Synspunkt rundt et demo-kjøp

Rahvin

Medlem
Ble medlem
31.01.2012
Innlegg
10
Antall liker
1
Kjøpte i forrige uke en demobrukt H/K HD990-cdspiller hos en forhandler i Bergen. Er veldig fornøyd med lyden så langt, men det er noen irritasjonsmomenter rundt kjøpet som jeg gjerne vil ha noen synspunkter på:

1. Ca 10 minutter etter jeg hadde forlatt butikken fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått med meg feil spiller. Flott at de sier ifra, men da de raskt pakket inn den rette spilleren la jeg ikke merke til at den ser vesentlig mer slitt ut enn den jeg først ble forespeilet.

2. En av hovedgrunnene til at jeg valgte akkurat denne spilleren var at den kan brukes som en dac for andre enheter. Det viser seg at det er kun via fjernkontrollen man kan benytte denne funksjonen, og jeg har tydeligvis fått med feil kontroll...

3. At det ikke følger med vanlige kabler er greit nok, men akkurat HRS Link-kabelen som er propetiær for H/K virker umulig å oppdrive seperat....burde ikke denne da fulgt med?

Er det jeg som er altfor kresen i forhold til at dette er et demo-produkt, eller har jeg rett til å kreve i det minste den rette fjernkontrollen uten å betale ekstra?
 

Hilmar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.02.2008
Innlegg
86
Antall liker
1
Sted
Trondheim
Med bakgrunn i pkt 1 hadde jeg nok stått i butikken samme dag og krevd kjøpet opphevet..
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
Ja, gjør som Hilmar sa-hvis mulig-kom deg tibake til butikken. Du har kjøpt en demo-modell i en forretning, ikke brukt utstyr av hvermansen.

Stein
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Ut fra det du skriver, har du kjøpt den spilleren som ble forevist deg. Det er lett å si i ettertid, men du skulle egentlig ikke ha godtatt å bytte, og det var slett ikke flott av dem å si fra dersom den spilleren du fikk, var dårligere.

Mht dac-funksjonen, er det vanskelig å si noe eksakt, fordi man da må vite hva som ble forespeilet før kjøpet. Fjernkontrollen skal imidlertid være av riktig type, selvfølgelig.
Er du ikke fornøyd med produktet, bør du kreve pengene tilbake. Gir de seg ikke, har du i alle fall muligheten til skrike ut navnet på forhandleren her på forumet, til skrekk og advarsel.
 
Topp Bunn