Bil, båt og motorsykkel Sykkelstativ til i3 eller 225xe

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Konas Yaris er på vei ut. Både i3 og 225 hybrid er aktuelle. Hun er avhengig av sykkelstativ i hverdagen som ikke er til tak. Noen som har sett noe som faktisk funker til disse?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Vakuumstativer sitter godt men lovligheten av det er litt diffus.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Har sett varianter med sugekopp. Er redd glassdøren bak på i3 ikke tåler det. På 225 et det muligens samme problem som min x3, dvs spoiler
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Sikkert et dumt spørsmål men hvorfor kan det ikke stå på taket?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
2-serien kan utstyres med hengerfeste og da er jo muligheten for sykkelstativ tilstede.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Tror hun synes det blir vrient å få av og på alene i hverdagen. Skal gjøres omtrent daglig etter levering på skole for så å sykle på jobb.

Sikkert et dumt spørsmål men hvorfor kan det ikke stå på taket?
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Takk, det gjør ting enklere. Hadde vært kjekt med ren elbil som dagligbil, men det må jo passe til det faktiske behovet.

2-serien kan utstyres med hengerfeste og da er jo muligheten for sykkelstativ tilstede.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.691
Antall liker
21.535
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke helt kontroll på hva som evt. er ulovlig: Å montere et hengerfeste eller å dra henger.
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.785
Antall liker
11.273
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Ja, det er pga batteriakken og tank og plassen dette tar mener jeg.
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.172
Antall liker
811
Jeg har ikke helt kontroll på hva som evt. er ulovlig: Å montere et hengerfeste eller å dra henger.
Sjekka noen tilfeldige i3; alle står med 0kg tillatt på henger. Det er nok til gjøre dette ulovlig. Har du hengerfeste, skal du også ha strømkontakt til lysene. Hvis ikke får du feil på EU.

Hengerfeste fra USA kommer neppe med TUV eller lign, så neppe godkjent slik heller. Så max ulovlig. Man kunne demontert festet for hver EU, litt stress..
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Alt var enklere før hvor man ved å følge jungelrykter kunne få EU-kontroll uten å vise bilen for rundt 2000 kroner.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Det ender nok med ettermontering av hengerfeste på x3’en, så får den være «sykkelbilen». Tullete synes jeg, at BMW ikke kan levere ordentlig ekstrautstyr til disse to toppselgerne. BilXtra selger hengerfeste til 2-serie active tourer.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Det er vel regler rundt lys og skilt osv?

Ikke dum. Blir disse lovlige i Norge da, tro? Et annet alternativ er at jeg heller får på hengerfeste eller noe annet på den gamle X3'n.

Ingen grunn til at det ikke skal være et lovlig sykkelstativ, og så lenge ikke kula står montert er det jo ikke et tilhengerfeste.
Pga at sykkelen henger i veien for de originale bakpå? Mja, det er det vel sikkert men har aldri hørt om at de har blitt håndhevet. Politiet har vel som oftest viktigere ting å tenke på men man kan jo alltids møte en som har en dårlig dag så klart.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Dette har det jo eksistert løsninger på siden bakmonterte sykkelstativ ble oppfunnet omtrent. Både for skilt og for lys.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
i små biler er det ikke bare underlaget som er greia. Da er det like mye sideveggene innvendig man ikke vil ha grisa til.
Det finnes en del løsninger for dette, i form av en slags pose man legger sykkelen i, slik at all møkk kan holdes fanget inni.
Tviler på at noen har laget spesifikke løsninger for dette til i3, men dette bør være veldig enkelt å lage selv av en presenning.

Trenger ikke engang være "lokk" på den, så det kan bli litt som en slags hundeseng med høye sidevegger som man legger sykkelen oppi.

Alternativt bare ha en presenning som man ikke bare har liggende på bunn , men som man bretter rundt hele sykkelen som en julegave.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
På elbilforum fortalte en at han fikk trøbbel i teknisk kontroll fordi skiltet ikke var synlig. Kona skal ha med sykkel mens hun leverer barn, da funker det ikke med innvendig. Ender nok med hengerfeste på x3 istedet, dekker flere behov samtidig. En svenske på Finn leverer ferdig montert avtagbart for 8500,-.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Seriøst? Er folk overrasket over at skiltet skal være synlig? Dette har vært et tema helt siden det ble vanlig å hekte sykler bak på bilene sine i starten av nittitallet, og løsningene er ekstremt lett tilgjengelig. Får man trøbbel for dette fortjener man ikke bedre.

Om du dekker til både skilt og lys, kjøper man en slik:
https://www.biltema.no/bil---mc/laste-og-trekke/sykkelstativ/lysramme-for-sykkelholder-2000035881
Er det bare skiltet som dekkes til kan du tilogmed lage ditt eget skilt og hekte på utsiden av sykkelstativet. De er ikke nøye på hvilken løsning som benyttes bare så lenge kjennemerket er godt synlig.
Det ryddigste er å kjøpe et ekstra skilt og finne en måte å feste det på. Mange leverandører av dette.

Jeg kjøpte mitt herfra. Fin pris og absurd rask levering.
https://www.lator.no
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Endte på en i3 fra 2016 med 7150 på telleren. Blir i grunnen ny bil 😊
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Takk for det. Det var den evige vurderingen mellom pris, alder, km. Kjøper man utenom merkeforhandler kan det være litt å spare, men overraskende lite på denne modellen sammenlignet med normalen.

Ja. Vurderte 94 Ah en stund men 60 er tilstrekkelig for vårt bruk.


Endte på en i3 fra 2016 med 7150 på telleren. Blir i grunnen ny bil ������
60 Ah?
Ok, tipper du har gjort et godt kjøp da. Kos deg med i3en! 7150 km er jo ikke innkjørt engang. Ser det er mange ute med kurant km.stand som sikkert snart er på 130-145 tusen i pris.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Ja. Vurderte 94 Ah en stund men 60 er tilstrekkelig for vårt bruk.


Endte på en i3 fra 2016 med 7150 på telleren. Blir i grunnen ny bil ������
60 Ah?
Ok, tipper du har gjort et godt kjøp da. Kos deg med i3en! 7150 km er jo ikke innkjørt engang. Ser det er mange ute med kurant km.stand som sikkert snart er på 130-145 tusen i pris.
Faren ved å kjøpe en som har gått så lite er at batteriet kan ha gått for lut og kalt vann og i verste fall stått med tomt batteri over lengre tid. Regner med du har snakket med de om hvis i fall. Uansett har du garanti men samtidig har BMW loggen og er batteriet mishandlet gjelder ikke alltid garantien.

Dog, det er neppe noe problem og uansett noe forhandler bør sjekke før de selger bil videre. Du vil uansett merke dette ganske fort og da er det bare å returnere. Var ikke meningen å ta fra den gleden og lykke med "ny" bil - super bil ;)

I og med at jeg har bil på Finn følger jeg med og la merke til en forhandler som plutselig lå på topp med 3 i3 men meget kort kjørelengde rund 10'. Synes det var rart og håper ikke noen faller for fristelsen å mekke på distansen. Selv kjører jeg veldig lite med har klart snart 38' på telleren etter 4 år. Rund 10' etter 3-4 år høres merkelig ut. Det er et tungt marked på slike biler om dagen da folk ser lyset og kjøper Tesla 3 noe som gjør at kort rekkevidde biler har falt kanskje 50' i pris. Sikker tøft for enkelte som får inn leasingbiler de ikke få igjen penger på.

Hva måtte du gi, om jeg tør spørre ?
 
Sist redigert:

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Takk for innspill, ingen glede fratatt.
Kjøper hos merkeforhandler og byttet inn min gamle yaris på innbyttekampanje. Ga 187’ minus innbytte.

Skal sjekke dette med forhandler.

Ja. Vurderte 94 Ah en stund men 60 er tilstrekkelig for vårt bruk.
Ok, tipper du har gjort et godt kjøp da. Kos deg med i3en! 7150 km er jo ikke innkjørt engang. Ser det er mange ute med kurant km.stand som sikkert snart er på 130-145 tusen i pris.
Faren ved å kjøpe en som har gått så lite er at batteriet kan ha gått for lut og kalt vann og i verste fall stått med tomt batteri over lengre tid. Regner med du har snakket med de om hvis i fall. Uansett har du garanti men samtidig har BMW loggen og er batteriet mishandlet gjelder ikke alltid garantien.

Dog, det er neppe noe problem og uansett noe forhandler bør sjekke før de selger bil videre. Du vil uansett merke dette ganske fort og da er det bare å returnere. Var ikke meningen å ta fra den gleden og lykke med "ny" bil - super bil ;)

I og med at jeg har bil på Finn følger jeg med og la merke til en forhandler som plutselig lå på topp med 3 i3 men meget kort kjørelengde rund 10'. Synes det var rart og håper ikke noen faller for fristelsen å mekke på distansen. Selv kjører jeg veldig lite med har klart snart 38' på telleren etter 4 år. Rund 10' etter 3-4 år høres merkelig ut. Det er et tungt marked på slike biler om dagen da folk ser lyset og kjøper Tesla 3 noe som gjør at kort rekkevidde biler har falt kanskje 50' i pris. Sikker tøft for enkelte som får inn leasingbiler de ikke få igjen penger på.

