Tørka støvet av Sperrling True Track og gitt den service.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sadelta

Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Antall liker
    0
    Måtte lage nye hull på headshell for og få rett overhang og med assistanse fra musicman så gikk det glimrende :)

Vedlegg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Spennende, godt mulig jeg er sveisblind men syns det lignet på cerwin vega diskant og mellomtone?

Sadelta

Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Antall liker
    0
    pahf skrev:
    Spennende, godt mulig jeg er sveisblind men syns det lignet på cerwin vega diskant og mellomtone?
    ;D neida sveiseblind er du ikke hehe.. er et par DC 12 med bedre basselement..

Sadelta

Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Antall liker
    0
    IsakAlexander skrev:
    Rå spiller! Hvordan er pickupen festet?
    Dette er shure M91E samme som M91ED bare med metallhus i stedet for plast ifølge Kjell.B
    Den står fast i det metallhuset du ser på et av bildene.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Sadelta skrev:
    pahf skrev:
    Var enda godt, hadde en kompis som bytta ut orginal elementene med celestion ad 12 element, det ble slett ikke verst!

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    314
    Synes disse spillerne er fine . MEN jeg Bestilte og betalte for en slik spiller med arm og to pickuper fra Sperrling for noen år siden , men fikk den aldri ( så ikke noe til pengene heller)
    :-\ :-\ :-\

Mvh Jan I

Sadelta

Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Antall liker
    0
    pahf skrev:
    Sadelta skrev:
    pahf skrev:
    Var enda godt, hadde en kompis som bytta ut orginal elementene med celestion ad 12 element, det ble slett ikke verst!
    Ja det kan jeg tenke meg, dette er Sammi midbass som kutter på 46 hz, beregna for PA.
    Ble kjøpt hos Eltek for ca. 7 år sia men aldrig brukt, kommer ikke til og bytte tilbake da dette lydet mye bedre.
    Loudnes effekten er helt borte og det blir ikke bromle bass uansett hva man spiller, savner kanskje av og til det aller dypeste men det kan jeg ordne senere med aktiv basskasse.
    Mye mere åpen og definert lyd av disse, mere punch i bryst kassa og ikke bare rabalder i brallarna ;D

Sadelta

Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Antall liker
    0
    Jan_I skrev:
    Synes disse spillerne er fine . MEN jeg Bestilte og betalte for en slik spiller med arm og to pickuper fra Sperrling for noen år siden , men fikk den aldri ( så ikke noe til pengene heller)

Mvh Jan I
    Velkommen i klubben :) Roger'n skylder meg 30 000,- og de ser jeg aldrig igjen.
    Vi skulle starte produksjon av True Track her oppe hos meg, så jeg var på Gottland og fyllte flere paller med granittblokker og platespiller deler sammen med Roger.
    Det ble så mye styr og rot rundt dette at det aldrig ble satt i gang.
    Bjørn Olaf Aamodt Haug(BOAHS HIFI) skylder meg 100 000,- som han gladelig svindlet meg for, de ser jeg heller aldrig igjen :)
    Så kanskje det kan være en liten trøst at det ikke er bare du Jan ;)

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    36.968
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ille morsomt!
    Likte godt den bildeserien der, gøyal kvern den true Track'en! :)

/ Morten

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja.... bra du nærmer deg mål med pickup innstillingen.

Hvis du kjøper en tube alupolish, og drar over tallerken blir den som ny.

mvh

Sadelta

Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Antall liker
    0
    Lagga skrev:
    Ille morsomt!
    Likte godt den bildeserien der, gøyal kvern den true Track'en! :)

/ Morten
    Jada, det e en krute god snurr jævel som vi sier her oppe i nord :)

Mvh. Robin.

Sadelta

Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Antall liker
    0
    musicman skrev:
    Se der ja.... bra du nærmer deg mål med pickup innstillingen.

Hvis du kjøper en tube alupolish, og drar over tallerken blir den som ny.

mvh
    Alupolish er notert, ser jo bedre ut da :)
    Er ikke farlig å få det til når man har hyggelige folk og spørre om hjelp ;D

Mvh. Robin.

Martin Logan Fan

Fersking
    Ble medlem
    04.10.2017
    Antall liker
    0
    Det var mange som Bjørn Olaf Aamodt Haug (Boahs) lurte for penger. Jeg forhåndsbetalte 10.000,- med fikk aldri varene. Det var mye penger den gangen!
    Hvor ble det av han?

Jan_I skrev:

Mvh Jan I
    Velkommen i klubben :) Roger'n skylder meg 30 000,- og de ser jeg aldrig igjen.
    Vi skulle starte produksjon av True Track her oppe hos meg, så jeg var på Gottland og fyllte flere paller med granittblokker og platespiller deler sammen med Roger.
    Det ble så mye styr og rot rundt dette at det aldrig ble satt i gang.
    Bjørn Olaf Aamodt Haug(BOAHS HIFI) skylder meg 100 000,- som han gladelig svindlet meg for, de ser jeg heller aldrig igjen :)
    Så kanskje det kan være en liten trøst at det ikke er bare du Jan ;)

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Førøvrig en kjedelig historie der flere ble snytt for penger som var forhåndsbetalt og ingen spiller som dukket opp.

Jeg betalte halvparten på forskudd og ble lovet bilder underveis i byggeprosessen. Ingen bilder kom og etterhvert som det strømmet på med bekymrede medentusiaster som hadde forhåndsbetalt og ikke hørt mer fra Sperrling skjønte jeg lunta.
    Ringte han og ga han en tidsfrist for ferdigstillelse av spilleren.

Det endte opp med en Oslo tur ens ærend for å enten hente spiller eller pengene som var forhåndsbetalt i retur.
    Vel framme hos den godeste Sperrling ble det fort klart at min spiller som skulle ha sort granitt plinth ikke på langt nær var ferdig.
    Den stod i deler på verkstedet sammen med myyyyye annen elektronikk.

Enden på visa ble at han ga meg sin private som hadde den røde granitten som jeg ikke synes noe om, men bedre med en spiller enn ingenting.

Vil til slutt si at Roger'n fremstod som en eksentrisk kar med mange ideer, og jeg ble faktisk værende hos han i 4 timer der han demonstrerte sitt hjemmebygde anlegg med horn høyttalere. Fy satan for en dynamikk. Der var det råeste jeg dengang hadde hørt når det kom til trøkk og fun faktor. Det manglet litt på den siste oppløsningen og endel andre hifi parameter som 3D, detaljer osv, men kjempetøff lyd. Sofaen vi satt i levde sitt eget liv når det ble dratt på.

Det som er tragisk slik jeg ser det, er at den godeste Sperrling ikke bevisst har svindlet folk, men det har gått i "ball" for mannen på endel andre områder, og han har kommet i et uføre han kanskje sliter med enda. Synd, for han har virkelig peiling.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn