susing fra decoder/tv/forsterker

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
974
Torget vurderinger
7
Det er en suselyd fra høyttalerene da en ser på tv via decoder - tv - forsterker. Susingen er konstant da en justerer lyden opp og ned på decoderen, så det kan se ut som at det er rca-utgangen bak på tv`n.

Finnes det forresten decodere med rca-ut, slik at man slipper å sende signalet innom tv`n først?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Ja, det finnes dekodere med rca-utgang til lyd. De fleste nye har det. Er det parabol eller kabel-TV det er snakk om?

Du kan også koble til en overgang fra scart til s-video+rca eller kompositt+rca i dekoderen din. For eksempel en slik:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105633

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
974
Torget vurderinger
7
Ja den overgangen var jo ikke dum.

Det er signal fra parabol..
Er det lett å få byttet den trur du? Har hatt den i en måneds tid.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Ja den overgangen var jo ikke dum.

Det er signal fra parabol..
Er det lett å få byttet den trur du? Har hatt den i en måneds tid.
Dersom du vil ha en annen dekoder, er det jo bare å kjøpe en og koble den til.. Hvis det var det du tenkte på?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
974
Torget vurderinger
7
Ja. Trur en slik adapter kan forringe lyden litt i forhold til en decoder med rca. Da skal jeg se om jeg finner en slik decoder, evt bytte den som allerede står der, da den fortsatt er helt ny..

Takk

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Ja. Trur en slik adapter kan forringe lyden litt i forhold til en decoder med rca. Da skal jeg se om jeg finner en slik decoder, evt bytte den som allerede står der, da den fortsatt er helt ny..

Takk
Jeg vil ikke tro at lyden er særlig god uansett. Og det adapteret vil nok ikke forringe lyden noe særlig..

Topp Bunn