|
takk for opplysningene,skal se over den senere,nu må æ male kjøkkenimpulse skrev:Det stemmer at denne spilleren ofte ble levert med Goldring Eroica (Som forøvrig er et riktig godt H.O.- MC-element.) Det kommer av to ting, først og fremst er det en vellydende kombinasjon, dernest var det samme importør på alle tre merkene i sin tid. (audiocompaniet)
Det virker som om du har en eller annen defekt ved armen, siden du ikke får innstilt antiscating riktig. Du kan evt. prøve å øke stifttrykket litt, ca 0.3g, og sjekke ut hvordan det låter uten. Ellers er det nok lurt å få noen til å kikke over spilleren din. Det finnes sikkert en medforumist eller to i ditt område med nok erfaring til å påta seg den oppgaven, skulle jeg tro..
(H.O.-MC = High Output Moving Coil. Med et slikt element trenger du ikke MC-inngang på forsterkeren eller separat step-up for å få tilstrekkelig nivå.)
Enig,filtmatte sløver ned dynamikk og dreper detaljer,spiller bedre uten noen matteoldman skrev:Etter min erfaring er Ringmat en klar forbedring i forhold til filt på denne spilleren.KOL69 skrev:Filtmatte er et must på glasstallerkenen.
MVH
KOL69
Denne versjonen av Systemdek II er fra slutten av 80-tallet, mener å huske at "kakeboksen" ble solgt med Helius Scorpio-arm og Eroica High Output-pickup til rundt 6000 kroner, det var Audiocompaniet som var importør for alle delene. Helius-armen var av noe variabel kvalitet når det gjaldt lagring og finish.F.E. skrev:Enig,filtmatte sløver ned dynamikk og dreper detaljer,spiller bedre uten noen matteoldman skrev:Etter min erfaring er Ringmat en klar forbedring i forhold til filt på denne spilleren.KOL69 skrev:Filtmatte er et must på glasstallerkenen.
MVH
KOL69og best med ringmat. Noen som vet hva denne kostet med Scorpio-arm og Goldring-pickup,har funnet ut at pu koster nå 2395kr. Noen som vet når denne spilleren ble prod?
Skal finne ut av det, tar frem spilleren i morgen, den står litt inaktiv just nu...F.E. skrev:Noen som kan fortelle meg lengden på antiskate-tråden på scorpio-armen? Den som er der er ikke orginal,er i stiv fiskesnøre og festet i hullet der armopplagringen festes i dreieaksel for arm(vanskelig å forklare bedre). Min spiller ser prikk lik ut som din Hifiguru,hadde vært kjekt hvis du hadde orket sjekke lengden på tråd og hvor denne skal festes,tråden min var så stiv at den måtte kobles av. Armen holder seg helt i ro uten tråden,er jo litt merkelig det da,PU burde vel egentlig skli inn mot senter uten motvekt? Har sjekket dette ved å sette stift ned mot glasstallerken,er jo rimelig lite friksjon da.Spiller står 100% i vater.Denne armen syns jeg var vanskelig å google,derfor spør jeg her. På Helius si hjemmeside kommer samme bilde opp på Scorpio 1,2 og 3 og ingen ligner :![]()
Hei,sender denne på nytt,tenkte på å gå over spilleren i morra,skal skifte armkablene osv....har vært fint om du kunne gjøre det. Du kan jo evt sjekke om tråden trekker i pendelen med en gang du flytter arm innover...hifiguru skrev:Skal finne ut av det, tar frem spilleren i morgen, den står litt inaktiv just nu...F.E. skrev:Noen som kan fortelle meg lengden på antiskate-tråden på scorpio-armen? Den som er der er ikke orginal,er i stiv fiskesnøre og festet i hullet der armopplagringen festes i dreieaksel for arm(vanskelig å forklare bedre). Min spiller ser prikk lik ut som din Hifiguru,hadde vært kjekt hvis du hadde orket sjekke lengden på tråd og hvor denne skal festes,tråden min var så stiv at den måtte kobles av. Armen holder seg helt i ro uten tråden,er jo litt merkelig det da,PU burde vel egentlig skli inn mot senter uten motvekt? Har sjekket dette ved å sette stift ned mot glasstallerken,er jo rimelig lite friksjon da.Spiller står 100% i vater.Denne armen syns jeg var vanskelig å google,derfor spør jeg her. På Helius si hjemmeside kommer samme bilde opp på Scorpio 1,2 og 3 og ingen ligner :![]()
Du finner bruksanvisning på Vinylengine.com, det er gratis.Hvordan justere armvekten? Noen som har bruksanvisning. Antiskate lodd…
Hvis dette er en spiller med Helius Scorpio III arm, så sitter det en setskrue/unbraco på bakloddet og denne må løsnes for å få justert nåletrykket.Hvordan justere armvekten? Noen som har bruksanvisning. Antiskate lodd…