Hva måtte du gi, om jeg tør spørre ?
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Det var ikke en forhandler som ligger på Rud i Bærum. Ser de har mange BMW i3 fra 2016 med km stand 12500- 14500. Ser ut som den som hadde gått kortest er borte...
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Nei, ikke den.


Det var ikke en forhandler som ligger på Rud i Bærum. Ser de har mange BMW i3 fra 2016 med km stand 12500- 14500. Ser ut som den som hadde gått kortest er borte...
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Nei, ikke den.


Det var ikke en forhandler som ligger på Rud i Bærum. Ser de har mange BMW i3 fra 2016 med km stand 12500- 14500. Ser ut som den som hadde gått kortest er borte...
OK - ser at BirgerN Haug oversvømmer Finn med slik 2016 modeller om dagen, ikke bare Rud, men Asker, Lillestrøm osv - sukk, nettbil.no neste ser det ut til...
 
C

Cyber

Gjest
Nei, ikke den.


Det var ikke en forhandler som ligger på Rud i Bærum. Ser de har mange BMW i3 fra 2016 med km stand 12500- 14500. Ser ut som den som hadde gått kortest er borte...
OK - ser at BirgerN Haug oversvømmer Finn med slik 2016 modeller om dagen, ikke bare Rud, men Asker, Lillestrøm osv - sukk, nettbil.no neste ser det ut til...
Jeg synes egentlig i3 har holdt seg godt i pris. 2016 er fort "sen 2015"-modell i realiteten, snart utenfor garanti osv... og med rabattene mange fikk i starten kostet i3 ikke så mye nord for 200 tusen. Selv 94 Ah begynte på 260 tusen før du slengte på Charged til ca 10K og så fikk mange rabatt.

Det ligger 2017 94 Ah ute nå til 210-230 tusen, det synes jeg også er høyt. De ble jo kjøpt for 270-300 tusen nye. Skulle jeg hatt i3 hadde jeg kjøpt 60 Ah til lav pris eller gått for helt ny 120 Ah for 290-300 tusen. 5 års garanti, nye dekk, 0 km på teller osv... er lett verd 60 tusen.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Jeg har kjøpt via bilia, førstegangs registrert 19/4-16. Med lav km kostet det meg ca 30’ mer enn en med km på ca 40+ og som så meg slitt og, og kanskje var bittelitt eldre.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Nei, ikke den.


Det var ikke en forhandler som ligger på Rud i Bærum. Ser de har mange BMW i3 fra 2016 med km stand 12500- 14500. Ser ut som den som hadde gått kortest er borte...
OK - ser at BirgerN Haug oversvømmer Finn med slik 2016 modeller om dagen, ikke bare Rud, men Asker, Lillestrøm osv - sukk, nettbil.no neste ser det ut til...
Får man ikke solgt er som regel prisen feil. Så bør du se på bilde nr 2, på min mobil (IPhone XR) ser det ut som du har en veldig stor ripe på bakdør men det ser ikke sånn ut på de øvrige bildene av den siden på bilen.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
...men hvilken løsning blir det med sykkelstativet?
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Flere verksted mm. har løsninger på gang a la det man får i Tyskland og Danmark, altså et hengerfeste med feste til stativ osv. Inntil det er på plass, blir det x3 som er sykkelbilen.

...men hvilken løsning blir det med sykkelstativet?
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Nei, ikke den.


Det var ikke en forhandler som ligger på Rud i Bærum. Ser de har mange BMW i3 fra 2016 med km stand 12500- 14500. Ser ut som den som hadde gått kortest er borte...
OK - ser at BirgerN Haug oversvømmer Finn med slik 2016 modeller om dagen, ikke bare Rud, men Asker, Lillestrøm osv - sukk, nettbil.no neste ser det ut til...
Får man ikke solgt er som regel prisen feil. Så bør du se på bilde nr 2, på min mobil (IPhone XR) ser det ut som du har en veldig stor ripe på bakdør men det ser ikke sånn ut på de øvrige bildene av den siden på bilen.
Hei - du følger med og du har rett, refleks som ser ut som en stor stripe over bakre dør og del av bakre fanger, tatt det bort nå.. TAKK!

Men ting endrer seg for - etter å ha senket prisen 10' fikk jeg plutselig 2-3 interesserte i går. Førstemann snakker med banken så får vi se hva som skjer. PS senket prisen før jeg så din kommentar ;)
 
Topp Bunn