Synology NAS trenger ikke Twonky

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Etter mye surfing på nettet, havnet jeg på Synology 1511+ NAS. Denne ble satt opp mot Linn Akurate DS og Linn Unidisc SC (som preamp). Fulgte Kontrapunkts "oppskrift" http://kontrapunkt.no/produkt/DS_oppsett.pdf Dette fungerte helt topp, og spilte som bare f... Det var bare et problem: Cover arten fulgte ikke med. Prøvde å løse problemet og fikk også proff hjelp etterhvert. Til slutt lurte han (proffen) på hvorfor jeg hadde installert Twonky. Synologyen måtte vel klare seg bra på egenhånd. Det gjorde den. Så nå er det bare smil. Har fjernet Twonky og oppsettet fungerer helt topp med album art også. ;D ;D ;D

Jeg får ta en telefon til Kontrapunkt imorgen og informere dem også. Vet de også holder på med eller har en annen kunde som setter opp en Synology NAS.

Det kan jo forøvrig godt være at Synology kan fungere godt med Twonky også, men vi satte ikke inn mer resurser på å finne ut av det. :D :D :D

Mvh
Geir
 

JRB

Medlem
Ble medlem
23.11.2009
Innlegg
8
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg har en Logitech Transporter som spiller av fra en Synology DS710+ med Squeezebox server. Jeg har lurt litt på å bytte ut Transporteren med en Linn Klimax eller Akurate. Mener du at Linn’en kan spille av fra Synology’en direkte, for eksempel bare med den innebygde Audio Station?

Mvh
Jon
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Ja, via Kinsky Desktop på pad, pc e.l. :)

Mvh
Geir
 

JRB

Medlem
Ble medlem
23.11.2009
Innlegg
8
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Takk for lovende svar. Dette blir fristende.

Mvh
Jon
 
Topp Bunn