TÅRER

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Øivind skrev:
Rotekroken skrev:
Hvor mange sitter hjemme å faktisk får tårene til å trille, av musikk som vekker følelsene i deg.?
Hender jo at det triller en (sjeldent flere), eller at jeg blir sittende å blunke litt.

En prøver jo hele tiden å bla fram rett låt, som matcher humøret. Noen ganger klaffer det over all forventning..

Edit: Evnen til å leve seg såpass inn i, det ene eller det andre, er absolutt ikke noe en bør prøve å "vokse ifra". Noensinne.
Støttes.! ;)
Tror man mister en del av seg selv, om man prøver å skjule seg bak en eller annen form for skall.?
Har prøvd det der, men når jeg brøyt sammen så brøyt jeg virkelig sammen.!
Så for meg nytter det ikke å holde igjen, jeg må bare la det komma ut :'(
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Rotekroken skrev:
65finger skrev:
Tårene spruter stått og stadig men livefølelsen må være til stede og riktig musikk. Musikkanlegget skal være meget bra for å få frem tårer. Mitt anlegg er ikke helt der enda. @impulse sitt anlegg er tårefrembringende
Må ikke reklamere for mye for Impulse høyttalerene nå da, det er jo ikke alle som vet at de lett triller frem tårene uansett musikk, nesten ;)

Men siden du skrev dette innlegget, så er det vel noe som har skjedd på din front også.?
Mangler vel den siste finishen, men tror det faktisk er en grunn til at det er vanskelig å få tak i deg, du sitter jo bare å lytter på plate etter plate :eek:
Hva har egentlig skjedd på dine trakter.?
Skulle jo nesten tro at du hadde fått rør i heimen jo mann.! ;D
Kjell
300b rør står og gløder så søtt i stuen. Aldri hatt noe bedre match med Sonus Faber her i huset. Fasinerende
 
Ø

Øivind

Gjest
Rotekroken skrev:
Har prøvd det der,
Me too :-\ . Det er ingenting "opplyst" med det. Bare bortkasta.

Det sprekker uansett, og da kommer det ut. Eneste en oppnår er at en da allerede har kasta bort masse tid.
 

oldmusic

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
26
Antall liker
0
Ettersom årene går merker man at følelser kommer frem ved lytting til enkelte sanger
og kom til å tenke på dette lett modifiserte sitatet.

"Music lets us drift back in time and we can see faces as we saw them when
we were young"
 

oldmusic

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
26
Antall liker
0
Et meget godt sitat Gjestemedlem takk for den.Eneste jeg er uenig i er "if the system is very,very good"
Jeg har på langt nær noe highend anlegg men alikevel kommer musikken ut av mine høytalere
omsvøpet med følelser.
Tror kanskje noen ser seg blind på de enkelte komponenter i et anlegg og lar ikke musikken
sige inn og legge seg rundt hjerterota.
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Rotekroken skrev:
Inspirert av FOT-tråden til @KW 8)
Hvor mange sitter hjemme å faktisk får tårene til å trille, av musikk som vekker følelsene i deg.?
Personlig har jeg felt mang en tåre, også borte hos andre og det er ikke bare bare :-[
Vekkes de indre følelser, så mener jeg de virkelig har fått det til......
Uhyre sjeldent at jeg tar til tårene i musikksammenheng. Men det finnes unntak. "Hurt" av Johnny Cash havner i den kategorien, og kanskje noe av Sigur Ros og Joy Division.

I samme åndedrag vil jeg også fremheve Ole Ivars, Sputnik, DDE, Jenny Jensen/Septimus, Kristian Valen, Terje Tysland, Stage Dolls, TNT, Vassendgutane og div. svensktoppar - men da kommer tårene frem av helt andre årsaker ... ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
anekdoten skrev:
Rotekroken skrev:
Inspirert av FOT-tråden til @KW 8)
Hvor mange sitter hjemme å faktisk får tårene til å trille, av musikk som vekker følelsene i deg.?
Personlig har jeg felt mang en tåre, også borte hos andre og det er ikke bare bare :-[
Vekkes de indre følelser, så mener jeg de virkelig har fått det til......
I samme åndedrag vil jeg også fremheve Ole Ivars, Sputnik, DDE, Jenny Jensen/Septimus, Kristian Valen, Terje Tysland, Stage Dolls, TNT, Vassendgutane og div. svensktoppar - men da kommer tårene frem av helt andre årsaker ... ;)
Har ikke hørt om en promille av dette du ramser opp, men jeg nikker uansett veeeldig i takt med dine påstander.! ;D

Foruten Stage Dolls, bare ta en lytt på denne her..
[video]kPOrIeTSfT0[/video]


Det er faktisk en historie til denne sangen her, husker det var noe tragisk som skjedde i 1983 om jeg ikke husker helt feil, enten var det broren til vokalisten eller noe slikt som endte tragisk.?
Er mange år siden jeg har hørt den historien, men den vekker virkelig følelsene i meg å tårene bare triller uansett hvor jeg hører den sangen der :'(
Det er et virkelig nydelig stykke Norsk musikk på sitt aller beste, i mine ører..
Kjell
 
Topp Bunn