Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Denne hos XXL koster 4k. Ser helt grei ut. Trenger egentlig ikke demper heller.

    8939774967838_1104566_m133190_86780_jpg.jpg
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Jeg trenger en sykkel som kan brukes rundt i byen og til "enkle" turer i marka. Gjerne brukt. Er 174 cm. Max 4-5k.
    Kjøpte denne selv (GT Avalanche 2.0) for noen år siden, brukes til jobben og noe i skogen. Ser det har kommet noen nyere utgaver av denne i ettertid. Er like høy som deg. Funker mer en bra nok til mine sykkelferdigheter og prisen er rundt det du nevner.
    Kjøpte du den i en kjede-butikk?
    Handlet den på en lokal butikk der jeg bor, greitt å støtte litt! Ga ca 5k for den.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Må kanskje ha 52". Husker ikke hvilken str det var på min forrige sykkel.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Kjenner en kis som driver verksted/butikk på Fredensborg. Skal preike litt med ham. Takk for tips.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Kjenner en kis som driver verksted/butikk på Fredensborg. Skal preike litt med ham. Takk for tips.
    Er nok best det, husker ikke størrelsen jeg valgte... Jeg er kort i "fallet" så mulig jeg gikk for hakket mindre enn det man leser seg til i skjemaet...
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Jeg har korte armer og lange bein. heh - neida, jeg veit da faen. Men totalt ca.174 cm :)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Etter å ha trent bra og gjennomført tidenes FTP-test på Trainerroad (for meg), ble jeg dessverre syk i ti dager og måtte ha treningsfri. Utrolig kjipt.
    O2-opptaket falt med ca 10% etter denne sykdomsperioden og det er litt krise. Har nå kjørt to skikkelige hardøkter på fredag og søndag.
    Håper å være der jeg skal være snart igjen..
     

    frodes00

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Innlegg
    258
    Antall liker
    254
    Byen i bakgrunnen er Gréolières, et par timers sykling fra Nice. 850 moh. Turen videre gikk opp til 1250 moh, snø i veikanten og til og med litt is i veibanen i skyggepartier. Langtur denne dagen, ca 15 mil og masse høydemeter

    Road Antibes 3-6-2010.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det så ut som en utmerket tur.

    men til noe mer prosaisk: jeg trenger nye clincherdekk.
    -Til Tarmacens treningshjul tenkte jeg GP4000 i 23mm. De skal brukes nå og i dårlig vær og føre ellers i året. På ren og tørr asfalt blir det nok mest tubular også på trening og tur.
    -Den ene crossen står på Vestlandet frem til rittsesongen og skal brukes på dårlig asfalt og grus der i vår og sommer. Jeg tenkte å sette på Vittoria Pave 27mm, som kanskje tilogmed får plass på Roubaixen til høsten.

    Noen innvendinger eller motforslag?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har kjørt noen mil pendling på Conti GP 4-season 28, veldig fornøyd, fås vel også i 25 om jeg ikke tar feil. Aner ikke hvordan Vittoria Pavé er i forhold, men de er vel betydelig dyrere? Jeg har hatt Vittoriadekk før, en helt annen modell, men ble skuffet over slitestyrke den gangen.
     
    Sist redigert av en moderator:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Prisen er ca den samme på Bileshop, litt avhengig av bredde og om man skal ha 4season eller 4000, men opptil 50 kroner mer for Pave. Pris kan man dermed se bort fra.

    På landevei har jeg nesten bare kjørt med Specialized 23mm. Nå er de så firkantede at det blir avløsning. Kravet til treningsdekk på Tarmacen er godt feste vår, høst og våt sommer, samt slitestyrke. Vestlandskrossdekkene skal være komfortable og uvillige til å punkteres på sprukket, grov asfalt og grov grus.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.546
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde valgt GP4season til nå og skitvær. De tåler det utroligste og bruker samme dekkstamme som GP4000sII.

    Strade Bianche på lørdag. Juhuuuuu!



