Sykkelsesongen 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• .tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Fikk endelig slept ut landeveishesten og rullet litt i dag, det var herlig! Kjøpte rulle i høst i håp om å få noen mil i beina i vinter, men har bare brukt den en gang. Blir tussete av å sitte i ro og tråkke. De som driver med spinning må være sprø (eller veldig forskjellig fra meg, mye det samme)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    .tore. skrev:
    Fikk endelig slept ut landeveishesten og rullet litt i dag, det var herlig! Kjøpte rulle i høst i håp om å få noen mil i beina i vinter, men har bare brukt den en gang. Blir tussete av å sitte i ro og tråkke. De som driver med spinning må være sprø (eller veldig forskjellig fra meg, mye det samme)
    Tiltredes. Heilt og fullt!

;D Mvh. VilhelmW

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.853
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Endelig igang!
    Første dag med jobbsykling idag, motvind og bare motbakke hele veien men du verden så deilig.
    Jeg ble så sulten at jeg måtte ha frokost nummer to på jobb. Fint med kantinefrokost alene før kl8. Og herfra går det bare oppover :)

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Godt å komme seg ut....hadde min første tur på mandag, ble 4,6 mil i rolig tempo. Herlig å sykle igjen....

Mon tro om jeg skal kjøpe meg noen nye dekk i år, med litt mindre rullemotstand.....også kanskje jeg skal prøve å sette ny pers på langtur....lengste turen til nå er på drøye 6 mil...., burde jo kunne bryte 10 mils barrierer denne sesongen....

Mvh
    OMF

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jøgga skrev:
    Endelig igang!
    Første dag med jobbsykling idag, motvind og bare motbakke hele veien men du verden så deilig.
    Jeg ble så sulten at jeg måtte ha frokost nummer to på jobb. Fint med kantinefrokost alene før kl8. Og herfra går det bare oppover :)
    Sikker på at det ikke går bare nedover herfra, siden det gikk oppover da du syklet til jobb og nå sikkert skal sykle tilbake?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Starter rolig med og sykle de 8km til jobb denne sesongen, så får vi se om formen tar seg opp litt etter rolige vintertider.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.179
    Sted
    Holmestrand
    .tore. skrev:
    Sett sykkel og rulle foran fjernsynet. Det er eneste måten å komme gjennom på. Etterpå kan du la deg overraske over hvor lite du har fått med deg av det som ble vist på skjermen.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.853
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    xerxes skrev:
    .tore. skrev:
    Sett sykkel og rulle foran fjernsynet. Det er eneste måten å komme gjennom på. Etterpå kan du la deg overraske over hvor lite du har fått med deg av det som ble vist på skjermen.
    Løsningen er skreddersydd, og ligger klar
    http://www.rullesykling.com/index.html

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.394
    Sted
    Trondheim
    Jeg hadde sett fram til å starte syklingen, men en MR av høyre kne viste ganske fort at det kan jeg bare glemme. Det spørs om ortopedene kan fikse det - kanskje jeg må selge sykkelen :(

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.853
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    BT skrev:
    Jøgga skrev:
    Endelig igang!
    Sikker på at det ikke går bare nedover herfra, siden det gikk oppover da du syklet til jobb og nå sikkert skal sykle tilbake?
    Heh. Jeg regner med å ha motbakke og motvind hele veien i minst et par uker ennå. Nord-Jæren kan være veldig bratt om våren.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    otare skrev:
    Jeg hadde sett fram til å starte syklingen, men en MR av høyre kne viste ganske fort at det kan jeg bare glemme. Det spørs om ortopedene kan fikse det - kanskje jeg må selge sykkelen :(
    Heite!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Siden bilen ble levert på verksted i dag syklet jeg til jobb for første gang på en god del år. Så nå ser jeg fram til å fylle lårene med melkesyre på hjemturen, opp Selsbakklia. Lurer på om det står øl i kjøleskapet...

