Svindelforsøk

liliya

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
751
Antall liker
489
Torget vurderinger
14
Det ble benyttet øverførsel fra min konto/bank via "bank wire" som er vanlig ved overføring til utlandet.

Hans fulle navn: Antonio Cecilio Conde Garrido.

Eivind S
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Jeg har ikke bare blitt utsatt for svindelforsøk, jeg har blitt svindlet for 800 euro.En spanjol sendte meg både bilde av passet, bankkort ?? Til og med bilder av han og resten av familien. Pengene ble overført via Bank i Malaga. Det hele startet hyggelig, men med stadige utsettelse av shipping. Syk datter ble benyttet som "grunn".
Det er bare å innse at pengene er tapt. Regner ikke med at en eventuell politianmeldelse og kontakt med mottakers bank vil føre til at noe skjer, men å tilføre vedkommende en ripe i lakken ville gjøre meg "godt".
Er de noen som har noen gode tips om hvorledes jeg kan gå videre med kontakt med spansk politi og bank?Jeg har hans personnummer fra passet.
Han frekventerer tydeligvis Sentralen, da han i tillegg til AE høyttelere også tilbød meg to Anaview AMS1000. Begge disse "behov" har kun blitt lagt ut her på Sentralen. Andre som har erfaring med denne svindleren?

Eivind S
Var borti samme type opplegg faktisk, men jeg gjennomførte aldri noe handel da. Men fikk bilde av pass, og familiebilde under diskusjonen rundt kjøpet...
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
.. sjekka gammel mail, er faktisk samme fyren.. :O.. bildet du fikk er sikkert litt "gammelt", og foran Gibraltar skiltet?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.956
Antall liker
11.364
Sted
Ytterst i havgapet...
Ikke bra..... ingen trøst i seg selv, men PayPal hadde vel vært en bedre betalingsmetode i dette tilfellet???
 
Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dokumentasjonen kan lett være stjålet, så det trenger overhodet ikke være en spanjol. Tenkte med en gang på den norske svindleren som er bosatt i Albir som Svindeljegerne på TV avslørte for et par måneder siden. For han har åpenbart lest innlegg på norsk for å finne ut at liliya er interessert i Anaview-moduler. Selvfølgelig mulig med Google translate, men en større jobb å begi seg inn på da.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.026
Antall liker
4.384
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Mottakerbanken har vel mulighet til å identifisere mottaker?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.956
Antall liker
11.364
Sted
Ytterst i havgapet...
Det kan de nok, men den forespørslen må nok enten komme fra den norske banken, eller via politi.... jeg har nemlig prøvd....
Jeg hadde en leieboer som drev og laget falske kvitteringer, med bankens logo og det hele.....
 

liliya

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
751
Antall liker
489
Torget vurderinger
14
"sjekka gammel mail, er faktisk samme fyren.. :O.. bildet du fikk er sikkert litt "gammelt", og foran Gibraltar skiltet?"

Ser ut som vi har vært i kontat med samme mann. Fikk også "familiebilde" foran Gibratar skiltet.
Skal sjekke med min bank om de kan samarbeide med spansk bank for enda bedre identifikasjon av personen.

Eivind S
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Så det ikke selv, men jeg tipper han ble sladdet. Ifølge de som så det virket han å være i trettiårene. Guffen type, altså. Svindler med alt mulig, blant annet falske billetter til storkonserter som Bieber osv. Slem type som til og med svindler barn, rett og slett. :mad:
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sikkert den samme jeg skrev om. Har selv bare hørt om reportasjen, så det at han var i Alicante istedenfor Albir er en drøy halvtime forskjell med bil.
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Sikkert den samme jeg skrev om. Har selv bare hørt om reportasjen, så det at han var i Alicante istedenfor Albir er en drøy halvtime forskjell med bil.
Tipper du kommer mellom stedene på en halvtime om du går også.
 
Topp Bunn