SWANS høyttalere

azurflux

Medlem
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Noen som har erfaring med disse høyttalerene.
De ser spennende ut, men har noen hørt på de?
Eksempelvis modell 5.2F.
Får en hva en betaler for eller...
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
se nick
har swans. men de må nok høres og prøves på lik linje med alle andre høytalere.
men en ting er ganske klart. er det denne type lyd du er ute etter ,som swans representerer, da får du veldig mye lyd for penga.
de minde modeller kan jeg ikke svare for, men de større er helt i toppen, som sakt, i den lydfilosofi som de representerer. og dette sier du jo heller ikke noe om.
hva er du ute etter ? hvilke andre høytalere syntes du låter ok ?
ehh...ikke bli fornermet, men, lytteerfaring teller, har du mye av dette bak deg, svaret avhenger faktisk av dette.
men atl er velment herfra, om du skulle lese det anderledes
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
http://www.mamut.com/soundwave/subdet53.htm det er denne du tenker på? Har pratet med gutta på Soundwave endel og de påstår at denne ikke står tilbake fra B&W, Dali og andre i prisklassen og muligens noe over. Har det ikke vært test på disse også i et av "fagbladene" våre? Uansett min favoritt er T700F, dristig design og 2x8 tommere i ryggen......

Torbjørn
 

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Innlegg
844
Antall liker
1
Swans var testet i High Fidelity for noen år tilbake.
Fikk ikke inntrykk av det var noe "B&Wilkinsk" over dette bortsett fra look-alike/wanna-be, men derimot et utmerket tweake-objekt.
Men dette var altså noen år siden...
 

azurflux

Medlem
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Takk, nyttig informasjon!

Swans er sikker bra saker og jeg liker designet. Men egentlig er jeg ute for å se hva som eventuelt kan være alternativer til B&W804S.
I den prisklassen er ikke Swans så kompakt som B&W'en og jeg fornemmer at Swans har et annet klangbilde.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
.........når jeg tenker meg om en gang til mener jeg Swans'en er litt mer "rocka"
 
Topp Bunn