Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Blir styrkeprøven i år også med start på Dombås.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Er du kylling, starter du fra Dombås. Er du beintøff er starten i Trondheim.


    Jeg tør ikke.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    C. Alshus skrev:
    Er du kylling, starter du fra Dombås. Er du beintøff er starten i Trondheim.


    Jeg tør ikke.
    Spiller ikke noen stor rolle etter min mening, sliten blir man uansett.
    Har startet i både Trondheim og Dombås tidligere.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    2012. Blir nok oppgradering av singelspeeden med Brooks slender holker og Brooks Swallow titan. :)

    Brooks holker:


    Brooks Swallow:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Blir fra Lillehammer på meg i år også. Trondheim har jeg gjort.
    Blir artig med den nye traseen fra Moelv til Minnesund. RV 33 under Skreiberget kan minne litt om Milano-Sanremos Via Aurelia. Det kjedelige med den nye traseen er at den ikke passerer Ottestad.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Valentino skrev:
    Blir fra Lillehammer på meg i år også. Trondheim har jeg gjort.
    Blir artig med den nye traseen fra Moelv til Minnesund. RV 33 under Skreiberget kan minne litt om Milano-Sanremos Via Aurelia. Det kjedelige med den nye traseen er at den ikke passerer Ottestad.
    Dere skal vel arrangere veteran-NM - det får holde med oppmerksomhet ;D
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Blir fra Lillehammer på meg i år også. Trondheim har jeg gjort.
    Blir artig med den nye traseen fra Moelv til Minnesund. RV 33 under Skreiberget kan minne litt om Milano-Sanremos Via Aurelia. Det kjedelige med den nye traseen er at den ikke passerer Ottestad.
    Skal Lillehammer - Oslo ruta få over Skreia og Feiring? Artig ja.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.829
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Valentino skrev:
    Form follows function.
    Som ingeniør å er jo det en velkjent læresetning, men i mange tilfeller så blir det bare en måte å akseptere noe som bare er for stygt.
    Jeg liker ikke de ekstremt høye felgene generelt.
    Det er fint mulig å bygge sykkelhjul mere elegant enn det der. Felgene på Speedwagen var spesielt stygge, se på dine f eks, de ser da vesentlig bedre ut?

    En stålsykkel kan bygges veldig lett og elegant, og da passer de hjula spesielt dårlig. Se på en gammel Pinarello, Colnago eller Bianchi for den saks skyld: De er da elegante?

    Min bror kjører rundt med 20" hjul på merceden. At det er harry er det ingen tvil om, at det teknisk er mindreverdig er det vel heller ingen særlig tvil om. Han prediker form følger funksjon ...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er kanskje den matte UD-finishen du ikke liker? Jeg synes dette funker godt:



    joje skrev:
    Valentino skrev:
    Blir fra Lillehammer på meg i år også. Trondheim har jeg gjort.
    Blir artig med den nye traseen fra Moelv til Minnesund. RV 33 under Skreiberget kan minne litt om Milano-Sanremos Via Aurelia. Det kjedelige med den nye traseen er at den ikke passerer Ottestad.
    Dere skal vel arrangere veteran-NM - det får holde med oppmerksomhet ;D
    Tja. ;D Stangehallen blir base og traseene kommer til å bruke Stange Vestbygd, Romedal, Åsvang og Vallset.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.829
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Valentino skrev:
    Det er kanskje den matte UD-finishen du ikke liker? Jeg synes dette funker godt:



    joje skrev:
    Valentino skrev:
    Blir fra Lillehammer på meg i år også. Trondheim har jeg gjort.
    Blir artig med den nye traseen fra Moelv til Minnesund. RV 33 under Skreiberget kan minne litt om Milano-Sanremos Via Aurelia. Det kjedelige med den nye traseen er at den ikke passerer Ottestad.
    Dere skal vel arrangere veteran-NM - det får holde med oppmerksomhet ;D
    Tja. ;D Stangehallen blir base og traseene kommer til å bruke Stange Vestbygd, Romedal, Åsvang og Vallset.
    Det ser bedre ut, men de merkene på hjula er litt som dressjakke med fabrikkmerke på ermet. :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    Valentino skrev:
    Blir artig med den nye traseen fra Moelv til Minnesund. RV 33 under Skreiberget kan minne litt om Milano-Sanremos Via Aurelia. Det kjedelige med den nye traseen er at den ikke passerer Ottestad.
    Skal Lillehammer - Oslo ruta få over Skreia og Feiring? Artig ja.
    Fra Trondheim også. Jentetråkkstarten flyttes fra Hamar til Gjøvik. Starttidene blir annerledes også:
    http://www.styrkeproven.no/oppslag?a=17122 skrev:
    Første start fra Lillehammer er satt til kl. 0600. Starten fra Lillehammer vil være avviklet ca. kl. 1200.
    Start for Jentetråkket fra Gjøvik skjer fra kl. 1300 til ca. kl. 1430.
    Tilsvarende start fra Eidsvoll fra kl. 1300 til ca. kl. 1445.
    Forhåpentlig vil trafikkavviklingen derfor bli litt mindre vanvittig enn den var i 2011.
     

    arveb

    Medlem
    Ble medlem
    15.10.2008
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Er jo bare sånne asfalt fløtepuser her jo. Her er min sykkel som jeg fortsette med 2012 sesongen.

    Specialized Enduro S-Works. 160mm vandring foran og bak. 11.9kg(!).
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    arveb skrev:
    asfalt fløtepuser
    Tja. Jeg kjører landeveissykkel på slike veier:

    Skulle denne vært med i Birken måtte de vel ha utbedret den.

    Kjekk sykkel, forresten (den mangler Campa, riktignok). Er det en slik stisykkel?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    Kjekk sykkel, forresten (den mangler Campa, riktignok). Er det en slik stisykkel?
    Med den vandringslengden er det vel til og med en riktig grov stisykkel. Veldig hyggelig vekt, ca en kg under min som er mindre grov (Stumpjumper FS), men min har store hjul og er ikke S-works. Min er dog vel så rimelig.

    Sti eller asfalt er det som gjelder. Grusveier har noe kappgang over seg. Bioteknologinemdas lekmannsutvalg er en annen, synes jeg, god grusveianalogi.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    God helg!



    mattias10
    view: album
    in: Freeriding
    Oppdal, Norway
    23694 views | 54 comments | 636 faves

    Date: 2011-10-25
    Trail: The DH-trail
    Riders: Richard Cunynghame
    Description:

    Camera: Nikon D3
    Lens: 70.0-200.0 mm f/2.8
    Shutter Speed: 1/640
    Aperture: f/3.5
    Focal Length: 105.0 mm
    ISO Speed: 500
    Date: 2010:07:12
    Time: 19:03:38
    © © Mattias Fredriksson
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    arveb skrev:
    Er jo bare sånne asfalt fløtepuser her jo. Her er min sykkel som jeg fortsette med 2012 sesongen.

    Specialized Enduro S-Works. 160mm vandring foran og bak. 11.9kg(!).
    Fin Merida du har ;)

    Det er flere som har postet i sykkeltråden inkludert undertegnede som har stisykkel.
     

    maiden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    246
    Antall liker
    0
    Jeeeezzz, det finnes fortsatt syklister som ser ned på hva andre syklister velger. Grow a pair.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Øyvind H skrev:
    Jeeeezzz, det finnes fortsatt syklister som ser ned på hva andre syklister velger. Grow a pair.
    Piggene ute i dag?

    Jeg la til og med til et smilefjes så innlegget mitt ikke skulle misforstås men det var tydeligvis ikke tilstrekkelig.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Super side for å bestille deler... http://www.chainreactioncycles.com/ Ikke alt er billigere enn i norge, sjekk pris..

    Sykling krever ett noenlunde råtassgrep, i lanken... dette er en fin gizmo-duppepeditt som jeg trener med nå før 2012 sesongen.. Merker merkbart bedre stabilisering i grep fra bare vanlig trening. Anbefales!!! :D
    http://www.amazon.com/Iron-Arms-Strong-Powerful-Forearms-Fast/dp/B002XG5CD4

    Nå vet jeg ikke hva for trening gutta driver med, men å strekke ut er jo også lurt, hvis man driver å sykler i time etter time og har ett statisk grep er det neppe serlig lurt å skimpe det...
    http://www.youtube.com/watch?v=XJVCt2hI-yo&feature=related ... strekke ut underarm... øving (som jeg seff gjør selv, ca dette)

    mvh
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Anonym skrev:
    Øyvind H skrev:
    Jeeeezzz, det finnes fortsatt syklister som ser ned på hva andre syklister velger. Grow a pair.
    Piggene ute i dag?

    Jeg la til og med til et smilefjes så innlegget mitt ikke skulle misforstås men det var tydeligvis ikke tilstrekkelig.
    Jeg lot være å legge på sinnafjes for å dekke over noe av den nedlatenhet jeg møter grussyklister med, men det ble gjennomskuet.

    Valentino kan dra frem så mange photoshopedde bilder han vil, men grussykliseter er og blir litt bob-bob. Ikke akkurat svigersønnmateriale for å si det sånn.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Er ikke off-road syklister noe tess nå da...
    Hehe...

    Er det dette dere krangler om? Om Race eller Off-road er mest 'Gent og style?
    Makan til slabbedasker... ;D
    mvh
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg ville likt å si at jeg har en av hver, men det er vel ikke tilfelle. Det mest dekkende vil være å si at jeg har 2 stk midt i mellom med min cyclocross og min Taloon 29'er. På en annen side dekker de begge mine krav om "speed & durability"
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    totte skrev:
    Anonym skrev:
    Øyvind H skrev:
    Jeeeezzz, det finnes fortsatt syklister som ser ned på hva andre syklister velger. Grow a pair.
    Piggene ute i dag?

    Jeg la til og med til et smilefjes så innlegget mitt ikke skulle misforstås men det var tydeligvis ikke tilstrekkelig.
    Jeg lot være å legge på sinnafjes for å dekke over noe av den nedlatenhet jeg møter grussyklister med, men det ble gjennomskuet.

    Valentino kan dra frem så mange photoshopedde bilder han vil, men grussykliseter er og blir litt bob-bob. Ikke akkurat svigersønnmateriale for å si det sånn.
    Jeg liker å skille mellom grussyklister med bukkestyre og de med offroad. Har en bukkestyre er det stuereint å sykle på grus etter min mening.

    En ting som er litt artig er at den typiske 40 års krise grussyklist ikke tør noe så trivielt som å sykle ned en liten trapp med 5-6 trinn med sin altfor dyre offroadsykkel.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Anonym skrev:
    totte skrev:
    Anonym skrev:
    Øyvind H skrev:
    Jeeeezzz, det finnes fortsatt syklister som ser ned på hva andre syklister velger. Grow a pair.
    Piggene ute i dag?

    Jeg la til og med til et smilefjes så innlegget mitt ikke skulle misforstås men det var tydeligvis ikke tilstrekkelig.
    Jeg lot være å legge på sinnafjes for å dekke over noe av den nedlatenhet jeg møter grussyklister med, men det ble gjennomskuet.

    Valentino kan dra frem så mange photoshopedde bilder han vil, men grussykliseter er og blir litt bob-bob. Ikke akkurat svigersønnmateriale for å si det sånn.
    Jeg liker å skille mellom grussyklister med bukkestyre og de med offroad. Har en bukkestyre er det stuereint å sykle på grus etter min mening.

    En ting som er litt artig er at den typiske 40 års krise grussyklist ikke tør noe så trivielt som å sykle ned en liten trapp med 5-6 trinn med sin altfor dyre offroadsykkel.
    Hm. Jeg må si at jeg er i krisa men har ikke noe problem med å kjøre ned trapper eller tråkke til det remmer og tøyler tåler så dette kjenner jeg meg ikke igjen i ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    totte skrev:
    Valentino kan dra frem så mange photoshopedde bilder han vil
    Når skal jeg begynne? Jeg aner uvitenhet, totte. Det overrasker.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    tdbil skrev:
    Anonym skrev:
    totte skrev:
    Anonym skrev:
    Øyvind H skrev:
    Jeeeezzz, det finnes fortsatt syklister som ser ned på hva andre syklister velger. Grow a pair.
    Piggene ute i dag?

    Jeg la til og med til et smilefjes så innlegget mitt ikke skulle misforstås men det var tydeligvis ikke tilstrekkelig.
    Jeg lot være å legge på sinnafjes for å dekke over noe av den nedlatenhet jeg møter grussyklister med, men det ble gjennomskuet.

    Valentino kan dra frem så mange photoshopedde bilder han vil, men grussykliseter er og blir litt bob-bob. Ikke akkurat svigersønnmateriale for å si det sånn.
    Jeg liker å skille mellom grussyklister med bukkestyre og de med offroad. Har en bukkestyre er det stuereint å sykle på grus etter min mening.

    En ting som er litt artig er at den typiske 40 års krise grussyklist ikke tør noe så trivielt som å sykle ned en liten trapp med 5-6 trinn med sin altfor dyre offroadsykkel.
    Hm. Jeg må si at jeg er i krisa men har ikke noe problem med å kjøre ned trapper eller tråkke til det remmer og tøyler tåler så dette kjenner jeg meg ikke igjen i ;D
    Da er ikke du den typiske grussyklisten.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    totte skrev:
    Valentino kan dra frem så mange photoshopedde bilder han vil
    Når skal jeg begynne? Jeg aner uvitenhet, totte. Det overrasker.
    Totte prøver å være morsom, men det er ikke alltid like lett.

    Klassisk bilde av Bernard. Om det av Danny Hart vil stå seg like godt for ettertiden blir det uansett på en annen måte.

    Men fra spøk til alvor så er ordentlig hurtigsykling på tungt og brutalt underlag (i.e. med bukkestyre) pukka, men dette "off-road"-greiene blant barnevogner i Nordmarka eller på vei til birkebeinermerket er veldig bob-bob. Huff.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Nettopp inne etter et par timers tur i -6, vind og is-snø
    Da er det godt med en varm kopp te i sofaen :)
    Quickcrossen er glimrende vintersykkel.
     

    arveb

    Medlem
    Ble medlem
    15.10.2008
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Anonym skrev:
    arveb skrev:
    Er jo bare sånne asfalt fløtepuser her jo. Her er min sykkel som jeg fortsette med 2012 sesongen.

    Specialized Enduro S-Works. 160mm vandring foran og bak. 11.9kg(!).
    Fin Merida du har ;)
    Hva legger du i det?
     

    arveb

    Medlem
    Ble medlem
    15.10.2008
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    [/quote]

    Med den vandringslengden er det vel til og med en riktig grov stisykkel. Veldig hyggelig vekt, ca en kg under min som er mindre grov (Stumpjumper FS), men min har store hjul og er ikke S-works. Min er dog vel så rimelig.

    Sti eller asfalt er det som gjelder. Grusveier har noe kappgang over seg. Bioteknologinemdas lekmannsutvalg er en annen, synes jeg, god grusveianalogi.
    [/quote]

    Ja, den klasser vel inn som en grov stisykkel. Stumpjumper er en finfin sykkel. Jeg har ikke testet 29er enda. Er det noe å satse på?
     

    arveb

    Medlem
    Ble medlem
    15.10.2008
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Valentino skrev:
    arveb skrev:
    asfalt fløtepuser
    Tja. Jeg kjører landeveissykkel på slike veier:

    Skulle denne vært med i Birken måtte de vel ha utbedret den.

    Kjekk sykkel, forresten (den mangler Campa, riktignok). Er det en slik stisykkel?
    Jeg vil definere det der som at samtlige av de syklistene tok feil i forrige kryss.

    Jeg personlig holder meg langt unna birken. Ser ikke noen grunn til å sykle i kø over fjellet på grus og asfalt:)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    arveb skrev:
    Anonym skrev:
    arveb skrev:
    Er jo bare sånne asfalt fløtepuser her jo. Her er min sykkel som jeg fortsette med 2012 sesongen.

    Specialized Enduro S-Works. 160mm vandring foran og bak. 11.9kg(!).
    Fin Merida du har ;)
    Hva legger du i det?
    Med fin synes jeg sykkelen din er fin, grov stisykkel med bra utseende og vekt.

    Merida skrev jeg spøkefullt som tilsvar til "fløtepuser", Merida er storaksjonær i Specialized og syklene triller ut fra samme fabrikk. Det var ment som en vennligsinnet spøk fra en syklist til en annen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hmmm... Når jeg får ny racer i hus, så sitter jeg med noen deler til overs.

    CX.. Da trenger jeg krankgir, bremser, setepinne i rett diameter, pedaler, sko, dekk, eventuelt kassett tilpasset større hjul/dekk, og kjede.

    Det trenger kanskje ikke bli så himla dyrt med en sånn?
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Du får lese deg opp litt på CX-giring, Zomby. Fin ramme! Jeg synes å se at Avid Shorty er populære crossbremser. Det skal være pariserdekk til cross, hehe.

    ---

    Contador har fått to år av CAS. Interessant at de gir ham maksimumsstraff. Indisiene for at han slanket seg med clen etter Dauphine i 2010 må være sterke...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Du får lese deg opp litt på CX-giring, Zomby. Fin ramme!

    ---

    Contador har fått to år av CAS. Interessant at de gir ham maksimumsstraff. Indisiene for at han slanket seg med clen etter Dauphine i 2010 må være sterke...
    Med tanke på sportens frynsete rykte er de nok avhengige av å statuere et eksempel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn