Hi-Fi forretninger Synd men sant

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ikke uforventet. Mitt ønske er at Monitor Audio finner seg en annen importør her i Norden.
Har flere ganger ønsket å kjøpe høyttalere av nevnte merke, men med alt rotet i HiFi Huset så tør man rett og slett ikke, samme hvor hygglig folka er.
Monitor Audio burde ende opp hos Hi-Fi Klubben eller Soundgarden. I Nederland er det faktisk Hi-Fi Klubben som selger Monitor Audio.
Han må vel ha skikket seg bra overfor Monitor Audio, siden de øyensynlig velger å beholde ham som importer. Til og med for hele Norden?
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Det er jo ikke uvanlig at man prioriterer egne leverandører når firmaene styres mot konkurs, mens det offentlige må ta regningen. En del har jo brent seg på kapittel 5 i Dekningsloven, men når man har gått konkurs et par ganger kjenner man regelverket så godt at man akkurat klarer å holde seg på grensen av det som er lovlig.
 

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
Hifihuset har vært et kulturhus med Andre som Kulturminister i maange år. Han burde vært subsidiert av stat og kommune.
Det finnes mange bønder som roter både med tall og kyr. Støtte får de åkkesom.....

Lenge leve Andre' og de andre på Hifihuset!

Slutt å sutre over ventetida... Noe må vi jo ha å irritere oss over.

Jeg venta selv i fire mnd på reparasjon av en Audiolab fra ellers utmerkede Dahlen. En kompis venta på Mono like lenge for garantirep av Amerikansk hiend. (Har noen sett innprisene på slikt...... Ikke rart de går i pluss....)

Mvh Huldra, i det ettertenksomme hjørnet.
 

Tiguan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.03.2010
Innlegg
61
Antall liker
2
Hifihuset har vært et kulturhus med Andre som Kulturminister i maange år. Han burde vært subsidiert av stat og kommune.
Det finnes mange bønder som roter både med tall og kyr. Støtte får de åkkesom.....

Lenge leve Andre' og de andre på Hifihuset!

Slutt å sutre over ventetida... Noe må vi jo ha å irritere oss over.

Jeg venta selv i fire mnd på reparasjon av en Audiolab fra ellers utmerkede Dahlen. En kompis venta på Mono like lenge for garantirep av Amerikansk hiend. (Har noen sett innprisene på slikt...... Ikke rart de går i pluss....)

Mvh Huldra, i det ettertenksomme hjørnet.
hehe ,,vente i fire mnd på en reparasjon det er sekunder i hifihuset sin verden...
ja skal alle som roter med tall få støtte tja... lurt det....
kulturministere kommer å går hvem blir den nye etter valget...(;-
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
Hifihuset har vært et kulturhus med Andre som Kulturminister i maange år. Han burde vært subsidiert av stat og kommune.
Det finnes mange bønder som roter både med tall og kyr. Støtte får de åkkesom.....

Lenge leve Andre' og de andre på Hifihuset!

Slutt å sutre over ventetida... Noe må vi jo ha å irritere oss over.

Jeg venta selv i fire mnd på reparasjon av en Audiolab fra ellers utmerkede Dahlen. En kompis venta på Mono like lenge for garantirep av Amerikansk hiend. (Har noen sett innprisene på slikt...... Ikke rart de går i pluss....)

Mvh Huldra, i det ettertenksomme hjørnet.
hehe ,,vente i fire mnd på en reparasjon det er sekunder i hifihuset sin verden...
ja skal alle som roter med tall få støtte tja... lurt det....
kulturministere kommer å går hvem blir den nye etter valget...(;-
Skal vi se, for et par uker siden kom jeg inn med en gsw12 som trengte litt hjelp, ca 15minutter jeg gikk ut med samme subben ferdig reparert ved at de hadde byttet innmaten på den :)
 

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
Hifihuset har vært et kulturhus med Andre som Kulturminister i maange år. Han burde vært subsidiert av stat og kommune.
Det finnes mange bønder som roter både med tall og kyr. Støtte får de åkkesom.....

Lenge leve Andre' og de andre på Hifihuset!

Slutt å sutre over ventetida... Noe må vi jo ha å irritere oss over.

Jeg venta selv i fire mnd på reparasjon av en Audiolab fra ellers utmerkede Dahlen. En kompis venta på Mono like lenge for garantirep av Amerikansk hiend. (Har noen sett innprisene på slikt...... Ikke rart de går i pluss....)

