Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dette her er severdig, mildt sagt:

    [video=youtube;aeCRnFq_9Lo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aeCRnFq_9Lo[/video]
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Angående dekk: Veiene rundt Vestlandsbasen min har mest asfalt av den grove sorten, som også er så slitt og erodert at det i store partier er som å kjøre på et uregelmessig vaskebrett, eller som på de kortbølgete humpene grusveier tidvis/stedvis har. En ting er at det ikke er det mest komfortable, men verre er at det ikke ruller spesielt godt. Vil f.eks. bredere dekk med lavere trykk kunne gi lettere trilling? Roubaix-rammen har nok plass til 28mm, kanskje tom 30mm.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Dette her er severdig, mildt sagt:

    [video=youtube;aeCRnFq_9Lo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aeCRnFq_9Lo[/video]
    Kamera foran og bak på alle syklene - nå!
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Angående dekk: Veiene rundt Vestlandsbasen min har mest asfalt av den grove sorten, som også er så slitt og erodert at det i store partier er som å kjøre på et uregelmessig vaskebrett, eller som på de kortbølgete humpene grusveier tidvis/stedvis har. En ting er at det ikke er det mest komfortable, men verre er at det ikke ruller spesielt godt. Vil f.eks. bredere dekk med lavere trykk kunne gi lettere trilling? Roubaix-rammen har nok plass til 28mm, kanskje tom 30mm.
    Løsningen er vel bredere dekk med mykere gummi ved lavere lufttrykk. Pavé, Veloflex Arenberg/Roubaix, og denslags. FMB Roubaix i silkeversjon blir sikkert bra også hehe.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Dette her er severdig, mildt sagt:

    [video=youtube;aeCRnFq_9Lo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aeCRnFq_9Lo[/video]
    Kamera foran og bak på alle syklene - nå!
    Sykler med monterte kameraer og direkte sending ville vært utrolig interessant. Noen betraktninger om dette finnes her, ting tyder altså på at dette ikke er uproblematisk i praksis.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Føkk ja. Har sett den på ww. Eneste feilen han har gjort er å sette på Clavicula. Hadde vært fetere med SR (uten rødt på). Men det er jo eksotisk da.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Mer pr0n. Den nye Sarto Asola. Rett over 700 gram, håndlaget i Italia. For en utrolig lekker ramme. Ser for øvrig at Tom Boonen og en drøss andre proffer, bl.a. Contador, fremdeles kjører på Sarto. Det er vel billigere for Spez å få Sarto til å håndlage rammene enn å lage en helt egen støpeform bare for én rytter.

    asola.jpg
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Han ble jo naila for det der i 2002 også. Vino i passasjersetet og to damer baki pårsjen (små damer med andre ord).

    382343_10151458214434592_1188693552_n.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    'Shut up!' legs var vel Jensie?

    Ellers funderer jeg på å tatovere 'Quäl dich, du Sau!' (Udo Böltz) på armen. ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Føkk ja. Har sett den på ww. Eneste feilen han har gjort er å sette på Clavicula. Hadde vært fetere med SR (uten rødt på). Men det er jo eksotisk da.
    Den hadde vært finere med lavere profil på hjulene og en komplett Athena gruppe (siste pene Campa gruppe, de dyrere ser vulgære ut).
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Naaaai. Obiene er en fin kontrast til rammen. Begge er stilige og klassiske, men tilhører hver sin verden. Perfekt for et renessansesykkelmenneske! Baldesar Castilglione applauderer!!

    Athena? I sølv mener du? Ellers er det jo ingen estetisk forskjell fra Chorus, Record og SR.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes gruppene over Athena ser vulgære ut med alle karbondetaljene. Athena kan leveres i karbon, sort og sølv og de to sistnevnte er i mine øyne de peneste ut av dagens modeller.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Såpass vulgært må det da få lov til å være. Ikke fritt for at ramma er en smule vulgær heller, uten at det gjør noe....

    Men, Athena i svart, lavprofilhjul, og lærsadel med messingnagler ville løftet sykkelen i mine øyne.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Men Athena kan jo ikke gire ordentlig!

    --

    To bilder til fra søndag:

    DSC_0648-1024.jpg

    Jeg fotograferer tre utspytta ryttere og Landevei og Økerns Henrik Astrup.

    na10388475_10152353885261878_1131088615_n.jpg

    Astrup fotograferer sykkelritt med mobilkamera.

    --

    @totte Kjør på med fete dekk. De trenger ikke være forsterkede, egentlig, så om du kan finne f.eks GP4000s, Schwalbe 1 eller Corsa CX i 28 mm er det bare å smeise dem på.
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.636
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Men Athena kan jo ikke gire ordentlig!

    --

    To bilder til fra søndag:

    Vis vedlegget 261600

    Jeg fotograferer tre utspytta ryttere og Landevei og Økerns Henrik Astrup.

    Vis vedlegget 261601

    Astrup fotograferer sykkelritt med mobilkamera.

    --

    @totte Kjør på med fete dekk. De trenger ikke være forsterkede, egentlig, så om du kan finne f.eks GP4000s, Schwalbe 1 eller Corsa CX i 28 mm er det bare å smeise dem på.
    Den sista bilden var riktigt COOL.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hahaha! Jeg har blitt påkjørt av den gjengen der ved et par anledninger selv. Det er ikke bilister som tror de eier veien, det er folk i sånne som eier den. Prøver konsekvent å koble ut batteriene på enhver jeg ser av slaget.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Her spør jeg om hjelp til å finne meg ny landeveissykkel og ingen gidder å svare..

    I dag har jeg handlet ny sti sykkel og dette er uten tvil den beste jeg har testet.

    Gøy med sykler som har en spesiell historie.
    Dette er den tidligere sykkelen til Geir Lien, noen som har hørt om han? :)

    CAM00106.jpg

    Hvilken modell er dette tror dere?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Solgte terrengsykkelen min (Nakamura grade 7.0) på søndag og har så vidt begynt å titte på landeveissykler. Er det noen som har noen tips?
    Så jeg på en Diamant Pinnacle R2, er den grei?
    Hvis du vil ha noe hjertet banker for: Kikk rundt på nettet og finn ut hva du synes er sexy. Hvis du vil ha noe som funker og ikke bryr deg om at hjertet skal banke, er svaret enkelt: Det meste nå til dags er bra. Pass bare på at du får en geometri som passer deg. Og husk at det finnes flere produsenter enn Canyon, Cannondale, Spez og Trek.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Solgte terrengsykkelen min (Nakamura grade 7.0) på søndag og har så vidt begynt å titte på landeveissykler. Er det noen som har noen tips?
    Så jeg på en Diamant Pinnacle R2, er den grei?
    Hvis du vil ha noe hjertet banker for: Kikk rundt på nettet og finn ut hva du synes er sexy. Hvis du vil ha noe som funker og ikke bryr deg om at hjertet skal banke, er svaret enkelt: Det meste nå til dags er bra. Pass bare på at du får en geometri som passer deg. Og husk at det finnes flere produsenter enn Canyon, Cannondale, Spez og Trek.
    Takk for svar! Skal gå for noe holdbart med en ramme som passer, så nå er det ut å prøve! Nå er budsjettet litt mindre siden jeg valgte å følge hjertet angående ny stisykkel.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Angåene racer så er Cannondale CAAD10 en helt super sykkel.

    Grattis med ny sykkel, den ser rask ut :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    CAAD10 er sikkert helt kurant, men begynner vel å bli like vanlig grått hår på gamlehjem. Alle nybegynnere får alltid tips om å kjøpe denne. Nå som de har sluttet å sveise den sammen i USA har de også sluttet å polere sveisene, hvilket var det som gjorde sykkelen så pen. Nå er den ful som fan.

    Som jeg skrev, tenk så mange kule rammer som finnes! Alle sykler jo rundt på disse sportsbutikkjedemerkene.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    CAAD10 er sikkert helt kurant, men begynner vel å bli like vanlig grått hår på gamlehjem. Alle nybegynnere får alltid tips om å kjøpe denne. Nå som de har sluttet å sveise den sammen i USA har de også sluttet å polere sveisene, hvilket var det som gjorde sykkelen så pen. Nå er den ful som fan.

    Som jeg skrev, tenk så mange kule rammer som finnes! Alle sykler jo rundt på disse sportsbutikkjedemerkene.
    CAAD har jo tidligere vært nøytral sykkel i Tour de France og med identisk geometri som Supersix er den kapabel til det aller meste.

    Hva som er kult er et åpent spørsmål, er det kult å sponse DiLuca etter dopingavsløringen for eksempel? Eller er det kult å sykle på en "aero" landeveissykkel som Noah, Venge eller Foil med en stor stabel med spacere under styret?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har vært på morgentur i dag med kollega som på tottes anbefaling kjøpte CAAD10 i går. I tillegg til at det er en veldig god sykkel liker jeg CAAD-pedigreen.

    Jeg merker jeg har litt lyst på en S-Works Venge med 8cm spacere for sykling i lav hastighet*, med kort trøye, lange bukser, overdreven matching med en eller annen plakatfarge og terrenghjelm som prikken over i-en. Dessuten vil jeg ha Campa, for å kunne rope "skitt fiske" etter andre syklister. Jeg tror jeg omsider kan få et rykte i sykkelkretser.

    *skal selvsagt panikktråkke når jeg forbisykles av jenter
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    CAAD10 er sikkert helt kurant, men begynner vel å bli like vanlig grått hår på gamlehjem. Alle nybegynnere får alltid tips om å kjøpe denne. Nå som de har sluttet å sveise den sammen i USA har de også sluttet å polere sveisene, hvilket var det som gjorde sykkelen så pen. Nå er den ful som fan.

    Som jeg skrev, tenk så mange kule rammer som finnes! Alle sykler jo rundt på disse sportsbutikkjedemerkene.
    CAAD har jo tidligere vært nøytral sykkel i Tour de France og med identisk geometri som Supersix er den kapabel til det aller meste.

    Hva som er kult er et åpent spørsmål, er det kult å sponse DiLuca etter dopingavsløringen for eksempel? Eller er det kult å sykle på en "aero" landeveissykkel som Noah, Venge eller Foil med en stor stabel med spacere under styret?
    Tror jeg kommer til å kjøpe meg en CAAD10 i løpet av sommeren selv. Etter å ha syklet på diverse leiesykler på turer i utlandet har jeg funnet ut at jeg opplever liten forskjell på gode og billige og veldig dyre sykler. Har leid alt fra småkjipe Merida komfortracere med 105-gruppe til Cannondale Supersix EX med SRAM Red og så lenge ramma passer og sete/styrehøyde er ok så opplever jeg liten forskjell.

    Jeg legger mye heller 15 000 kr i gode sykkelklær enn å ta steget fra 10 000 til 25 000-kroners sykkel.
    Bra klær har sykt mye å si for min trivsel på sykkelen.

    Den overnevnte Meridasykkelen er nok den kjipeste landeveisykkelen jeg har syklet på, men jeg hadde et av mitt livs flotteste dager på den sykkelen. (Opp Alpe d'Huez i fjor).
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ja CAAD10 er nok en bra sykkel, jeg påpekte bare at det finnes så mange av dem. Rene Tesla-antall altså. Og rammen var virkelig dødslekker før, husker de glatte og usynlige sveiseskjøtene på alle Cannondaler laget i USA i gamle dager. Nå ser den jo helt uspiselig ut. Djevelen er i detaljene.

    Man må skille mellom lim og baguetter mht Di Luca. Han kommer åpenbart fra en annen tid mht doping, og har ingen plass i dagens felt. Men kul, det er han. Fin Cannondale hadde han også, selv om jeg holder en knapp på King'en. Og en Bond i den farven er bare fullstendig dødsfett.

    Danilo-Di-Luca-1024x697.jpg

    Danilo Di Luca (LPR Brakes).jpg

    giro13_st18TT_di_Luca_R.jpg
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg har også merket meg at de har sluttet å pusse sveiseskjøtene etter at de flyttet produksjonen.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det er litt rart at de har sluttet med pussingen. Det kan umulig være dyrt, og det er jo mye av CAAD-kjennemerket, i tillegg til å være pent. Mulig det er en feilvurdering.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.816
    Antall liker
    5.465
    Sted
    Holmestrand
    CAAD10 er sikkert helt kurant, men begynner vel å bli like vanlig grått hår på gamlehjem. Alle nybegynnere får alltid tips om å kjøpe denne. Nå som de har sluttet å sveise den sammen i USA har de også sluttet å polere sveisene, hvilket var det som gjorde sykkelen så pen. Nå er den ful som fan.

    Som jeg skrev, tenk så mange kule rammer som finnes! Alle sykler jo rundt på disse sportsbutikkjedemerkene.
    Det han sa!
    :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hvis man vil ha en aluramme hadde jeg mye heller gått for Cyfacs sykt lekre Nerv DS2 eller min egen (..). Begge er laget i Europa og har verdens lekreste skjøter.

    I følge gutta på weight weenies sluttet Cannondale med de pene skjøtene fordi a) det er dyrt og b) de som sveiser for dem i Asia behersker ikke teknikken ordentlig. Man må sveise to ganger, og den første sveisen skal visstnok være mye tykkere enn slik de gjør det nå. Så sandblåser de skjøtet. Tar visstnok veldig lang tid. Buuu @ Cannondale.

    Sjekk skjøtet på Cyfac:

    NERV DS2 - D5.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hvis man vil ha en aluramme hadde jeg mye heller gått for Cyfacs sykt lekre Nerv DS2 eller min egen (..). Begge er laget i Europa og har verdens lekreste skjøter.
    Cyfacen så usedvanlig lekker ut, men: For rammesett finner jeg at "Prices start at £1799", som er det dobbelte av en komplett CAAD10.

    Jeg er dessuten ikke så sikker på om det er så lurt å kline til med en grisedyr og eksotisk førstesykkel. Som det heter i deLillos-sangen: "Tenk om den du fant var en du ikke likte, og som du måtte leve med resten av livet".
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Nja, men rammen min koster 7k eller noe, så det er ikke gæli. Men det er klart at CAAD er billigere enn Cyfac, når det er ordentlig fransk håndverk mot en masseprodusert kinaramme.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn