Svingen68s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    kjoenik skrev:
    Flott oppsett. Imponerende størrelse på høytalerne!
    At Chario klarte å lage en så bra høytaler var vel forhåpentligvis ikke en "serendipity" ;)
    Takk!
    Nei en må vel håpe på at de vet hva de driver med etter å ha holdt på i litt over 35 år :)
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    I går fikk jeg nye ECC83 rør til monoblokkene i posten fra USA. 4 stk matchede Telefunken. Fikk lyttet litt i går, og vil påstå det hjalp å få 4 like rør istedenfor to og to like slik jeg hadde. Telefunken er også noen knallrør (har jeg hørt) og jeg mener definitivt at lyden ble "mye" mer åpen og uanstrengt. Særlig i toppen ble det mer luft. Særdeles fornøyd med denne tuberollingen ;D
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    I morgen skal Puccinien som har vært på besøk her i en drøy uke tilbake til Tom Erik som har kommet hjem fra Østerike og savner spilleren sin. Jeg håpte egentlig han hadde glemt hvor den var, men den gang ei :'(
    Siden det er siste kvelden for meg og Puccinien har vi tilbraqgt ganske mye tid sammen i kveld, og det jeg sa i forrige post om de nye Telefunken rørene forekommer meg nå å være en sterk underdrivelse. Du verden for en forskjell. Det er ikke bare toppen som er luftigere, jeg synes også at det er blitt en mye dypere og mer kontrollert bass. Trodde ikke rørbytte kunne utgjøre så stor forskjell, men nå har det vel også noe å si at det nå er 4 matchede rør fra samme fabrikant mens det før var litt hummer & kanari. Uansett, det blir nok en nedtur når Puccinien forlater meg, men om jeg venter noen dager med å spille satser jeg på at jeg ikke husker hvordan det låt med Puccinien og kan nyte musikken fra min Musical Fidelity A5 :)
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk dessverre ikke med meg Laugtraffet hos Svingen68. Omtrent samtidig som dere nøt deilig Amarone og god musikk, danset jeg på bordet på Mooserwirt after-ski bar. Her gikk det mest i 80-talls slagere som Final Countdown og YMCA mens helvetes-schnapsen Obstler gled ned, en etter en.

    Heldigvis fikk jeg sjangsen til å høre Puccini`n hjemme hos Svingen68 noen dager tidligere i uken. Vi jobbet sammen noen timer med plassering av høyttalerene og jeg synes resultatet ble veldig bra! Det spiller med et enormt stort, troverdig og homogent lydbilde. Overraskende stram og sinnsvak dyp bass. For å pirke litt, så savnet jeg noe av den elegansen i diskantområdet som jeg har hørt hos andre. Detaljene er der, men de blir litt uryddig gjengitt. Med nye matchede rør i forsterkeren så er jeg sikker på at dette er på plass!
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Fikk ny kilde for ca 14 dager siden. Informasjon og bilder kommer.
    Kan starte med å si at det hjalp på lyden ;D
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg vært hos Svingen68 to ganger etter han har fått seg den nye cd-spilleren. Og begge gangene uten å så mye som skrive ett ord om lytteopplevelsen. Beklager dette.

    Kort oppsummert så ble jeg begge gangene meget imponert!

    Begge gangene har jeg sittet i godstolen å storkost meg. Perfekt frekvensgang, referance-musikk og gode målinger er for de som nipper til foretten med lukkede øyne og samtidig sukker henrykket over nyansen av vanilje i en perfekt temperert vin. Hos Svingen68 kommer hele middagen på èn gang,- en diger dampende tallerken! Og i godstolen sitter jeg med store øyne og bestikket klart. Og jeg å holder meg godt fast! Du verden, dette spiller så frekt og morsomt at man blir sittende å le for seg selv, for dette spiller så fabelaktig underholdende. Den nye cd-spilleren gav de ekstra detaljene i toppen, enda mer tilstedeværelse. Bassen er oppløst, stram og så dyp at jeg kjenner misunnelsen murre i bakhode. Mon tro om det blir sub eller nye høytallere på meg en dag også?

    Om ikke det allerede har skjedd, kan Svingen68 trygt sette seg ned i godstolen med et glass nydelige Amarone, skåle med seg selv å tenke: "Du verden, så bra dette har blitt!"

    Gleder meg allerede til neste besøk!
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Du verden, takk for ekstremt rosende ord der Skippy. Joda det låter bra nå og som du sier temmelig morsomt, og etter at du var på besøk her i dag med dine ASC TubeTraps, vet vi jo begge at det ganske lett kan låte enda bedre.
    Du verden for en forskjell to forholdsvis små rør kan gjøre, jeg hadde aldri trodd forskjellen skulle være så stor.
    Så da er det jo bare å stable på bena litt finanser yet again, du verden dette tar da virkelig aldri slutt, for dette er jo virkelig ikke noe å lure på. Men dette var jo tross alt (i hifi galskap målestokk) en forholdsvis rimelig investering, så det skal vel gå på et eller annet tidspunkt.

    I tillegg til at Skippy var innom med TubeTrapsa var også Kai innom med noen 600 watts transistor monsterblokker fra Classé, var vel disse her tenker jeg: CA-M600 600W MonAural Amplifier. Og det må jo sies at den kontrollen disse blokkene hadde på høytalerene mine og den bassen de produserte var ganske besnærende, men, og det er et stort men, det de vinner i kontroll i bassen i forhold til EAR 509 blokkene tar EARene godt å vel igjen i mellomtone og innlevelse i musikken. Med andre ord jeg ville ikke ha byttet.
    Anyway, takk for besøket Skippy og Kai, det er morsomt å prøve litt forskjellig selv om det noen ganger blir dyrt. Denne gangen blir det overkommelig, det har blitt mye dyrere andre ganger vi har testet ting. ;D
    Mvh
    Sveinung
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Åja, jeg kom visst aldri tilbake med informasjon og bilder om og med den nye kilden min. Kommer ikke bilder nå heller, det må vente til hoff fotograf og formann herr Skippy har tatt med seg kameraet en gang han er her. Men jeg kan i det minste fortelle at det er en Esoteric X-01 D2 SACD/CD som har overtatt for Musical Fidelity A5en, og slenge med et bilde hentet fra nettet så lenge:
     

    Vedlegg

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Har siden ca februar/mars solgt alt hifi-utstyr pga sykdom, økonomi som følge av sykdom, fokus på andre ting osv.
    Men nå etter noen måneder uten noen som helst hifi starter reisen igjen, jeg skal hente høytalere førstkommende onsdag og dette er høytalere jeg har ganske store forhåpninger til. Jeg tror nok desverre at de nok ikke er fullt så bra som mine Chario Academy Serendipity som jeg solgte til en heldig mann, men de kan uansett være veldig bra. Dette er starten på neste runde med hifi, og jeg gleder meg :)
     
    Sist redigert:

    GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    111
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Herlig lese min gode mann og velkommen tilbake til HiFigalskapen
    Om du og fruen har fri imorgen er det bare å svippe nedenom oss ikveld da vi sitter på brygga med en kald øl, og går vel over på litt vin etterhvert;)

    Mvh
    Gjert
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn