Noen som kjenner til denne? Overtar en slik med Helius Scorpio arm, er det noe å satse på ?
Vedlegg
-
42 KB Visninger: 1.740
Ortofon har en innbytterabatt, men retipping tilbyr de ikke. Da må du nok på en eller annen tredjepartsleverandør. Neppe lønnsomt på en mc20 IMHO....hifiguru skrev:Fikk med en MC 20 Super med brukket nål, noen som kjenner til om det er retipp-inbytte på disse?
Du har jommen helt rett! Motoren "gnåler" litt og forplantet seg i hele benken den står på! La under sorbothane føtter som drepte sikkert 90% av støyen men det er bittelitegrann igjen. Vegghylle er tydeligvis et must her. Kan det hjelpe med en oljedråpe i motoren? Min gamle direktedrvne Technics skal ha en dråpe ca hver 1000. timeKOL69 skrev:Har selv en IIx (vanlig firkanta tre-kasse) m/SME 3009 arm og har gode erfaringer med de.nne. Den har fulgt meg i 15 år nå.
Den ble vel sammenlignet med Rega Planar 3 i sin tid ( > 15 år siden ) og noen syntes II og IIx var bedre med sitt flytende oppheng.
Rent teknisk (bortsett fra flytende oppheng) er de svære like hverandre (opplagring/tallerken/motor osv).
Motoren bør du sjekke. Den har (sansynligvis) bronselager og når disse blir slitt så kan den støye litt (vibrasjon).
MVH
KOL69
Her er jeg totalt UENIGKOL69 skrev:Filtmatte er et must på glasstallerkenen.
Hva er denne laget av?Jan_I skrev:Her er jeg totalt UENIGKOL69 skrev:Filtmatte er et must på glasstallerkenen.
Selv fikk jeg best resultat med en tykk Avon platematte på denne. ( egentlig for tung til fjærene,men funket helt fint med litt justering) Å JA jeg har prøvd det meste også acryltallerken.( med en systemdek IIXe med trechassis)
Men her kommer selvfølgelig egne prereferancer samt arm/pickup/riia og ikke minst "SMAK" inn.
Mvh Jan I
Det er jeg jaggu ikke sikker på, men det virker som en tykk gummilignende masse som er ganske hard.KOL69 skrev:Hva er denne laget av?Jan_I skrev:Her er jeg totalt UENIGKOL69 skrev:Filtmatte er et must på glasstallerkenen.
Selv fikk jeg best resultat med en tykk Avon platematte på denne. ( egentlig for tung til fjærene,men funket helt fint med litt justering) Å JA jeg har prøvd det meste også acryltallerken.( med en systemdek IIXe med trechassis)
Men her kommer selvfølgelig egne prereferancer samt arm/pickup/riia og ikke minst "SMAK" inn.
Mvh Jan I
MVH
KOL69
Var inne på siden din, men kan ikke se hva det står på matta.Det er jeg jaggu ikke sikker på, men det virker som en tykk gummilignende masse som er ganske hard.
mener matta er ca 4-5mm tykk
http://www.home.no/janiversen/systemdek.html
HeiKOL69 skrev:Var inne på siden din, men kan ikke se hva det står på matta.Det er jeg jaggu ikke sikker på, men det virker som en tykk gummilignende masse som er ganske hard.
mener matta er ca 4-5mm tykk
http://www.home.no/janiversen/systemdek.html
Kan du si meg hvem det er som lager matta og ev. hvem som selger her i norge?
Dette må prøves.
MVH
KOL69
Etter min erfaring er Ringmat en klar forbedring i forhold til filt på denne spilleren.KOL69 skrev:Filtmatte er et must på glasstallerkenen.
MVH
KOL69
Jepp. Har prøvd å se om jeg kan få tak i Avon sin, men kan ikke finne den noen steder på nettet.oldman skrev:Etter min erfaring er Ringmat en klar forbedring i forhold til filt på denne spilleren.KOL69 skrev:Filtmatte er et must på glasstallerkenen.
MVH
KOL69
oldman skrev:Anniversary, 3mm, er en god løsning.
Har en mistanke om at Audioaktøren selger Ringmat.hifiguru skrev:oldman skrev:Anniversary, 3mm, er en god løsning.
.....og hvem selger Ringmat i Norge??