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.394
    Sted
    Trondheim
    Selsbakklia ja. Den er jo verst på toppen også (er ikke alle bakker det ;) ).

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Jøgga skrev:
    xerxes skrev:
    .tore. skrev:
    Oj... 8gb med bergensbane. Skal lastes ned pronto og testes på storskjerm! Har forresten aldri prøvd å sykle til Oslo i jernebanesporet før ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.792
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    .tore. skrev:
    Jøgga skrev:
    xerxes skrev:
    .tore. skrev:
    Oj... 8gb med bergensbane. Skal lastes ned pronto og testes på storskjerm! Har forresten aldri prøvd å sykle til Oslo i jernebanesporet før ;D
    Lyebotn opp også, gitt! Au!!

---

Apropos dekk, dvs. pneus, og priser: Kjøpte et par Michelin PRO3 Race (ny modell) for 478 (omtrent) hos Bikebuster. Hører med til historien at jeg kjøpte noe mer, slik at det ikke tilkom fraktomkostninger.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fordelen med Lysebotn opp på stuegulvet, er at man neppe punkterer på toppen. ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Appropo punktering så klarte jeg selvfølgelig og punktere på vei hjem, får vel trille nedover til sportsbutikken i morgen og finne en ny slange, skulle hatt gate dekk uansett.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.495
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Var ute drøye tre timer idag inkl hvilepauser . Det gikk s a k t e. Formen kan bare gå en vei nå.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    C. Alshus skrev:
    Var ute drøye tre timer idag inkl hvilepauser . Det gikk s a k t e. Formen kan bare gå en vei nå.
    tjukk og seig i steget

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Nytt lager i bakhjul og nye bremseskiver = 1500,- fattigere :(
    Men må man så må man. Skal bli behagelig å sykle uten at bakbremsen henger pga skeiv skive :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.495
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    thomand skrev:
    Nytt lager i bakhjul og nye bremseskiver = 1500,- fattigere :(
    Men må man så må man. Skal bli behagelig å sykle uten at bakbremsen henger pga skeiv skive :)

Det var dyrt. Neste gang handler du fra www.chainreactioncycles.com . Men om man ønsker å støtte sin LBS blir det litt annerledes.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Var inkl arbeid riktignok, så kan egentlig ikke klage så veldig, men hvordan skulle verden vært hvis ikke man kunne klage ;)
    Nå triller ihvertfall hjulet igjen :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sånn, Valentino. Der har jeg sendt avgårde en bestilling på et par Pro3 Race. Så får vi se om jeg liker dem bedre enn Conti...

Artige greier, forresten. Jeg skal inn i ny leilighet neste uke og har handlet litt møbler/stæsj i den forbindelse. Det ble hylle til LP'ene, hylle til HiFi'en, og veggkroker til syklene, i den rekkefølgen...

Gleder meg! ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Sånn, Valentino. Der har jeg sendt avgårde en bestilling på et par Pro3 Race. Så får vi se om jeg liker dem bedre enn Conti...

Artige greier, forresten. Jeg skal inn i ny leilighet neste uke og har handlet litt møbler/stæsj i den forbindelse. Det ble hylle til LP'ene, hylle til HiFi'en, og veggkroker til syklene, i den rekkefølgen...

Gleder meg! ;D
    Hvilke veggkroker handlet du hvor til syklene?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.792
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Heh. Da jeg hadde toroms på Torshov i byen hadde jeg Celeste på hylleknekter på soveromsveggen. Knektene var polstret med Bianchifarget styretape.  8)

Håper Les Pneus faller i smak, Zomby!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Midt oppi all utstyrspraten vil jeg bare minne om Paris-Roubaix idag :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    TV2 sender fra 13:30. Jeg får betalt for se sammen 'ungene'.  ;D

Hadde jeg hatt fri ville jeg nok valgt å sykle selv i stedet.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Nydelig vær i dag, så la ut på langtur. Dette ble faktisk lengste tur ever for min del. 85km. Var deilig, men er helt gåen her nå, hehe.
    Må virkelig prøve å få meg en racer. Tungt med grusdekk på asfalt.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.294
    Torget vurderinger
    4
    Årets første tur for min del, offroad. Utrolig deilig! :D

M

musicus

Gjest
    Blåste av støvet etter vinteren på min Kona Eksplosif fra 94, like fin og god idag som da, liker de i stål jeg 8) .....

mvh

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    musicus skrev:
    Blåste av støvet etter vinteren på min Kona Eksplosif fra 94, like fin og god idag som da, liker de i stål jeg 8) .....
    Kona Eksplosif er en kjempefin sykkel. Klassiker.

Mvh Ola

M

musicus

Gjest
    OAlex skrev:
    musicus skrev:
    Kona Eksplosif er en kjempefin sykkel. Klassiker.

Mvh Ola
    Hyggelig å høre, jeg har holdt henne varmt om hjertet og stellt godt med henne, siste sesongen kjørte jeg endog på orginal dekkene fra 94, (selv om det har stått andre på under tiden, har de holdt seg merkelig godt), og jeg bruker XT thumb shifters fra ca 90, de slites aldri i stykker.
    Nå skal det sies at det sykles mest til og fra jobb for tiden, en kombinasjon av vei og grus, så hun får holde noen år til...

mvh

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vel vel.....
    Forrige ukes langtur resulterte i en betent akkiles. Jeg har i grunn kjent at den har vært der hele uken, og den har blitt bedre og bedre, men jeg har ikke kunne trent. Litt overaskende ble den plutselig mye værre i dag ute på en liten gåtur. Og nå er en rett og slett helt jævlig vond hvis den blir strekt litt.

HVa gjør jeg med dette....er teiping den beste måte for å holde den i ro...? Jeg må jo bevege meg i hverdagen....?
    Hjeper tigerbalsam, Soon, støttestrømpe etc...?

Mvh
    OMF

T

timc

Gjest
    Kjør på med Eisgel eller Ibuxsalve. Legg på en støttebandasje og ta det med ro i ett par dager. kommer det seg ikke må du til lege å få noen kraftigere saker. IKKE provoser det. Da kan sånt bli skikkelig langvarig.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Snakk med fastlegen. Brexidol eller Naproxen og hva de nå heter virker. Men, det er neppe sunt som en fast del av kostholdet. Ta det med ro en stund, og sjekk om fottøyet kan være skyldig. Jeg er ikke begeistret for å bruke smertestillende på belastningsrelaterte problemer. Det blir for lett å fortsette med aktiviteten som forårsaket problemet i første omgang.

T

timc

Gjest
    Ibuxsalvens primære hensikt er å dempe betente områder, ikke fungere som smertestillende.

Naproxen fungere bra ja. Brukte det mot noen i skulderen for ett par år siden. Kombinert med Paracet. Fungerte fint.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    OMF skrev:
    Vel vel.....
    Forrige ukes langtur resulterte i en betent akkiles. Jeg har i grunn kjent at den har vært der hele uken, og den har blitt bedre og bedre, men jeg har ikke kunne trent. Litt overaskende ble den plutselig mye værre i dag ute på en liten gåtur. Og nå er en rett og slett helt jævlig vond hvis den blir strekt litt.

HVa gjør jeg med dette....er teiping den beste måte for å holde den i ro...? Jeg må jo bevege meg i hverdagen....?
    Hjeper tigerbalsam, Soon, støttestrømpe etc...?

Mvh
    OMF
    Nsaids og denslags har begrenset effekt på akillestendinitt. Denne kan ikke sammenliknes med tendinitter andre steder. Det er noe svineri, og vil vare en stund uansett. Innleggshæler hjelper, tenk geometri og vinkler, og du skjønner at det avlaster.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn