Over til noe hyggelig - om jeg ikke tar feil har dere vært på Oppegård kirke på Svartskog. Der har jeg tråkket i mine barnesko og blitt konfirmert. Mang en julaftengudstjeneste er tilbragt der i forventningsfull sitring, og begge mine foreldre er gravlagt der - KOSELIG Å SEIngen grunn til sjenanse; det viktigste på langturer er å sykle sammen og ha det fint! Dessuten er det alltid mange stopp på en slik tur. I dag fant vi ut at Ekorre kanskje hadde setet litt for høyt, hvilket medførte forsøk på justering av setehøyde. Dessverre ødela vi, ved en ren inkurie, setepinneklemmen hans i forsøket. Dermed ble det noen ekstra kilometer til Drøbak Senter og Jernia (nytt Stravasegment: Jernia til utgang innendørs på Drøbak Senter), hvor de lånte oss verktøy, og Ekkorre måtte betale den nette sum av 2,50,- for en skrue og en mutter:
Et fint tre, en fin kirke og en fin sykkel. Pokker, høsten er fin. Avispapir på sensitive steder, and off you go
Vis vedlegget 162644
@totte: Hvis man skal snakke regelverk, har man like stor rett til å ligge to i bredden på veien (men ikke 3 faktisk), som bilister har til å kjøre der. Uansett er det omtrent like vanskelig å kjøre hensynsfullt forbi to syklister som ligger i bredden som det er å ta på seg en hatt, så jeg ser egentlig ikke problemet. Stakkars bilførere som mister seks sekunder av sin dyrebare tid pga noen som har like stor rett til å være på veien som dem selv... Poenget er at at det er ikke på bekostning av fremkommeligheten for andre trafikanter å ligge to i bredden på sykkel, og hvis man synes at de få sekundene man mister på å bremse ned og foreta en hensynsfull og ansvarlig forbikjøring er nok til å sette sitt eget og andre trafikanters liv i fare bør man vurdere hva slags føkkings møkkainnstilling man har i utgangspunktet. Jeg blir så jævla provosert av bilister som skal "fort frem" i trafikken, når det eneste de gjør er å skape farlige situasjoner.
Når det gjelder sykling og bilister er jeg redd alle gang og sykkelveien ødelegger mye for oss syklister. De er primært laget for lav fart og skolebarn. Bilisten dog, og det er gjerne de med +10 kg for mye og veldig dårlig samvittighet for dette, mener at det er der vi hører hjemme i 30-40 km's fart. Selv har de vel ikke sittet på en sykkel siden de var 10...