos meg at det var uaktuelt å sende den tilbake :p resten av riggen er vel skrivi om alt. spendor tar mye plass i stuen men det driter jeg hundre å null i:p de blir lenge (sier ikke for alltid lenger da jeg har lært) men de gjør noe med musikken som bare passer mine ører helt perfekt :) Var på platejakt i dag å endte opp med Kent, First aid kit, manic street preachers, fletwood mac og lana del ray. en kveld som skal nytes :) Fruen graver seg ned i en bok å jeg nyter, øl musikk og forums surfing ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Nyt det du:) Er kjekt med slike daffekvelder. Har en slik selv. Bare hører musikk og pilser. Skjønt. Ja vi får se. Harbeth har man hverken hørt eller eid. Litt sånn kjekt å ha hørt/eid ;)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kjekk kveld du har hatt :)
    Her har det vært en kveld i stillhetens tegn, ingen musikk og ikke minst, ingen TV. Kun kjæresten, katten hennes og jeg. Vi leser i hver sin bok og nyter stillheten for en gangs skyld, fint det også.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Arg! jeg er ikke kjent for å være den mest tålmodige (seskage som påstår) men bestilte stativer til spendorene 4mars, fikk beskjed om at før helgen var det mye å gjøre så ble lagd tegninger over helgen til godkjenning osv.. helgen gikk å uka forsvant, etterspurte fremgang fredagen etter det men ingen svar. lot det det gå en uke til for å se om det ble noe respons men neida!! så i dag 3 uker etter med null respons ble jeg så irritert at jeg sendte mld om at den orderen kunne de bare glemme.. så da må jeg finne noen andre som gidder ta jobben å er i stand til å holde avtaler.. smihuset fikk sjansen uten å fikse den saken. så da får vi se da. tips mottas med takk :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Noe dritt det der når avtaler ikke blir holdt!
    Merker faktisk et snev av utålmodighet selv her. Bestilte en ultralydsvasker (ikke komplett vinylvasker) i november i fjor. Fortsatt ikke levert. Et crowdfundingprosjekt, så en viss usikkerthet om når den skulle leveres var det.
    Nå skal den visstnok leveres i april, den som lever får se ;)
    Ellers har jeg ingen gode forslag om noen som kan lage stativer til deg dessverre.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjipt. Skulle jo være en ok sak for de som kan det der å lage de stativene uten noen arkitekttegning. Men som du sier, så gav du dem sjansen. Tja, ikke så lett å komme på noen her i Bergen. Skal gi deg en lyd om jeg kommer på noen.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Noe dritt det der når avtaler ikke blir holdt!
    Merker faktisk et snev av utålmodighet selv her. Bestilte en ultralydsvasker (ikke komplett vinylvasker) i november i fjor. Fortsatt ikke levert. Et crowdfundingprosjekt, så en viss usikkerthet om når den skulle leveres var det.
    Nå skal den visstnok leveres i april, den som lever får se ;)
    Ellers har jeg ingen gode forslag om noen som kan lage stativer til deg dessverre.
    Det hadde jo jeg fått åndenød av :p nå tok jeg kontakt med tafa møbler på gol. har fulgt med lenge på alt han lager å liker stilen meget godt. har gitt han full kunstnerisk frihet så dette kan bli spennende :p meget overkommelig pris også. bilder osv kommer så fort de er klar for de som bryr seg om sånt :p
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Kjipt. Skulle jo være en ok sak for de som kan det der å lage de stativene uten noen arkitekttegning. Men som du sier, så gav du dem sjansen. Tja, ikke så lett å komme på noen her i Bergen. Skal gi deg en lyd om jeg kommer på noen.
    ja det var vel ikke stor nok jobb til at dem gadd å bry seg.. det som fornøyer meg er at vi vurderte bruke de til et prosjekt til jobb som utgår med stil nå..
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Helt enig :)
    Har hatt en flott «topptur» til Linken på Fanafjellet i dag. Herlig å lytte til stillheten ute i naturen også.
    351E1E8E-F8BC-4AC0-AA35-9B3355CFE615.jpg

    Den obligatorisk Kvikk lunchen var selvfølgelig med på turen :cool:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Her har vi vært på harryhandel på riksgränsen.. godt over 2meter brøyteskavler på fjellet :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Herdla militær base. På gress sletten man ser landet tyskerne under krigen. En fin plass å besøke om man er i området :)
    20180331_124141.jpg
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    God påske, T-1 :)

    Er det ikke godt at været spiller på lag med oss akkurat nå. Kos deg (dere).
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Sjefen syns jeg hadde vært grei gutt i det siste så jeg fikk en Larsen til påske. Nå sprettes den å lana del rey skal få stå for underholdningen :) fine dager unnagjort på hytten med et vær man kun drømmer om :)
    20180331_213542.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Takk for det kompis :) ja denne ferien var sinnsykt etterlengtet! Godt å merke hvilepuls igjen :p
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Første gang denne spilles på spillern å fy så bra lyd det er :) også en veldig bra skive imo.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Bra å høre :) Ikke feil med god lyd og noe godt i glasset en lørdag kveld ;) Her er det film og en øl og to.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Helvette bilde greier da! Drit i det...
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn