Politikk, religion og samfunn Svindel

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.942
Sted
Nøtterøy
For en tid tilbake ble jeg svindlet på finn for noen tusen kroner. Naiv og godtroende som jeg var valgte jeg å anmelde det til politiet. Jeg hadde alt av informasjon rundt personen som svindlet meg. Fullt navn, adresse, alder, telefonnummer, dialogen på finn osv. Fikk et saksnummer som jeg sendte til finn slik at de kunne blokkere han som bruker.
Jeg hadde vel ikke mer enn leverte anmeldelsen til politiet før saken ble henlagt fra politiets side.
Vet om flere som anmelder tyveri og svindel der sakene blir henlagt.
Har mistet mye av respekten for politiet. Jeg tenker litt på hva dette gjør med rettssikkerhet til folk som opplever slike ting? Har fått tips om hvordan jeg skal få tilbake pengene men liker helst å gjøre dette på lovlig vis.
Trist at det har blitt sånn i samfunnet.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
8.064
For en tid tilbake ble jeg svindlet på finn for noen tusen kroner. Naiv og godtroende som jeg var valgte jeg å anmelde det til politiet. Jeg hadde alt av informasjon rundt personen som svindlet meg. Fullt navn, adresse, alder, telefonnummer, dialogen på finn osv. Fikk et saksnummer som jeg sendte til finn slik at de kunne blokkere han som bruker.
Jeg hadde vel ikke mer enn leverte anmeldelsen til politiet før saken ble henlagt fra politiets side.
Vet om flere som anmelder tyveri og svindel der sakene blir henlagt.
Har mistet mye av respekten for politiet. Jeg tenker litt på hva dette gjør med rettssikkerhet til folk som opplever slike ting? Har fått tips om hvordan jeg skal få tilbake pengene men liker helst å gjøre dette på lovlig vis.
Trist at det har blitt sånn i samfunnet.
Føler virkelig med deg, personlig så kjører jeg alltid for å hente varen, selv om det er langt, eneste muligheten til å unngå svindel.

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Antall liker
193
Torget vurderinger
7
Trist at du ble lurt, det er ultrakjipt. Det har eksplodert med saker de siste årene siden nesten alle tyverier blir henlagt umiddelbart. Et godt tips er å melde seg inn i anti svindel grupper på facebook, og tipse alle der om hvem disse personene er som svindler. Noen ganger er det gjengangere som prøver seg, og da finnes navnet på personen i disse gruppene, men er det ukjente/nye svindlere så kan det jo advare andre mot å handle med svindlerne.

Veldig ofte så er det som selges fiktive annonser der bildene er hentet fra nett eller stjelt fra andre annonser.

Topp Bunn