Høyttalere System Audio Aura VS Mantra

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Hei

Tidligere eier av Mantra 60 har veldig lyst å prøve System Audio igjen. Noen som har hørt både Mantra 60 og Aura 50?
Hva er forskjellene? Etter hva jeg har lest, virker det som Aura har litt lysere klang. Har også lest at noen foretrekker Aura fremfor Mantra.

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Jeg har kun prøvd Ranger (1st og Master) og Explorer, til tross for fantastisk bass så er diskant og mellomtone alt for mørk, prøvd på flere forsterkere (Hegel, Lyngdorf, Pathos m.fl.), derfor ville jeg gått for Aura hvis du foretrekker lysere klang

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Vurderer også Mantra 30 sammen med sub. Mantra 30 har samme pris som Aura 50, men kommer jo ofte på tilbud.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Vurderer å handle enten en Mantra 50 eller en Aura 50. Noen som har gjort noen grundig sammenligning av disse? Er det verdt å betale de ekstra tusenlappene som Mantraene koster?

T

tce-teams

Gjest
Jeg har hørt sa mantra 60 og den har ein stram og dynamisk bass gjengivelse med ein klar og tydelig mellom tone , sa aura 50 har noe av det samme som mantra , men ikke når det kommer til timing på bassen og mellom tonen som mantra har . Så er det verdt di exstra tusen lappene mantra koster ja synes jeg , men råder deg vist du kan dra og lytt på di :)

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Takk for svar. Jeg var en kjapp tur på butikken for å lytte litt, men jeg synes det er fryktelig vanskelig å gjøre slike sammenligninger i butikken med begrenset tid og en selger hengende over. Jeg sitter igjen med samme inntrykk som tceteam, men forskjellene var kanskje noe mindre enn jeg hadde trodd. Må nok ta en tur til og ha med meg noe egen musikk. Men er fortsatt glad for andre kommentarer om det er noen her på sentralen som har sammenlignet disse.

T

tce-teams

Gjest
Ja det er litt vanskelig vist du har fyren hengende over deg , jeg tok meg god tid når jeg lyttet på di. Di må jo regne med slik vist folk skal handle hifi , er jo snakk om noen tusen dette + folk vil jo sitte igjen med den lyden som man liker best.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Nå var det jeg som hadde dårlig tid i dag og det var greit at selgeren var der for å svare på spørsmål. Skal prøve å sette av mer tid til lytting nestew gang.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Var en tur til innom Soundgarden og hørte litt grundigere. Så nå sitter jeg her hjemme og spiller inn de splitter nye Mantra 50 høytalerne mine ;)

T

tce-teams

Gjest
Gratulerer så med nye høyttalere , blir det center fra mantra også ?

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Takk for det! Det blir nok ingen center i denne omgang, men man vet aldri når nye behov melder seg.

T

tce-teams

Gjest
Følg med torget her på hfs eller finn og se om du finner ein brukt , hvilken farge har du mantra 50.

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Gratulerer med nye høyttalere. Hvordan synes du Mantra 50 låter? Og hva er forskjellen mellom Mantra 50 og Aura 50? Ser at Aura 50 er på tilbud nå, 7999,- Er Mantra 50 verdt de 8000 ekstra?

Haflermicro

Medlem
Ble medlem
23.02.2013
Antall liker
6
Sted
Odense, Danmark
Må jeg anbefale System Audio Mantra 30 i kombinasjon med Sub Earthquake CP-8 (couch potato)...spiller helt fantastisk og sub'en er kjempe genial fordi den er
så lav at den kan placeres under eller bag en sofa...eller som hos mig...stå midt imellem højttalerne under møblet. Sub'en er kun 8" men låter av mye mere...rigeligt til at skabe den bund som man kan savne ved Mantra 30...
2.jpg

leifeinar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2012
Antall liker
24
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Har mantra 30 stående i Tromsø hvis du har lyst å teste de med din amp. Syns de var et røverkjøp til 5K :)

Topp Bunn