Mvh Huldra, i det ettertenksomme hjørnet.
hehe ,,vente i fire mnd på en reparasjon det er sekunder i hifihuset sin verden...
ja skal alle som roter med tall få støtte tja... lurt det....
kulturministere kommer å går hvem blir den nye etter valget...(;-
Nei og nei Tiguan!

Støtte bare til KULTURINSTITUSJONER OG KULTURMINISTRE!

mvh Huldra, som venter i spenning på ny minister ;)
 
J

J.J

Gjest
For min del så blir slike tråder som et rød flagg, som peker på hvor jeg ikke skal handle.

/JR
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Til orientering. meridian er ikke en del av denne kokurs da de blir solgt hjennom et firma som jeg tror heter Meridian Digital Solution. Var sist i kontakt med dem fredag, så de er i virksomhet.
 

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
Lurer egentlig på når salg av hifiutstyr ble kultur?
Det ble kultur da Andre' , sammen m Dansken ?, starta Hifihuset. Lærte ung som gammel av sin kunnskap om lyd og nytelse av musikk. Han har gitt mang en sjel sjansen til å låne hjem utstyr, uten depositum ( som vel er det han bør slutte med pga uærlige sjeler, som ikke leverer tilbake). Som importør av god hifi, og brukthandler, har unge og mindre bemidlede fått muligheten til innbytte. Han kjenner de fleste apparater, og vet hva som passer sammen. Han er redelig, og anbefaler deg heller å kjøpe annet sted om ikke han har noe som passer. Eller vente. God musikk er kultur. God musikk på vellydende utstyr er enda bedre kultur. Å tusle rundt i bruktavdelingen og finne seg en godbit fra åttitallet, er for meg kultur, og veldig gode opplevelser.

At han ikke altid tar tlf er ingen hemmelighet. Han blir nedringt til alle døgnets tider, og i perioder har helsa vært overbelasta. Salget kunne nok blitt dobbla om han hadde en tvilling eller et par trillinger. Det har han ikke, og derfor er vel drifta som den er.

De som ikke liker stilen, og er for utolmodige, og ikke har muligheten til å dra til butikken ute i Bærum, kan jo bare handle andre steder...

Helt seriøst så synes jeg dette er feil tidspunkt å kritisere butikken og innehaver. Det blir litt som å sparke en som ligger nede.

F.eks. Nevnes Finn.no som mulighet. For de som følger med, vet de at dette har vært gjort i lengre tid. Ta et søk på Focal eller Jmlab og sjekk. Høyttalermerke, som ligger mitt hjerte nær. Hifihuset sitter på et unikt lager av brukte slike. Fransk musikkformidlere, kulturbærere og ypperlig design, i særklasse noen av de. Personlig synes jeg det er trist om dette forsvinner.

Dessuten har jeg en avtale om et innbytte. Uoppnåelig ellers, på verdensbasis,trur eg .

Angående den særdeles gode subben , Monitor Audio GSW 12 så har jeg lik opplevelse ,som gwh. Det tok riktignok to uker, da ny forsterker blei bestilt fra MA.

Nå hygger jeg meg med Monito Audio GXW15, en utrolig god Sub.... Men det vet bare folka på Hifihuset, og en dell av deres kunder ;)

Mvh Huldra
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Vi må skille mellom eieren som menneske og rollen som ansvarlig driver av forretningen. Kundene får nok flott og uselvisk behandling, men når driften ikke er økonomisk forsvarlig risikerer kunden også å miste reklamasjonsrett og i verste fall depositum - det er ikke god kundebehandling. Kanskje eieren burde ansette noen med forstand på økonomi til å ta seg av forretningsdriften og tre inn i en ren kundebehandlerrolle selv, siden han åpenbart har talent for det.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Slettet noen innlegg da de rett og slett ikke passet inn i det hele. Å henge ut enkeltpersoner/grupperinger mm. er heller ikke greit iht. regelverket her på HFS og en enkel avgjørelse ble tatt..
Med ønske om en fortsatt finfin Lørdag.
 
N

nysjerrigper

Gjest
men når driften ikke er økonomisk forsvarlig risikerer kunden også å miste reklamasjonsrett og i verste fall depositum
evt ikke få noe produkt i det hele tatt. en på avforum sier han forhåndsbetalte for en monitor audio centerkanal for 6mnd som ennå ikke er mottatt.
 

pers1

Bransjeaktør
Ble medlem
15.09.2013
Innlegg
64
Antall liker
2
Sted
Asker
Topp Bunn