Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Onsdag tok vi skinnebussen fra Hirtshals til Ålborg med bytte i Hjørring. Så syklet vi fra Aalborg til Shelterplads Nørrekær Enge i nærheten av Aggersund. Kom fra 0415 etter fem timer. Det første shelteret ved Staun var stengt med nøkkel. Dårlig stemning. 55km.
    Torsdag syklet vi opp til Tranum klitpantasje. Litt kortere, men motvind gjør sitt. Fikk også noen km på stranda mellom Kollerup og Slettestrand. Men det er en glunn til at dette er ikke sykkelrute som det er ved Løkken. Her gitt det veldig trått selv med tykke dekk. 42km
    Fredag syklet vi 15km. Husker ikke hvor vi syklet. Men vi hadde Tartiflette og ostegryte til middag. Bakt i ovn.
    Lørdag syklet vi fra Tranum til Tornby klitplantasje. Syklet på stranda fra Rødhus til Løkken. Der gav jeg meg og så syklet jeg alene langs hovedveien til Tornby. Motvind rett i mot. Var et ork. De tre andre syklet stranda videre til Skallerup Klint. Men de er i bedre form. Totaltsett var nok ikke ruta mi noe lettere. Jeg syklet 60km. 8 timer i motvind. Helt topp.
    Søndag var det en rolig tur inn til Hirtshals og en tur på bakern før båten hjem.

    Ellers campet vi i shelter, telt eller under åpen himmel. Sagde ved og kløyvde ved for å få varmen. Ække no latmannsliv dette her - som Monsen ville sagt.
    Det kommer sikkert en artikkel i Fri Flyt/Terrengsykkel etterhvert. Mikkel Soya Bølstad var med og knipset litt bilder. Syklet tidligere i år fra Kongsberg til Køben på 48 timer inkl masse filming.


    Verdt å få med seg:
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Rasteplass.jpg
    Hær er en av rasteplassene langs gammelveien, Måndalstunnelen og Innfjorden. Fint vær i Måndalen denne sommeren.
    Fin tur også hvis en tar en campingtur til Romsdalen. Jeg overnattet på Måna Camping også i sommer, og sykkelen var med :)
    Sykkelvei.jpg
    Sykkeveien er lagt godt til rette for sykklende mellom Mådaltunnelen og Fanestrand- tunnelen.:)
    Sykkelvei 2.jpg
    Hær er det ganske trygt å ferdes. I hvertfall for trafikk!
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Vis vedlegget 880717
    Hær er en rasteplassene langs gammelveien, Måndalstunnelen og Innfjorden. Fint vær i Måndalen denne sommeren.
    Fin tur også hvis en tar en campingtur til Romsdalen. Jeg overnattet på Måna Camping også i sommer, og sykkelen var med :)
    Vis vedlegget 880724
    Sykkeveien er lagt godt til rette for sykklende mellom Mådaltunnelen og Fanestrand- tunnelen.:)
    Vis vedlegget 880725
    Hær er det ganske trykt å ferdes. I hvertfall for trafikk!
    Jeg har asfaltert den veien en gang i forrige årtusen. 🤗
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Da var treningsåret 2022 over for min del :giggle: (y)

    Veldig fornøyd med egen innsats, har klart å holde jevninnsats over tid og har hatt mangle flotte turer på 2 hjul :)
    Av målsetninger for 2022 var det primært to ting som var rådende, det ene var å holde vekten stabilt nede etter å ha brukt 2021 til å kvitte meg med overflødige kilo. Har gjennom hele 2022 svingt rundt 85. Det andre målet var å kunne yte bedre, også over lengre turer.
    Nå på tampen av året er vekten noe oppadgående men det anser jeg som rimelig siden jeg har startet med styrke 4mnd siden.

    Har også mål om å klare å bikke 4W/kg men har for det meste av 2022 ligget mellom 3,5-3,7 så har ikke klart dette (enda) - men det er ingen som kommer for å ta meg heller... Derimot gjør jeg et nytt forsøk på å oppnå dette ila 2023 og denne høsten har jeg introdusert styrketrening i studio som et supplement.
    Dermed blir vintersesongen nå todelt, trening på smartrullen samt 2 økter/uke i studio for beina for å skape en god base å bygge på til våren.

    Ambisjoner for 2023:
    - Flere langturer ute
    - Gjenta runden Notodden/Tinnsjø/Gausta (167km)
    - Fortsette å ha det gøy

    Tilbakeblikk:
    Sykkelinnsatsen ble akkumulert slik (virtuell + reell landevei ) :
    Screen Shot 2022-12-31 at 13.49.36.png

    Sammenligning 2021 vs 2022:
    Screen Shot 2022-12-31 at 13.53.03.png
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Da var treningsåret 2022 over for min del :giggle: (y)

    Veldig fornøyd med egen innsats, har klart å holde jevninnsats over tid og har hatt mangle flotte turer på 2 hjul :)
    Av målsetninger for 2022 var det primært to ting som var rådende, det ene var å holde vekten stabilt nede etter å ha brukt 2021 til å kvitte meg med overflødige kilo. Har gjennom hele 2022 svingt rundt 85. Det andre målet var å kunne yte bedre, også over lengre turer.
    Nå på tampen av året er vekten noe oppadgående men det anser jeg som rimelig siden jeg har startet med styrke 4mnd siden.

    Har også mål om å klare å bikke 4W/kg men har for det meste av 2022 ligget mellom 3,5-3,7 så har ikke klart dette (enda) - men det er ingen som kommer for å ta meg heller... Derimot gjør jeg et nytt forsøk på å oppnå dette ila 2023 og denne høsten har jeg introdusert styrketrening i studio som et supplement.
    Dermed blir vintersesongen nå todelt, trening på smartrullen samt 2 økter/uke i studio for beina for å skape en god base å bygge på til våren.

    Ambisjoner for 2023:
    - Flere langturer ute
    - Gjenta runden Notodden/Tinnsjø/Gausta (167km)
    - Fortsette å ha det gøy

    Tilbakeblikk:
    Sykkelinnsatsen ble akkumulert slik (virtuell + reell landevei ) :
    Vis vedlegget 880864

    Sammenligning 2021 vs 2022:
    Vis vedlegget 880865
    9400km?
    Imponerende!
    Men er det ikke i meste laget mhp slitasje og skader?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.500
    Antall liker
    15.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Årets siste sykkeltur unnagjort:cool: Nesten påskevær i Maridalen i dag🌤 2022 ble ikke så ille sykkelår tross alt, men nå ser jeg frem til 2023 og vår🚴‍♂️ Godt nytt år🥳✨🍻

    889673E9-259A-42B9-B5F3-83016105BE07.jpeg
    179DD538-077D-487E-9761-6F055C2BE101.jpeg
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hvor har du valgt å leie sykkel? Selv er jeg der siste uka i april og har bestilt enten Focus eller Felt med di2 og skiver fra Lexberg.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hvor har du valgt å leie sykkel? Selv er jeg der siste uka i april og har bestilt enten Focus eller Felt med di2 og skiver fra Lexberg.
    Litt lenger bort i gata fra Lexberg.
    Jeg såg også på den Felt'n (y) Focus Race leide jeg av Lexberg tidligere, helt grei litt oppreist komfort ramme minuset var noen kjipe Conti dekk den gangen.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Men er det ikke i meste laget mhp slitasje og skader?
    Riktig godt nytt år!

    Bank i bordet, har hatt null problemer, null smerter i knær/hofter/ledd etc (y)
    Grunnlaget for en god 2022-sesong startet allerede høsten forut tenker jeg, med en gradvis opptrapping av volum. Du ser opptrappingen i grafen under.
    Mye av distansen gjennom 2022 er også bevisst holdt nede mtp intensitet, ca sone 2.

    Screen Shot 2023-01-01 at 12.48.00.png
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Riktig godt nytt år!

    Bank i bordet, har hatt null problemer, null smerter i knær/hofter/ledd etc (y)
    Grunnlaget for en god 2022-sesong startet allerede høsten forut tenker jeg, med en gradvis opptrapping av volum. Du ser opptrappingen i grafen under.
    Mye av distansen gjennom 2022 er også bevisst holdt nede mtp intensitet, ca sone 2.

    Vis vedlegget 881105
    Så bra.
    særdeles imponerende innsats.
    Bare litt misunnelig. 🤗😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn