Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    Mye sant i det. En hobby kan man stort sett gjøre akkurat så dyr som man vil/kan. Det er lurt å ha et bevisst forhold til hvor dyrt man vil gjøre det.

    Husk bare at et menneske bør ha minst to hobbier, en for kroppen og en for sjelen. Musikk og sykling er en strålende kombinasjon.
    Helt sant Zomby_Woof, Hi Fi og Sykkel er en meget fin kombo, og det er utrolig mange som har havnet på nettopp den komboen ;D

    Destiny.. :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg syklet i Fredrikstad i går iført shorts og t-skjorte.

    Herlig!
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    Jeg syklet i Fredrikstad i går iført shorts og t-skjorte.

    Herlig!
    Det var tøft vel ;D Jeg var ute på en 6,4mils tur med offroaden i dag, litt småsurt men ble bedre etter hvert.

    Er nok ikke lenge før racern kommer ut på veien nå tenker jeg ;D

    Destiny.. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Er det flere enn meg som er 'litt' skeptiske til å montere sensor/sender på enden av krankarmene?

    Mine sykler har alle hatt skraper i finishen på enden av krankarmene. Jeg tror jeg ville slått i stykker den Polar/Look-saken i løpet av den første måneden.
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hadde på meg en tynn jakke på startet, men den måtte jeg ta av meg da det ble for varmt.

    15 grader og ikke en sky på himmelen er sprøtt i februar.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1



    Vi møtte 17 stk til første CK ØST trening nå på lørdag som var ;D Destiny er nr 8 fra høyre, eller nr 9 fra venstre ;)

    Destiny.. :)
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Destiny skrev:
    Destiny er nr 8 fra høyre ;)

    Destiny.. :)
    Faktisk fra venstre også... ;D

    Nå som vinden har roet seg og det meste av isen har forsvunnet, er det kanskje mulig å dra ut sykkelen her også...
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    freddie77 skrev:
    Destiny skrev:
    Destiny er nr 8 fra høyre ;)

    Destiny.. :)
    Faktisk fra venstre også... ;D

    Nå som vinden har roet seg og det meste av isen har forsvunnet, er det kanskje mulig å dra ut sykkelen her også...
    Nope, blir nr 9 fra venstre ;)

    Destiny.. :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7









    Bilder fra mandag og tirsdag. Jeg er grønnskollingen.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Destiny skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Mye sant i det. En hobby kan man stort sett gjøre akkurat så dyr som man vil/kan. Det er lurt å ha et bevisst forhold til hvor dyrt man vil gjøre det.

    Husk bare at et menneske bør ha minst to hobbier, en for kroppen og en for sjelen. Musikk og sykling er en strålende kombinasjon.
    Helt sant Zomby_Woof, Hi Fi og Sykkel er en meget fin kombo, og det er utrolig mange som har havnet på nettopp den komboen ;D

    Destiny.. :)
    Indeed! ;D

    Build in progress:
    Jeg har..
    Giant XTC Comp 1 ramme (composit ramme - dyrisk stiv...)
    Shimano XT gear-pakke (Med DT swiss lagre (370)) "shadow" series derailleurs.. de gjør att kjedet ikke svinger og slår nedi ramma..
    + att "shadow" kjedet er noen biter kortere enn vanlig XT kjedet. Alt kjører strammere, så å si null kjedesleng!!!
    Gir disiplinen blir litt snevrere enn vanlig, men fordelene oppveier for bakdelene her synes jeg.
    Jeg kan skifte gir uansett.. når jeg trenger.
    DT Swiss "Giant limited 445D" felger med Maxxis "larsen TT" Dekk, 2.00 ballonger.. ride komfort.. Landeveisdekk skal velges snart..
    Må jo ha det og!
    Crank Bro's Mallet 2 pedaler (Alu-composite-cro-moly combo), brede og svære, mister man festet kan man trø som gæern alikevell, inntil man får festa skoen igjen... de har 4-way gippig ech, som betyr at du ikke behøve spinne pedalen for å få festa skoen, "gripperen" snus seg selv, du bare trykker foten repetetivt til den sitter... fikst! jeg har 2012 rev.2 utgaven..

