Sykkelvogn, hvilken?

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Nå er våren her, sykkelen står klar og smårollingene på 9 mnd og 2 år + 1 mnd er klare for å bli med på tur.

Hvilken vogn bør vi kjøpe og hvorfor?
Fruen har fått følgende på listen:
  • Chariot Cougar 2, denne kan vi kanskje få kjøpt brukt i løpet av sesongen, men blir litt for lenge å vente på. Ny er jo også et alternativ. I vedlagte link må "alt" kjøpes til, i tillegg til selve vognen.
  • Croozer Kid 2, kjøpt ny blir denne en del billigere.

Croozer er 9 cm breiere, dette er både pluss og minus? (Mer stabil vogn, vanskeligere å passere/få igjennom døråpninger.)
Croozer har 2 bøtteseter, det ser bra ut men vil de bli for små etterhvert? Og vil man da få skjev vektfordeling med ett barn? ( Chariot Cougar kan man sitte 2 barn ved siden av hverandre, eller ett i midten.)

Er det noen av dere her inne som har erfaring med sykkelvogner og kan gi en novise litt tips? :)
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Bruker min 10 år gamle til fjerde barnet nå, aldri angret på den investeringen. Bøtteseter høres litt rart ut, vektfordeling tror jeg er et viktig poeng. Viktigst er det kanskje å satse på en som har vært på markedet lenge, solgt godt og som leveres fortsatt slik at du får tak i reservedeler. Ingenting varer evig, nemlig.
 

mixture

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.08.2008
Innlegg
199
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
Har en Nordicab : http://www.nordicab.no
Meget fornøyd med denne. Enkel og geniale løsninger.
Det som fasinerer meg er hvor mange og gode løsninger det er.
Det virker som de har tenkt på alt.
Bygges lett om til pulk med ski til bruk om vinterstid.
Mye ekstrautstyr for å gjøre den om til joggevogn, drag til hund osv.
Og det er en Norsk konstruksjon.

Mixture
 
Topp Bunn