Diverse Svar på epost: Hall of fame and shame.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Gjennom årene har jeg sendt ett og annet spørsmål til produsenter av hifi utstyr. Noen svarer med en gang mens andre aldri svarer.

På toppen av versting lista finner vi Bladelius. Aldri svar å få, og de har en elendig nettside og mangelfulle bruksanvisninger. Topp produkter da.

To som får toppkarakter: Primare og Coda. Raske og informative svar, høflig og konkret og spesielt førstnevnte viser en genuin interesse og hjelpsomhet mot eiere av sitt utstyr.

Midt på treet: Accuphase. Ett svar og en gang hvor jeg ble ignorert. Henvisning til importør er tull når spørsmålet likevel må besvares av produsent. Ignorering av folk som eier eldre utstyr er usympatisk.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Trinnov har vanvittig bra kundeservice . Selv som bruktkjøper får jeg support 24/7 om det trengs. Har jeg er spørsmål 2200 en lørdag kveld har jeg svaret 15 minutter etterpå. Hadde problem men en Toslink kilde og de satte folk på det en lørdag og feilsøkte via internett og konklusjonen kom dagen etter.
Må faktisk passe på at jeg ikke spør om noe jeg er nysgjerrig på en lørdag kveld ellers jobber de til midnatt for å gi meg et godt svar
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.205
Antall liker
101.695
Torget vurderinger
23
Great Plains Audio. Levningene etter Altec Lansing. Jeg kjøpte i sin tid godt over 200 elementer/drivere der (var suverent største kunde worldwide) og kunne til tider vente i uker på enkle svar osv. Ekstremt dagsformavhengig åpenbart. Men det er historie nå.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Alle og enhver, også firmaer og produsenter, kan ha en dårlig eller sløv dag. Men det tegner seg gjerne et bilde etterhvert.

B&W sendte meg en gang en ny diskant, mot betaling selvsagt, til en utgått modell etter en del mail korrespondanse, uten krav om at jeg måtte henvende meg til Hifi Klubben. Kjempeservice og noe de strengt tatt ikke behøvde å gjøre.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Bel Canto svarte nøyaktig på det jeg lurte på. Raske også.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Pass Labs får også mer enn godkjent fra meg. Og er et firma som helt åpenbart brenner for det de driver med.
 

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Velodyne har kort responstid.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.244
Antall liker
5.965
Genelec har jeg god erfaring med, hadde noen spørsmål og de var veldig raske med å hjelpe.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeff Rowland fikk jeg svar fra mr. JR himself. Sendte et par moduler gratis til tross for at garanti hadde gått ut for mange år siden. Lyric tok 10k for samme.
Audio Note har også alltid respondert på en bra måte. Alltid Peter Q. som svarer.
Conrad Johnsen delte skjema av forsterkeren jeg hadde under kniven.
Andre - not so much men har sjelden hatt behov for hjelp..
Jo mr. Veridian (utopia) var enormt hjelpsom da jeg fikset opp en dac for en hyggelig kar.
Negative opplevelser har jeg fått fra Abrahamsen og mr. DP Leif Erntsen. Forhåpentligvis engangstilfeller. Fikk svar men lite kundevennlige.
 
Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.500
Antall liker
1.788
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Har alltid fått raskt svar hos electrocompaniet, både rundt eldgamle produkter og nykjøp.
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
628
Antall liker
663
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Fame: Conrad Johnson. Shame: Wavac.
Extra fame: anamighty i Paris. Ikke en produsent, men fungerte som smurning når produsent surnet. Hadde ikke kjøpt av anamighty en gang, men han fikset alt.
 

iGlenn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2019
Innlegg
171
Antall liker
287
Toppkarakter: Lyngdorf.

Tok kontakt med de da jeg sleit med å få høyttalerne til å spille på lag med subber og rom. Lyngdorf-forforsterkeren var laaaaaangt utenfor alt av garantitid, og høyttalerne var av annen fabrikant. Lyngdorf utviste et utrolig engasjement og kom med lange avhandlinger og satt seg virkelig inn i materien. Det var på et tidspunkt tre karer som var engasjert i saken samtidig. Hele saksgangen kan vel fint fylle 3-4 A4-sider med ren tekst.

I det store og hele så fikk jeg mer og bedre hjelp av Lyngdorf til å få høyttalerne til å spille bra, enn hva jeg fikk av de som faktisk hadde laget høyttalerne. Der kom det bare noen korte svar, som gjerne ikke var svar på hva jeg spurte om engang, og de virker bare ja... Ikke særlig interessert :ROFLMAO:
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.372
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Topp Wiim for raske svar og raske fiks. Denafrips og Kinki for det samme. Flott service!

Primare - for noe dritt! Forsterker tok knekken på mine vintage B&W 805. PANG sa det og kom røyk opp fra forsterkeren og puls ut til høyttalerne. Dem forble tyste. Sendte forsterker til servicemann i Bodø som på telefon kunne diagnosere problemet og som samtidig sa at det var et velkjent problem.

-BB-
 

softail

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.03.2009
Innlegg
61
Antall liker
40
Sted
Det blide sørland
Torget vurderinger
3
Tok kontakt med Abrahamsen etter et kjøp av en V 6 dac på nettsiden deres i 2009. Etter uttpakking hørtes det ut som om noe var løst inni dacen. Tok kontakt på tlf og forklarte problemet. Fikk beskjed om å skru av toppdekselet neste dag , så skulle Per Abrahamsen selv ringe til avtalt tid og hjelpe. Det viste seg at det lå 3 løse umbrakoskruer inne i dacen. Per forklarte hvor de skulle sitte og jeg skrudde de på plass. Dacen fungerte utmerket i flere år etterpå. Det vil jeg kalle god kundeservice fra Abrahamsen ivertfall på den tiden.

softail
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Tok kontakt med Abrahamsen etter et kjøp av en V 6 dac på nettsiden deres i 2009. Etter uttpakking hørtes det ut som om noe var løst inni dacen. Tok kontakt på tlf og forklarte problemet. Fikk beskjed om å skru av toppdekselet neste dag , så skulle Per Abrahamsen selv ringe til avtalt tid og hjelpe. Det viste seg at det lå 3 løse umbrakoskruer inne i dacen. Per forklarte hvor de skulle sitte og jeg skrudde de på plass. Dacen fungerte utmerket i flere år etterpå. Det vil jeg kalle god kundeservice fra Abrahamsen ivertfall på den tiden.

softail
Herre... God service men tvilsom fabrikk.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
YBA: Inngangsvelger reagerer tidvis tregt, uansett fjernkontroll eller fysisk vridning på hjulet.
Antageligvis microprossessor. Jeg bruker bare en av inngangene pga DAC, -og det er jo et fransk produkt, men slang avgårde en email allikevel.Ble bråraskt kontaktet av en ved navn Jacki, som gjennom YBA ingeniører fortalte meg hva tekniker i norge skulle sjekke (Utenfor garanti for mange år siden) og like gjerne sendte hele 6 sider/koblingsskjema til forsterkeren. Nice!

Gato i Danmark ved sjefen selv var også suveren når importøren sviktet totalt.
Mye fine folk der ute:)
 

Vedlegg

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Sendte en gang en mail til BAT vedrørende min brukt-innkjøpte VK3i, Khomenko selv svarte innen en time og var veldig hjelpsom. Har også hatt meget positive erfaringer med Michael Elliott, som kostruerte Counterpoint og senere Aria. På negativ side kan Danville Signal nevnes. Fikk aldri svar på henvendelsen, men ble putta på maillista for nyhetsbrevet.
 

Tor

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.11.2002
Innlegg
806
Antall liker
530
Audio Note ved Martin Grennall. Før, underveis og etter et kjøp. Helt suveren oppfølging hele veien
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.635
Sted
Oslo
Tangen fra AudioConsult.
Ga meg suveren hjelp da jeg kjøpte min første Michell spiller.
Blei hekta, og det har kosta meg dyrt!
Men angrer ikke!!!!
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Simaudio (Moon) er veldig variable - ofte er det respons innen 24 timer, men noen ganger får man ikke noen respons. Virker som det avhenger av hvem som er på jobb.

Matrix Audio er ikke veldige raske. De svarer alltid etterhvert, og sørger for å få løst ting man rapporter inn i nest firmware (også ny funksjonalitet!). Tror ikke de er så dyktige i Engelsk - ønsker ofte video for å vise feil/problem/ønsker.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.905
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Har hatt så mange positive gennem årene som teknikker, at jeg ikke orker å remse dem opp.

2 på shamelisten senest må være Sintron i Tyskland (Importør/hovedsæte for Vincent)
Har sendt dem 3 mailer med spørgesmål ang. min Vincent SA-T7..... absolutt inget svar.
Var så frekk å skrive direkt til Frank Blöhbaum, som har utviklet den......... heller inget svar :(
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.656
Antall liker
1.718
Torget vurderinger
1
Sendte mail til Jasmin Audio for hjelp og fikk raskt svar etter 2 dager, men dessverre så hadde de ikke kabelen jeg skulle ha i produksjon lenger. Så jeg må jobbe videre med og finne en tilsvarende strømkabel eller noen som kan se på den jeg har. Mailen til VPI tok det 2 uker med føre de svarte og de henviste meg til en Svensk forhandler som ikke kunne hjelpe. Jeg trengte en del til plate vaskeren, men endte opp med Ebay. Synes produsent eller forhandler enten bør ha noe reserve deler eller henvise til en plass det kan skaffes.
 
S

Syncrolux

Gjest
AVshop - knallbra. Sånn burde alle butikker og leverandører oppføre seg!


Neby … i andre enden av skalaen.
 

mean69

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
452
Antall liker
471
Sted
Hovdebygda
Torget vurderinger
14
System Audio. Svarer på Messenger innen kort tid. Selv på lørdager.
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
58
Sted
Grimstad
Fått god og rask hjelp av Primare, System audio, Abrahamsen, Henry Audio, og Juice Hifi.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
AV-Shop - slutter meg til knallservice her
Audiovector - ikke særlig hjelpsom på service/deler på eldre modeller (på nye modeller kanskje/kanskje ikke)
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
58
Sted
Grimstad
AV-Shop - slutter meg til knallservice her
Audiovector - ikke særlig hjelpsom på service/deler på eldre modeller (på nye modeller kanskje/kanskje ikke)
sikkert litt tilfeldig hva de har av deler, jeg spurte nylig om mellomtone til 20år gamle m3 avantgarde. Det hadde de fortsatt på lur. Om jeg husker rett skulle de ha omlag 3 høvdinger for den, det var litt stivt.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.981
Antall liker
4.268
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Linkwitz var rask og hjelpsom.
Atoll har vært helt suverene.
Har ingen direkte negative erfaringer, men Wilmslow var uhyre langsomme da jeg hadde kontakt med de for 10 år siden.
 
Topp Bunn