    Giant styre, pinne og setepinne og sete og Avid Elixir R bremser/skiver, front and rear..
    Fox F-series Racing (32 series) demper forran.
    Lett, råsterk, og tåler vekta mi <100kg. Noe som er viktig.
    Nytt sete pågang og nye sko og styrepinnen skal fra 100mm til 80, enda ikke kjøpt. Litt småpyssel kvar, før snøen smelter helt...

    Kort sagt, ikke full out galskap, men solid, lett og balansert, "Alt" er gjennomtenkt, synes jeg da.. :p

    mvh
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.663
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lørdag sender TV2 Sport Strade Bianche. Det er bare å benke seg:

     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Valentino skrev:
    Fin setepinne den SLRen sitter på. :)

    Et hardt sete jeg liker godt er Selle SMP Composit. Det har vanligvis stålskinner, men kan også fås med karbonskinner (Composit Crb) for litt mer fjæring og mindre vekt. Det sorte er trukket med ekte skinn, som tåler vann godt om man setter det inn med skofett. De fargede variantene er trukket med Lorica.
    Dersom du ikke vil ha trekk finnes modellen Carbon som har skall i utrukket karbonfiber. Den trekker neppe vann. Med karbonskinner heter denne Full Carbon.



    Jeg har linket til denne utmerkede artikkelen av Steve Hogg om Selle SMPs modeller i 2011-tråden, men den er like aktuell i 2012: http://www.stevehoggbikefitting.com/blog/2011/09/all-about-smps/

    P.S. Man vet ikke hvor behagelig det er å kjøre helt uten press på de bløte delene av perineum før man har prøvd det. D.S.
    Da har jeg bestilt SMP Dynamic og det blir spennende å prøve ;D
    Håper på lange turer med god sirkulasjon :D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    @C.Alshus:
    Finnes det noe bedre enn tidlige vårdager? :)
    Ser ut som dere har hatt en fin dag
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    tdbil skrev:
    Valentino skrev:
    Fin setepinne den SLRen sitter på. :)

    Et hardt sete jeg liker godt er Selle SMP Composit. Det har vanligvis stålskinner, men kan også fås med karbonskinner (Composit Crb) for litt mer fjæring og mindre vekt. Det sorte er trukket med ekte skinn, som tåler vann godt om man setter det inn med skofett. De fargede variantene er trukket med Lorica.
    Dersom du ikke vil ha trekk finnes modellen Carbon som har skall i utrukket karbonfiber. Den trekker neppe vann. Med karbonskinner heter denne Full Carbon.



    Jeg har linket til denne utmerkede artikkelen av Steve Hogg om Selle SMPs modeller i 2011-tråden, men den er like aktuell i 2012: http://www.stevehoggbikefitting.com/blog/2011/09/all-about-smps/

    P.S. Man vet ikke hvor behagelig det er å kjøre helt uten press på de bløte delene av perineum før man har prøvd det. D.S.
    Da har jeg bestilt SMP Dynamic og det blir spennende å prøve ;D
    Håper på lange turer med god sirkulasjon :D
    Hvor har du bestilt SMP`en? Lurer på om ikke jeg også må få prøvd ett slikt. Er det noen nettbutikker i Norge som har disse? Da er det jo mulig å få returnert det også hvis det ikke skulle passe.
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Destiny skrev:
    freddie77 skrev:
    Destiny skrev:
    Destiny er nr 8 fra høyre ;)

    Destiny.. :)
    Faktisk fra venstre også... ;D

    Nå som vinden har roet seg og det meste av isen har forsvunnet, er det kanskje mulig å dra ut sykkelen her også...
    Nope, blir nr 9 fra venstre ;)

    Destiny.. :)
    Oops... sånn er det med liten laptop - så ikke at bildet var så bredt at det kunne scrolles bortover... :-[
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.785
    Antall liker
    5.432
    Sted
    Holmestrand
    janghell skrev:
    tdbil skrev:
    Valentino skrev:
    Fin setepinne den SLRen sitter på. :)

    Et hardt sete jeg liker godt er Selle SMP Composit. Det har vanligvis stålskinner, men kan også fås med karbonskinner (Composit Crb) for litt mer fjæring og mindre vekt. Det sorte er trukket med ekte skinn, som tåler vann godt om man setter det inn med skofett. De fargede variantene er trukket med Lorica.
    Dersom du ikke vil ha trekk finnes modellen Carbon som har skall i utrukket karbonfiber. Den trekker neppe vann. Med karbonskinner heter denne Full Carbon.



    Jeg har linket til denne utmerkede artikkelen av Steve Hogg om Selle SMPs modeller i 2011-tråden, men den er like aktuell i 2012: http://www.stevehoggbikefitting.com/blog/2011/09/all-about-smps/

    P.S. Man vet ikke hvor behagelig det er å kjøre helt uten press på de bløte delene av perineum før man har prøvd det. D.S.
    Da har jeg bestilt SMP Dynamic og det blir spennende å prøve ;D
    Håper på lange turer med god sirkulasjon :D
    Hvor har du bestilt SMP`en? Lurer på om ikke jeg også må få prøvd ett slikt. Er det noen nettbutikker i Norge som har disse? Da er det jo mulig å få returnert det også hvis det ikke skulle passe.
    En del forretninger er testsenter slik at du kan prøve forskjellige seter.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    janghell skrev:
    tdbil skrev:
    Valentino skrev:
    Fin setepinne den SLRen sitter på. :)

    Et hardt sete jeg liker godt er Selle SMP Composit. Det har vanligvis stålskinner, men kan også fås med karbonskinner (Composit Crb) for litt mer fjæring og mindre vekt. Det sorte er trukket med ekte skinn, som tåler vann godt om man setter det inn med skofett. De fargede variantene er trukket med Lorica.
    Dersom du ikke vil ha trekk finnes modellen Carbon som har skall i utrukket karbonfiber. Den trekker neppe vann. Med karbonskinner heter denne Full Carbon.



    Jeg har linket til denne utmerkede artikkelen av Steve Hogg om Selle SMPs modeller i 2011-tråden, men den er like aktuell i 2012: http://www.stevehoggbikefitting.com/blog/2011/09/all-about-smps/

    P.S. Man vet ikke hvor behagelig det er å kjøre helt uten press på de bløte delene av perineum før man har prøvd det. D.S.
    Da har jeg bestilt SMP Dynamic og det blir spennende å prøve ;D
    Håper på lange turer med god sirkulasjon :D
    Hvor har du bestilt SMP`en? Lurer på om ikke jeg også må få prøvd ett slikt. Er det noen nettbutikker i Norge som har disse? Da er det jo mulig å få returnert det også hvis det ikke skulle passe.
    Jeg leste bloggen som var linket til på side 4 http://www.stevehoggbikefitting.com/blog/2011/09/all-about-smps/ og fant ut at Dynamic burdfe være rette setet for meg. det ligger også en tabell på Selle sin hjemmeside.
    Jeg bestilte fra http://www.chainreactioncycles.com/default.aspx
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Snart får jeg en ny sykkel. Bilder kommer etterhvert. ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.436
    Torget vurderinger
    23
    janghell skrev:
    "Sykkel i solnedgang"....
    Begynner å bli bedre temperatur nå ja :)
    Bælbarsk sykkel men jeg ville ikke betrodd den setepinnen oppgaven med å holde familiejuvelene unna nærkontakt med ramma...
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    pengesluk skrev:
    janghell skrev:
    "Sykkel i solnedgang"....
    Begynner å bli bedre temperatur nå ja :)
    Bælbarsk sykkel men jeg ville ikke betrodd den setepinnen oppgaven med å holde familiejuvelene unna nærkontakt med ramma...
    He-he :) Tror det går greit. Måtte bytte ut den originale med en litt lengre en. Den som står på nå er 450mm lang...
    Har enda litt igjen før den er på maks merket. Jeg har "litt" lange bein....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.436
    Torget vurderinger
    23
    Hva heter den sykkelen der? Gayville 2000? trøste & bære, best med kevlartruse skjønner jeg.

    Men seriøst, jeg har sett effekten av småfeit mosjonssyklist + 100 kg. vs. Birken-hysto-carbon 50 cm. setepinne vs. steinete skogssti. De sårene var ikke pene...

    For å si det slik, noen ganger er flaksen bedre enn vettet. Seigjern hadde vært et riktigere valg enn carbon.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.663
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Hva heter den sykkelen der?  Gayville 2000?   trøste & bære, best med kevlartruse skjønner jeg.
    Det er en Pinarello KOBH.

    Meanwhile in older news:



    Bernard Hinault forhandler med protesterende fagorganiserte.
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    pengesluk skrev:
    Hva heter den sykkelen der? Gayville 2000? trøste & bære, best med kevlartruse skjønner jeg.

    Men seriøst, jeg har sett effekten av småfeit mosjonssyklist + 100 kg. vs. Birken-hysto-carbon 50 cm. setepinne vs. steinete skogssti. De sårene var ikke pene...

    For å si det slik, noen ganger er flaksen bedre enn vettet. Seigjern hadde vært et riktigere valg enn carbon.
    Jeg har ihvertfall aluminium pinne;
    http://www.ebay.com/itm/Gusset-Loft...ikeparts_SR&hash=item19cdfff766#ht_500wt_1180
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    pengesluk skrev:
    Hva heter den sykkelen der? Gayville 2000? trøste & bære, best med kevlartruse skjønner jeg.
    Det er en Pinarello KOBH.

    Meanwhile in older news:



    Bernard Hinault forhandler med protesterende fagorganiserte.
    Her går det unna ja ;D Skal hilse deg fra Trygve Gjølberg, han er tilbake her i Fredrikstad nå ;D

    Destiny.. :)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    Meanwhile in older news:

    Bernard Hinault forhandler med protesterende fagorganiserte.
    Rørende og vakkert. Vakkert.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Regner med at mange tar med raceren ut denne helga. Jeg jobber 14-21 i dag, og 09-21 lørdag og søndag.

    Dere får ha god tur, selv om jeg er litt misunnelig... :-\
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sykkelsesongen her handler hovedsaklig om å sykle til jobb, og for meg begynte den programmessig 1.mars. Ingenting å diskutere, ingenting å lure på. Biltrafikken klumper seg eksponensielt med oljeprisen her.
    40 minutter hver vei, etter at vi flyttet. Egentlig akkurat passe, med en 8.6 kg hybrid. Tung, lett, lett....
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    pengesluk skrev:
    Men seriøst, jeg har sett effekten av småfeit mosjonssyklist + 100 kg. vs. Birken-hysto-carbon 50 cm. setepinne vs. steinete skogssti. De sårene var ikke pene...
    Får håpe fyren kjøpte seg en mer egnet sykkel for bruksområdet...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.663
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kulere landeveissykkelløp enn Strade Bianche finnes ikke!

     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Spartakus var rå idag. Hatten av. Jeg gleder meg sykt til å se ham neste helg.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Var verdt å se ja. Stilig ritt.
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Ble drøyt 60 km på MTB langs landeveien i går - i dag har det kommet snø/sludd igjen...
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Delene begynner å komme til min nye sykkel:

    Her er bakhjulet:






    Glær mæ!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Slangeløst? I så fall kommer de til å lekke mer luft enn latexslangene mine.... ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn