Hei jeg tenker å kjøpe ny racer til denne sesongen og lurer på hva dere som har litt peiling kan anbefale?
Tenker på en makspris på 15 tusen.
Også har jeg veldig lyst på carbon hjul.
Takk på forhånd
Jeg hadde droppet karbonhjulene på en sykkel til 15 k. Skikkelige karbonhjul koster ikke mindre enn 10 k.
Mitt forslag er en Cannondale Caad 10 med Shimano 105. Den er vel 12 k ordinært. Den har tunge men solide hjul og kjipe dekk som du kan velge å slite ut før du kjøper noe bra eller bare slenge med en gang.
Kjøp deg så et lett og stivt aluhjulsett med gode dekk til ritt og de vakre dagene. Et glimrende bud der er Shimanos Ultegra C24 WH-7800 som også er klar for slangeløst, eventuelt Fulcrum Racing 3 (som også finnes i slangeløsklar 2-way fit utgave) og kan bli med videre til en sykkel med 11 gir eller Mavic Ksyrium Elite S.
Gode dekk til godhjulene er Conti GP4000s, Michelin Pro4 Comp SC og nye Schwalbe One, som også kommer som slangeløs variant. Lurt å gå for 25 mm dekk til en Caad 10. Alurammen og komponentene ellers gir en litt hard kjørefølelse.
@Fidelio Jeg har tenkt å stoppe ved Simpsonmonumentet og kontemplere. #tursyklist