Syngedamer

R

Roysen

Gjest
Som mange audiofile er jeg på stadig søken etter gode innspillinger med vidunderlig stemmeprakt (gjerne kvinnelig vokal). De fleste kjenner jo til kvaliteten på innspillingene til artister fsom Kari Bremnes, Solveig Slettahjel og Inger Marie Gundersen (jeg synes forøvrig låta Haugtussa med Lynni Trekrem også er svært god).

Jeg er imidlertid litt usikker på om deres asiatiske sidestykker er like kjent her på berget. Jeg vil derfor virkelig anbefale å finne frem CDer av disse artistene (de synger på engelsk og artistene er utgitt på "audiofile innspillinger"):

Jheena Lodwick
Susan Wong
Emi Fujita
Chie Ayado
Emiko Shiratori

Mvh
Roysen

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.496
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Du bør også ta med:

Eden Atwood
Jacintha
Claire Martin
Ana Caram

R

Roysen

Gjest
mteinum skrev:
Du bør også ta med:

Eden Atwood
Jacintha
Claire Martin
Ana Caram
Jeg hadde fokus på asiatiske frøkner som jeg ikke trodde var så godt kjent i Norge. Det er vel kun Jacintha av disse som er fra Asia og hun er vel også temmelig godt kjent her på berget.

Mvh
Roysen

torleif

Medlem
Ble medlem
07.10.2004
Antall liker
0
To fra Japan.

Ayako Hosokawa og Mari Nakamoto to utrolige vokalister som er verdt å lytte til.

Torleif

Bergfinn

Æresmedlem
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
15.861
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jess, jeg vet. Dette er en ur gammal tråd som egentlig er lagt død for lengst.
Tidligere nicks er utmeldt, eller døde.
RIP @Roysen, det var en virkelig glede å møte deg.
Makan til imøtekommende kjernekar har jeg fortsatt tilgode å treffe ifm. HFS medlemmer til dags dato.

...på tross av mine fordommer når det gjaldt Roysen, så skjønte jeg der og da at man egentlig aldri blir "voksen" på livets laaaange vei.
Dere som har fulgt sentralen ila de siste 10-15 år, ser muligens Roysen`s innlegg på sentralen for å si det mildt, svært negativt....inkl. personangrep.

Jeg tror ikke dette kom fra hjertet, jeg tror det kom fra det spontane tastaturet i det frustrerte øyeblikket man føler seg angrepet der og da.
Roy Ove var en god og sympatisk dude på bunnen.
:)

Det var egentlig ikke derfor jeg tok turen hit.

De såkalte syngedamene er vel trådens tema her.
Jeg gremmes av NRk radio i alle kanaler nå om dagen.
Det spys ut verre og verre norske syngedamer som perler på snor.
Ja, det finnes unntak, men dem er få.

Spania har ei fin fin dame pr i dag.

Rosalia er Spanias hotteste akkurat nu.

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.812
Torget vurderinger
1
Jess, jeg vet. Dette er en ur gammal tråd som egentlig er lagt død for lengst.
Tidligere nicks er utmeldt, eller døde.
RIP @Roysen, det var en virkelig glede å møte deg.
Makan til imøtekommende kjernekar har jeg fortsatt tilgode å treffe ifm. HFS medlemmer til dags dato.

...på tross av mine fordommer når det gjaldt Roysen, så skjønte jeg der og da at man egentlig aldri blir "voksen" på livets laaaange vei.
Dere som har fulgt sentralen ila de siste 10-15 år, ser muligens Roysen`s innlegg på sentralen for å si det mildt, svært negativt....inkl. personangrep.

Jeg tror ikke dette kom fra hjertet, jeg tror det kom fra det spontane tastaturet i det frustrerte øyeblikket man føler seg angrepet der og da.
Roy Ove var en god og sympatisk dude på bunnen.
:)

Det var egentlig ikke derfor jeg tok turen hit.

De såkalte syngedamene er vel trådens tema her.
Jeg gremmes av av NRk radio i alle kanaler nå om dagen.

Det spys ut verre og verre norske synngedamer som perler på snor.
Ja, det finnes unntak, dem er få.

Spania har ei fin fin dame pr i dag.

Rosalia er Spanias hotteste akkurat nu.

From som ett lam i person i forhold til den rabiate tastaturkrigeren han ofte var når det ble uenighet, uansett jeg tror heller ikke han ville satt pris på mye av dagens utgivelser.

Ellers må jeg si du er blitt noe kravstor, [QUOTE]Spania har ei fin fin dame pr i dag.[/QUOTE]

Uansett er jo det viktigste med en syngedame at hun faktisk kan synge og har en klang i stemmen man liker og gjerne tekster med litt mening om ikke språket er helt gresk....

Topp Bunn