Sport, sykkel og trening Sykkelritt, Tours osv.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Har TV2 på tven, Paris - Roubaix i gang.

Muligheter for Kristoff i dag?

Artig å se litt prat med Henrik Kristoffersen, visste ikke at han var så interessert i sykkelsport.

Andre som prøver å få med seg diverse ritt?
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.484
Antall liker
901
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Har TV2 på tven, Paris - Roubaix i gang.

Muligheter for Kristoff i dag?

Artig å se litt prat med Henrik Kristoffersen, visste ikke at han var så interessert i sykkelsport.

Andre som prøver å få med seg diverse ritt?
Ser det meste gjennom sesongen, som regel i opptak så jeg kan spole forbi reklamen. :cool: Ser direkte nå før jeg setter på opptak og tar meg en tur på E-MTB'en. Ser resten senere på dagen. De er heldige med været i år, i fjor var det forferdelige forhold. Tror det blir for tøft for Kristoff
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Ser det meste gjennom sesongen, som regel i opptak så jeg kan spole forbi reklamen. :cool: Ser direkte nå før jeg setter på opptak og tar meg en tur på E-MTB'en. Ser resten senere på dagen. De er heldige med været i år, i fjor var det forferdelige forhold. Tror det blir for tøft for Kristoff
Uff, ja den reklamen på TV2 under sykkeritt er forferdelig, alt for mye. Bra de har begynt med dette nye opplegget - med selve rittet i en siderute - så man ikke går glipp av noe. Var ille tidligere, når man stadig gikk glipp av dramatikk.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg og kona ser på alt i løpet av sesongen, men aldri på TV2 pga. kommentatorer vi ikke greier, for mye reklame og for mange ritt de ikke sender. Vi ser alt på Eurosport når vi er i Norge og på RAI sport når vi er i Italia. Jeg er mer opptatt av oversiktsbilder fra steder jeg ikke har vært og landskap som glir sakte forbi enn hvem som vinner. Så det blir 3-ukersrittene og spesielt Giro d Italia som er favoritten.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Blir en del på Eurosport også - men pleier å se det som sendes på TV2. Savner gamle Kaggestad, han satte jeg veldig pris på.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Ja, TV2 sendte vel Giroen et år eller 2 - men sluttet.

Rittene/etappene varer jo gjerne en del timer - når jeg har fått oversikten etter starten, pleier jeg gjerne å skru av tv-lyden og spille musikk (gjerne i surround :love: ), multitasking med favorittinteresser :)
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.484
Antall liker
901
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Ja, TV2 sendte vel Giroen et år eller 2 - men sluttet.

Rittene/etappene varer jo gjerne en del timer - når jeg har fått oversikten etter starten, pleier jeg gjerne å skru av tv-lyden og spille musikk (gjerne i surround :love: ), multitasking med favorittinteresser :)
Jeg ser som sagt nesten all sykkel i opptak, så nå blir det sykkeltur, så koser jeg med resten senere med noe godt i glasset. ;) 🍺
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Paris - Roubaix i oppholdsvær blir fort kjedelig. Hvis det regner derimot......:cool:
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.784
Antall liker
21.686
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ikke kjedelig i dag. Ikke i går heller, da jeg tror jeg fant opp et nytt norsk ord: Klistreflaske! Tusen takk, Elisa Balsamo.

1650228076894.png
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.784
Antall liker
21.686
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
…og mange har så dårlig språkteft at de ikke skjønner gode oversettelser.

- Jeg skal ha en sånn gravel.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Eurosport sender heldigvis alt og jeg skal ha på TVen hele tiden. I mange år har jeg vært i Italia på denne tiden og sett alt på RAI. De starter gjerne dagen med innslag fra startbyen og presentasjon av mat og lokale tradisjoner. en times tid før syklingen begynner. Giroen er en kulturinstitusjon i Italia. Jeg er litt skuffet over at det bare er 6 etapper i sør, men man får være glad for alt man får. Uansett så er jeg fascinert av landskap og gode oversiktsbilder av severdigheter og småbyer. Hvem som vinner av de svette mennene betyr mindre for meg.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Jeg sitter som regel med Google Earth i gang og sjekker ut interessante landemerker underveis, leser om gamle borger, bruer osv på de 3 store tourene. Har reist mest i Frankrike & Spania, men Italia er flott og interessant det også. Moro å se de passerer steder man har vært.

Hadde veldig sans for Johan Kaggestad - han hadde som regel lest seg opp på masse kulturelt, som han delte med seg av, ved hver etappe.

Men jeg følger også veldig med på selve rittet.
 
Sist redigert:

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Da er vi i gang med årets Giro d'Italia om noen minutter 🥳

Ser ut som eneste norske i år (som i fjor) blir Tobias Foss - som gjorde det bra i fjor -nr 9 sammenlagt. Blir spennende å følge.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.484
Antall liker
901
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Da er vi i gang med årets Giro d'Italia om noen minutter 🥳

Ser ut som eneste norske i år (som i fjor) blir Tobias Foss - som gjorde det bra i fjor -nr 9 sammenlagt. Blir spennende å følge.
Har satt på opptak for reklame fri seing senere i dag. :cool: Håper de viser alle etappene på Eurosport, var ett år jeg måtte streame noen dager fordi det kolliderte med noe som var viktigere, snooker eller tennis eller noe.:cautious:
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Da er Tobias Foss straks i gang med tempoen på Giroen - er vel hans spesialitet også - blir spennende.

Hørte de omtalte han som "Jerven fra Vingrom" kult 😁
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Dramatisk i Giroen..... Var veldig moro at Girmay vant etappen i går - men han er ikke å finne i feltet i dag - pga kork i øyet (Champagne på seierspodiet) :eek:


Foss hedret dagen i går ved å prøve seg litt på et håpløst rykk litt før mål - men fint å se den norske mestertrøya i front, i en kort tid, i anledning dagen 🇳🇴
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Klar for Tour de France, bare noen timer igjen :D

Moro med noen etapper i Danmark



6 norske starter i år:

Alexander Kristoff (Intermarché-Wanty-Gobert), 34 år – startnr. 121

Amund Grøndahl Jansen (BikeExchange-Jayco), 28 år – startnr. 205

Andreas Leknessund (Team DSM), 23 år – startnr. 116

Edvald Boasson Hagen (TotalEnergies) 35 år – startnr. 182

Sven Erik Bystrøm (Intermarché-Wanty-Gobert), 30 år – startnr. 122

Vegard Stake Laengen (UAE Emirates), 33 år – startnr. 4
 
Sist redigert:

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Skikkelig fighting face på Vingegaard på denne monsteretappen. Heia Danmark.

og det holdt helt inn.

Jonas Vingegaard, etappevinner og nå i gul trøye, fantastisk. 🇩🇰
 
Sist redigert:

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
I dag venter blant annet legendariske Alpe d'Huez, snart livesending, jeg er klar 🚴‍♂️
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.308
Antall liker
2.511
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Men det er litt snedig, dansk tv viser fra første tråkk, mens norsk tv2 ikke begynner direkte sending før en god stund senere (?)
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Men det er litt snedig, dansk tv viser fra første tråkk, mens norsk tv2 ikke begynner direkte sending før en god stund senere (?)
Avhenger av rettighetsavtalene. Norsk TV2 har ikke rettighetene til den første halvannen(?) timen. Norsk Eurosport viser helt fra starten.
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.308
Antall liker
2.511
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Avhenger av rettighetsavtalene. Norsk TV2 har ikke rettighetene til den første halvannen(?) timen. Norsk Eurosport viser helt fra starten.
Da canal digital mente jeg skulle betale flere 100 kr extra for å se foppal, så sa jeg opp hele sportsdelen fra de. Har ikke savnet det...
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
De unge dominerer. Knall etappe av Pidcock, og Vingegaard/Pogacar Sitter akkurat der de skal.
En bra Tdf så langt.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Herlig å se Jonas Vingegaard på podiet i Paris 🇩🇰. Litt spesielt for meg - begynte å følge Tour de France i 1993-94 når Bjarne Riis begynte å herje - ble frelst når han vant i 1996.

Spiller litt passende musikk mens Jonas blir hyllet på tv



Kristoff var ikke langt unna på Champs-Élysées i kveld, moro :)

Så er det bare å pusle med litt andre ting frem til 19 august når Vueltaen begynner 🚴‍♂️
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.484
Antall liker
901
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Herlig å se Jonas Vingegaard på podiet i Paris 🇩🇰. Litt spesielt for meg - begynte å følge Tour de France i 1993-94 når Bjarne Riis begynte å herje - ble frelst når han vant i 1996.

Spiller litt passende musikk mens Jonas blir hyllet på tv



Kristoff var ikke langt unna på Champs-Élysées i kveld, moro :)

Så er det bare å pusle med litt andre ting frem til 19 august når Vueltaen begynner 🚴‍♂️
Damenes TDF begynte i dag, mye flatt, men gode fjell etapper lørdag og søndag. :cool: 🚴‍♀️
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.484
Antall liker
901
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Herlig å se Jonas Vingegaard på podiet i Paris 🇩🇰. Litt spesielt for meg - begynte å følge Tour de France i 1993-94 når Bjarne Riis begynte å herje - ble frelst når han vant i 1996.

Spiller litt passende musikk mens Jonas blir hyllet på tv



Kristoff var ikke langt unna på Champs-Élysées i kveld, moro :)

Så er det bare å pusle med litt andre ting frem til 19 august når Vueltaen begynner 🚴‍♂️
Roglic er vel klar for å ta sin fjerde seier på rad! 😁
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Roglic er vel klar for å ta sin fjerde seier på rad! 😁
Ikke noe dårlig tips, han sto vel av tidlig i TdF for å lade til Vueltaen, nå var han skadet også, men var nok en tanke bak det.

Jumbo-Visma er sterke for tiden.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
I dag starter Vueltaen 🥳 🚲



Starter i Nederland, artig. Et par norske med i år, blir spennende å følge.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg håper Nibali vinner. Han har greid det før og han fortjener en seier til som avslutning på karrieren.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Nibali har det vært spennende å følge i mange år, stor syklist. Med et av de kulere kallenavnene - Haien fra Messina 😁
 
Topp Bunn