    (Neida, Strade Bianche går ikke i Ottestad. Det likner bare så fryktelig på Gylne Gutuer, hehe.)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.546
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Strade Bianche gikk på lørdag. Verdens desidert kuleste sykkelritt. 12:20 inn i dette klippet begynner den lengste og vanskeligste grusseksjonen Monte Sante Marie. Skal si det blåser:


    Nevn en annen idrettskonkurranse som begynner midt i en by på UNESCOs verdensarvliste (San Gimignano) og ender midt i en annen (Siena).
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.546
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dagbloidet fant noe å lage overskrift på ja. I sykling tester man, skjønner du, og kommer garantert til å stramme skruen ennå mer etter CIRCs anbefalinger.
    Tenk om man hadde testet i fotball og tennis.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Må legge til at ja, selvsagt bør det testes i alle toppidretter! Men er det systematisk doping gjennomført på ledelsesnivå i fotball? Jeg vet ikke, men det er vel svært få idretter som har opplevd/opplever så dyptgående og systematisk misbruk som sykkelsporten! Bortsett fra vektløfting for en del år tilbake kanskje...
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Doping er det masse av i idretter med nivå, bredde, penger og prestisje. Hvem som er verst og hvor organisert det gjennomføres i ulike idretter vet vi vel lite om. Sykkel er nå uansett er staselig sport, synes jeg, men det er helt greit at Desillusjonert ikke skjønner begeistringen.

    Fotball er på tross av nivået på de beste uansett en så lite tiltalende sport at litt doping gjør lite negativt med oppfatningen av den, og det er positivt. A genleman's game played by hooligans. Og når de leier hver sin ballgutt ut på banen før kampstart, yuk. Takke meg til litt EPO.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Men jeg skjønte ihvertfall hvorfor dopingen har fått fotfeste i sykkel sporten nå, litt skylapper, bind for øynene og se den andre veien er fine greier...
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Det var et merkverdig knippe konklusjoner av en desillusjonert herremann.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Så artikkelen din i siste landevei Valentino, du skriver godt og fornuftig.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.546
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så artikkelen din i siste landevei Valentino, du skriver godt og fornuftig.
    Takk skal du ha.
    Vi kaller dem kåserier, disse skribleriene mine.

    Angående CIRC-rapporten, som Dagbloidet fikk klikkgeneratorer ut av: Det kan være greit å lese INRNG-bloggens sammenfatning:
    inrng : the circ report
    Vis meg ett annet internasjonalt idrettsforbund som har hatt baller til å løfte på lokket til ormebolet. Bare ett.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Hadde ikke FIFA en undersøkelse om det hadde vært korrupsjon innblandet ifm tildeling av VM? Det var vel dem selv som etterforsket seg selv eller noe sånt. Kun etter hukommelsen....
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.805
    Antall liker
    5.452
    Sted
    Holmestrand
    Hadde ikke FIFA en undersøkelse om det hadde vært korrupsjon innblandet ifm tildeling av VM? Det var vel dem selv som etterforsket seg selv eller noe sånt. Kun etter hukommelsen....
    De etterforsket seg selv, og etterpå gav de etterforskeren munnkurv, og nekter å publisere rapporten.
    Samtidig blir de åpent kritisert for dette av sponsorer, f eks Coca-Cola.
    Mye penger og prestisje trekker ofte til seg feil personer til høye verv. Når det da ikke er noe godt system for å holde dem i ørene, så er det fritt fram.
    Her er vi avhengig av en uavhengig presse, og ikke minst interne varslere.
    Pressen er i dag i større og større grad i lomma på pengesterke eiere og av annonsører. Varsler er prisgitt en svak beskyttelse både fra egen organisasjon og av lovverk.
    Vi ser at ikke en gang en stakkars rektor kan ytre seg om bekymringsfulle forhold innenfor eget ansvarsområde uten å få problemer. Det forlanges lojalitet mot administrasjon og politikere.
    Dette er dog ikke spesielt for fotball, det finnes i større eller mindre grad i alle organisasjoner og i samfunnet ellers.

    Mao: Et godt grunnlag for korrupsjon, maktmisbruk, underslag etc etc.
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.475
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Postet denne på fb her om dagen. Kan vel si det her også.



    Sitter du på kontoret og tenker på de som er ute i det fine været?

     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Ble kjøp av Chariot Cheetah 2 vogn, stroller kit, ekstra sykkelfeste og Robert Axle aksling for bruk til sykler med 142mm navbredde så nå finnes det ingen unnskyldning for å ta bil til barnehage og jobb når det er finvær.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn