Susan var pilot. Stakkar

A

Affa

Gjest
Kvinner kan og kvinner vil. Selvsagt måtte hun få disse problemene. Det lå i kortene. Det ble så slitsomt og gå på arbeidet mer enn 2 dager i uken.

”Verker det litt? Ja, hvis jeg kjenner etter” tenkte Susan. Hun så usikkert på Kong Haakon esken. Den var halvfull. Hun rakk ikke spise mer enn halvparten i går kveld etter at hun kom hjem fra arbeidet klokken fire.

”Tenk hvis jeg hadde tid til å spise en hel Kong Haakon hver dag. Og Pepsi Max. Og potetgull. Og se på Glamour?” sa Susan halvhøyt til seg selv.I det samme sviktet helsen totalt. Smertene jager. Glamour må på. Etter et par timer i konsentrasjon er Susan tydelig preget. Hun klarer ikke mer enn fire dobbeltepisoder og en pose potetgull etter en halv Kong Haakon.  Dype furer strammer rundt de blanke øynene hennes. Hun har det vondt og må legge seg ned igjen. Heldigvis har hun Glamour, Pepsi og Kong Haakon. ”Med litt trening kan jeg sikkert øke dosene og mengdene med tv titting” tenker hun.

Menn har flydd hele livet. Blitt gamle. Pensjonister. Susan klarte 2 år før Kong Haakon tok henne. Hvis hun kjenner litt ekstra etter kan hun også merke en fryktelig udefinerbar smerte. Fibromyalgi…

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/08/468384.html

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Kvinner kan og kvinner vil. Selvsagt måtte hun få disse problemene. Det lå i kortene. Det ble så slitsomt og gå på arbeidet mer enn 2 dager i uken.

”Verker det litt? Ja, hvis jeg kjenner etter” tenkte Susan. Hun så usikkert på Kong Haakon esken. Den var halvfull. Hun rakk ikke spise mer enn halvparten i går kveld etter at hun kom hjem fra arbeidet klokken fire.

”Tenk hvis jeg hadde tid til å spise en hel Kong Haakon hver dag. Og Pepsi Max. Og potetgull. Og se på Glamour?” sa Susan halvhøyt til seg selv.I det samme sviktet helsen totalt. Smertene jager. Glamour må på. Etter et par timer i konsentrasjon er Susan tydelig preget. Hun klarer ikke mer enn fire dobbeltepisoder og en pose potetgull etter en halv Kong Haakon. Dype furer strammer rundt de blanke øynene hennes. Hun har det vondt og må legge seg ned igjen. Heldigvis har hun Glamour, Pepsi og Kong Haakon. ”Med litt trening kan jeg sikkert øke dosene og mengdene med tv titting” tenker hun.

Menn har flydd hele livet. Blitt gamle. Pensjonister. Susan klarte 2 år før Kong Haakon tok henne. Hvis hun kjenner litt ekstra etter kan hun også merke en fryktelig udefinerbar smerte. Fibromyalgi…

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/08/468384.html
Uføretrygd neste?

A

Affa

Gjest
Susan håper. Men kan hun klare det? Hun strekker seg etter esken. Den er tom. Tårene renner. Men der kommer Tore, mannen hennes, hjem fra arbeidet. Han har kjøpt mer Kong Haakon. Smertene slipper taket.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Usmakelig hets av en ulykkelig skjebne. Dere skriver som om dere kjenner saken bedre en den personen det gjelder. Skjønner ikke at slikt går an, men jeg har jo sett litt av hvert fra dere før...

A

Affa

Gjest
Susan tørker tårene. Hun er tapper. Smertene stikker som kniver. Men se! Tore, kommer med mer Pepsi. Deilige bobler. Og nå begynner Glamour igjen! "Kanskje jeg kan lære og leve med smertene?" tenker Susan tappert. "Bare trygden kommer. "

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Der datt mye på plass. Nå forstår jeg bedre hvorfor flyene aldri klarer å holde ruten, hvorfor de alltid klarer å rote bort bagasjen, hvorfor så mange fly blir innstilt og hvorfor de er så mye syke alle som har med ”flying” å gjøre, og hvorfor alle flygerne snakker så rart….de er ruset på gass hele gjengen. Godt gjort at det går bra så ofte som det gjør…
Tror vi skal være takknemlige jeg for at de sitter og ser på Glamour i stedet for å prøve å styre et fly i den tilstanden.
Jeg beundrer alle menn som lider i stillhet, smerter har de nok, men tapre er de. Får bare håpe de ikke pådrar seg en kinkig forkjølelse, eller det kalles vel helst for influensa, for da rakner det nok helt…

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Kan dere o kunnskapsrike forklare meg litt om hvordan airconditioning og pressurization-systemene i fly virker? Det ville også være fint om dere kunne gi et lite bidrag med deres kunnskaper om turbinoljenes innhold. Det ser ut til at dere besitter en del kunnskaper vi andre her bare kan drømme om!

Honkey

A

Affa

Gjest
Susan kastet seg rundt i sengen. Umulig og få sove. "Skal ikke en stakkar få en 17 timers hvil engang?" tenkte hun mens blanke tårene trillet fra de verkende øynene hennes. "Her har man flydd rutefly i 60 år uten problem, det må være meg det er noe galt med!" roper Susan ut i mørket. Tore våkner, sier så rolig han kan: "Neida skatt, sov nå".

Stakkars Susan. Og på kjøkkenet er kjøleskapet bare halvfullt av Pepsi.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette nærmer seg en nobelpris i litteratur Affa.

Ubetalelig. ;D ;D ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kan dere o kunnskapsrike forklare meg litt om hvordan airconditioning og pressurization-systemene i fly virker? Det ville også være fint om dere kunne gi et lite bidrag med deres kunnskaper om turbinoljenes innhold. Det ser ut til at dere besitter en del kunnskaper vi andre her bare kan drømme om!

Honkey
Det vet jeg, men jeg er ikke sikker på om jeg vil fortelle det til noen. 8)

Jeg meddeler meg kun på "need-to-know" basis.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det vet jeg, men jeg er ikke sikker på om jeg vil fortelle det til noen. 8)

Jeg meddeler meg kun på "need-to-know" basis.
Jeg vet det selv. Jeg hadde sertifisering på B 737, 757, 767 og A310. Men det er tydelig at noen her mener å besitte noen kunnskaper hinsides kjent vitenskap.

Honkey

PS: Jeg betviler at oljen kommer fra motoren. Dette må være noe fra kjøleturbinen. Jeg har selv ved gjentatte anledninger kjent dunst av turbinolje i kabinen på natta, og undret på hvorfor.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Susan kastet seg rundt i sengen. Umulig og få sove. "Skal ikke en stakkar få en 17 timers hvil engang?" tenkte hun mens blanke tårene trillet fra de verkende øynene hennes. "Her har man flydd rutefly i 60 år uten problem, det må være meg det er noe galt med!" roper Susan ut i mørket. Tore våkner, sier så rolig han kan: "Neida skatt, sov nå".

Stakkars Susan. Og på kjøkkenet er kjøleskapet bare halvfullt av Pepsi.
Heldigvis fikk hun noe små tabletter av en god venninne som har lignende plager. Valium heter de. Sammen med 3-4 Paralgin Forte er det alt som skal til for å gjøre livet til å holde ut. Jobben, det jævla flyet, går også så mye lettere da. Jeg må bare få den uføretrygden av dr. Snill. Er så drita lei av det teite flyet og den dumme flygeruniformen! Men, sove nå! Tenke videre i morgen.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.530
Torget vurderinger
1
Ubetalelig. ;D ;D ;D ;D
Nja, vet ikke det. Med en batalingsordning fordelt over 10-20 år trekt direkte fra trygda, hadde han sikkert kunne betalt.

Men takket være den kjærkomne anonymiteten vi har her, slipper han selvfølgelig å betale for seg. Jeg mener, det nytter ikke å gå til sak mot noen, når man bare kan gjette at fornavnet må være Alf Albert, eller noe i den dur.

Riktig tappert!

A

Affa

Gjest
Nja, vet ikke det. Med en batalingsordning fordelt over 10-20 år trekt direkte fra trygda, hadde han sikkert kunne betalt.

Men takket være den kjærkomne anonymiteten vi har her, slipper han selvfølgelig å betale for seg. Jeg mener, det nytter ikke å gå til sak mot noen, når man bare kan gjette at fornavnet må være Alf Albert, eller noe i den dur.

Riktig tappert!
Let i listene over Landsforrædere med Untersturmfuhrer grad og du nærmer deg målet. Informasjonen er tilgjengelig. Tapper. Jada. Er dekorert til og med. En liten nøtt: Ved en feil ble jeg registrert som Dansk i rullene.... Alt dette er nok.

Nok om det.

Susan setter på Glamour. Hun lyser opp, men smertene gjør at gleden forsvinner. Smertene er uutholdelige. Tore kommer med potetgull til henne. Hun kan nesten ikke gå.

A

Affa

Gjest
Jeg vet det selv. Jeg hadde sertifisering på B 737, 757, 767 og A310. Men det er tydelig at noen her mener å besitte noen kunnskaper hinsides kjent vitenskap.

Honkey

PS: Jeg betviler at oljen kommer fra motoren. Dette må være noe fra kjøleturbinen. Jeg har selv ved gjentatte anledninger kjent dunst av turbinolje i kabinen på natta, og undret på hvorfor.
Ah. En Flyger. En Herre skjuler seg kanskje langt der inne?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
I det siste har det stått fram endel miljøskadde oljearbeidere. Ingen som ironiserer over disse? Det er vel mat for deg, Affa?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Silikonprotesene hun hadde kjøpt som gave til seg selv i fjor høst gjorde ikke saken bedre. Joda, de var litt i største laget. Litt tungt av og til, særlig under landing og take-off. Men hun hadde fått opprykk til flykaptein like etterpå, så det hadde betalt seg. Men denne merkelige lukten. ... Det kunne vel ikke være lekkasje fra en av protesene vel?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Ah. En Flyger. En Herre skjuler seg kanskje langt der inne?
Nei, nei. Ingen pilot. En ex-tekniker. En flyver vet selvsagt ikke hvordan trykkabin og temperaturstyring fungerer! :)

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
I det siste har det stått fram endel miljøskadde oljearbeidere. Ingen som ironiserer over disse? Det er vel mat for deg, Affa?
Nordsjødykkerne, en gjeng sutrepaver det og....?

Affa = Adolf kanskje? Fint navn, alt for lite brukt...

A

Affa

Gjest
Rolf titter på gull Rolexen. Den viser 1335. Det er viktig for en syk ex-dykker at kronometeret er presist når timeplanen er tettpakket:

1345-Stå opp
1400-Frokost
1500-Gå en tur på senteret
1600-Gå hjem fra senteret med VG under armen
1700-Ta den første ølen
1703-Ta den andre ølen
1706-Ta den tredje ølen
1710-Høneblund
1830-Lufte AMG'n
1900-Se dagsrevyen
1945-Se på kontoutskrift fra nettbanken
2000-Bestsille ny sydentur fra SAGA
2100 Se TV
2300-Åpne en flaske rødvin
2330-Åpne en til
0000-Åpne en til
0030-Åpne en til

Rolf er utslitt. Den voldsomme trettheten og svimmelheten. De typiske symptomene på uforskyldte yrkesskader tvinger han til sengs. Han sovner med klærne på. Submarinern's sekundviser fortsetter uforstyrret mot en ny dag.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.381
Torget vurderinger
4
Jeg har selv ved gjentatte anledninger kjent dunst av turbinolje i kabinen på natta, og undret på hvorfor.
Betryggende? En flytekninker kjenner oljelukt i flykabinen om natta og tenker "hmmm...undrer hvorfor...." jaja...det er jo natta og noen finner vel ut av det en gang. Lukter jeg olje i min bil stopper jeg og sjekker saken.

...kanskje jeg skal ta tog til Barcelona i sommer....?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Betryggende? En flytekninker kjenner oljelukt i flykabinen om natta og tenker "hmmm...undrer hvorfor...." jaja...det er jo natta og noen finner vel ut av det en gang. Lukter jeg olje i min bil stopper jeg og sjekker saken.

...kanskje jeg skal ta tog til Barcelona i sommer....?
:) Ikke fullt så drastisk som det høres ut. Det er bare snakk om en slags vag antydning som kjennes bare ved en viss ettertanke. Kan love at om det lukter "feil" om bord under drift blir det oppstandelse. Det toppet seg jo helt den dagen flyvertinna skrev i kabinloggen:
Det er et hull i skroget på venstre side!

Du vide verden, da ble det lagt ned en del arbeid før det ble oppklart en misforståelse og gitt en temmelig klar informasjon om hva kabinlogg er og hva den brukes til! :)
Ta gjerne toget hvor du vil, men skyld ikke på teknikerne, de har i sannhet gjort alt i sin makt for flysikkerheten!!

Honkey

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Det toppet seg jo helt den dagen flyvertinna skrev i kabinloggen:
Det er et hull i skroget på venstre side!
Da er tråden moden for litt av dette:
Aircraft maintenance
P = the problem logged by the pilot.
S = the solution and action taken by engineers.

P: Left inside main tire almost needs replacement.
S: Almost replaced left inside main tire.

P: Test flight OK, except auto-land very rough.
S: Auto-land not installed on this aircraft.

P: Something loose in cockpit.
S: Something tightened in cockpit.

P: Dead bugs on windshield.
S: Live bugs on back-order.

P: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 feet per minute descent.
S: Cannot reproduce problem on ground.

P: Evidence of leak on right main landing gear.
S: Evidence removed.

P: DME volume unbelievably loud.
S: DME volume set to more believable level.

P: Friction locks cause throttle levers to stick.
S: That's what they're there for.

P: IFF inoperative.
S: IFF always inoperative in OFF mode.

P: Suspected crack in windshield.
S: Suspect you're right.

P: Number 3 engine missing.
S: Engine found on right wing after brief search.

P: Aircraft handles funny.
S: Aircraft warned to straighten up, fly right and be serious.

P: Target radar hums.
S: Reprogrammed target radar with lyrics.

P: Mouse in cockpit.
S: Cat installed
:)

Knut

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.891
Torget vurderinger
0
Et hyggelig lite flyselskap som het Norving ( Konkurs som så mange andre ! ) kjøpte SAAB 340 fly. Disse hadde en del ( for sin tid ) ganske avansert datautstyr ombord. Bland annet var det en steme om varslet hvis flyet kom for lavt. TERRAIN TERRAIN PULL UP PULL UP ! sa denne stemmen. For å sjekke at denne funksjonen virket måtte mekanikeren "lure" dartamaskinen til å tro at flyet mistet høyde. Det ble enkelt gjort ved at man manuelt forandret luftrykkverdien som gikk inn i computeren. Når flyet "kom lavt nok" satte temmen i gang med å rope. En av Honkeys kolleger fant ut at han ville se hva som skjedde hvis han fortsatte "nedstigningen" slik at computeren trodde at flyet virkelig traff bakken.

På radardisplayet kom følgende tekst: " BIG BANG ! GAME OVER. "

Når det gjelder Susan må jeg si at jeg føler med henne. De fleste som begynner å fly gjør det fordi de elsker å gjøre det ! Å bli profesjonell flyger er for de fleste den eneste måten de har råd til å drive med dette ! Problemet er forøvrig kjent og det er rart at ikke noe synes å bli gjort. Men det skjer vel ikke noe før en eller annen "frequent flyer" i USA blir tilkjent ørten millioner i erstatning.

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
238
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory.

If you push the stick forward, the houses get bigger. If you pull the stick back, they get smaller. If you keep pulling the stick all the way back, then they get bigger again.

If the wings are traveling faster than the fuselage, it's probably a helicopter and therefore inherently unsafe.

Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous.

It's always better to be down here wishing you were up there than up there wishing you were down here.

The ONLY time you have too much fuel is when you're on fire.

Flashlights are tubular metal containers kept in a flight bag for the purpose of storing dead batteries.

The propeller is just a big fan in front of the plane used to keep the pilot cool. When it stops, you can actually watch the pilot start sweating.

Never trade luck for skill.

When in doubt, hold on to your altitude. No one has ever collided with the sky.

A 'good' landing is one from which you can walk away. A 'great' landing is one after which they can use the plane again.

A smooth landing is mostly luck. Two in a row is all luck. Three in a row is provocation.

Learn from the mistakes of others. You won't live long enough to make all of them yourself.

When a flight is going extremely well, something was forgotten.

Human kind has a perfect record in aviation. No one has ever been left up there.

You know you've landed with the wheels up if it takes full power to taxi to the ramp.

When one engine fails on a twin engine airplane you always have enough power left to get you to the scene of the crash.

The probability of survival is inversely proportional to the angle of arrival. Large angle of arrival, small probability of survival and vice versa.

Never let an aircraft take you somewhere your brain didn't get to five minutes earlier.

Stay out of clouds. The silver lining everyone keeps talking about might be another airplane going in the opposite direction. Reliable sources also report that mountains have been known to hide out in clouds.

Remember, if you crash because of weather, your funeral will be held on a sunny day.

Always try to keep the number of landings you make equal to the number of take offs you've made.

Weather forecast are horoscopes with numbers.

Never run out of altitude, airspeed and ideas all at the same time.

It is not a good idea to eject over an area you have just bombed.

Three things an aviator can't use: 1) Altitude above you. 2) Runway behind you. 3) Fuel you can't use.

Equipment problems that go away by themselves will come back by themselves.

Five famous last expressions in aviation: 1) What was that? 2) Why is it dong that? 3) Where are we? 4) Watch this! 5) Oooooh Sh**!

If no liquids (such as fuel, oil, grease or hydraulic fluid) are leaking out of an aircraft, it's safe to say there are none within.

Airspeed, altitude or brains. Two are required to successfully complete a flight.

Northrop's Law of Aeronautical Engineering - When the weight of the paperwork equals the weight of the airplane, the airplane will fly.

If you have to fly "Hanger Queen" during squadron fly off keep one hand on ejection seat handle during cat shot.

The most hazardous evolution in naval aviation is the end of deployment fly-off.

Flaring is like squatting to pee.

Without ammunition the USAF would be just another expensive flying club.

Black Shoe Axiom: There are more airplanes in the ocean than there are submarines in the sky.

When all else fails in the cockpit, do an In Flight Mechanical Adjustment (aka IFMA). Specifically, use your flight boot of choice and kick the living daylights out of the offending electronic/mechanical device.

Similarities between air traffic controllers (ATC) and pilots: If a pilot screws up he dies. If ATC screws up the pilot dies.

Flying the airplane is more important than radioing your problem to a person on the ground incapable of understanding it or doing anything about it.

Never fly in the same cockpit with someone braver than you.

Three great things in life are a good landing, a good orgasm and a good bowel movement. The night carrier landing is one of the few opportunities in life where you get to experience all three at the same time.

A pilot who doesn't have any fear probably isn't flying his plane to its maximum.

The Piper Cub is the safest airplane in the world. It can just barely kill you.

If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible.

When a crash seems inevitable endeavor to strike the softest, cheapest object in the vicinity as slowly and gently as possible.

If an airplane is still in one piece don't cheat on it, ride the ******* down.

Though I fly through the valley of death I shall fear no evil for I am at 80,000 feet and climbing. (Sign at entrance to SR-71 area Kadena AFB Okinawa)

As a test pilot climbs out of an experimental aircraft, having torn off the wings and tail in the crash landing, the crash truck arrives, the rescuer sees a bloodied pilot and asks "What happened?" The pilot replies, "I don't know, I just got here myself!" - Attributed to Ray Crandell (Lockheed test pilot)

You've never been lost until you've been lost at Mach 3. (Attributed to SR-71 test pilot Paul Crickmore)

There is no reason to fly through a thunderstorm in peacetime. (Sign at Davis-Monthan AFB Arizona.)

Now I know what a dog feels like watching TV. (Attributed to a DC-9 captain trainee attempting to check out on the "glass cockpit" of an A-320.)

Altitude is energy, energy is speed, speed is life, life is good!

It takes a college degree to break 'em and a high school diploma to fix 'em.

Shanker's Rules
1. Speed is life.
2. Train like you plan to fight.
3. If it's stupid and it works, it ain't stupid.
4. When all else fails, select guns.
5. Know the opposition
6. When things go wrong, get aggressive.
7. Always know when to get out of Dodge.
8. Always know how to get out of Dodge.
9. Honor the threat

Helicopters don't fly. They are so ugly that the earth actually repels them.

Helicopters don't fly. They beat the air into submission.

There are old fighter pilots, and there are bold fighter pilots, but there are no old and bold fighter pilots!

You start with an empty bag of skill and a full bag of luck. The trick is to fill the bag of skill before the luck runs out.

Remember the 7 "P's": Perfect Planning and Practice Prevents Piss Poor Performance.

The plane is the dog and the pilot is the owner. The planes job is to bite the owner if he touches anything.

Fighter bubba's nick name for Hornet pilots - FAG's - Fighter Attack Guys.

There are times in life when you should ask questions. There are times in life when you shouldn't. When you see the EOD tech RUNNING up the flight deck, the latter ruler applies.

The three worst things to find on your tail: a sidewinder, a state trooper, or a mean dog; depends on what you're driving.

There is only one purpose for naval aviation - ordnance on target. All else is secondary. A naval aviator is only a courier service for the ordnanceman.

Electric fusing only works if the aircrew turns it on.

An explosion is defined as a loud noise accompanied by the rapid disassembly of the weapon.

It's always better to be down here, wishing you were up there, than to be up there, wishing you were down here.

Progress in airline flying: now a flight attendant can get a pilot pregnant.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det er flere som har hatt gassproblemer ombord.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/12/468719.html

Dette er ikke bra.
Vel... undres hva kjønns-fascist-Affa har å melde om dette? Når søster har stablet Affa opp på sine skjelvende ben, gleder jeg meg til fortsettelsen av historien.

Jeg gjetter ellers at eventuell olje kommer fra kjøleturbinen. Måten det er gjort på inne i selve motorområdet skulle så langt jeg begriper, eliminere muligheten for olje fra lagrene der.

Honkey

A

Affa

Gjest
Amøber. Jeg er fortsatt i arbeide. Jeg føler at jeg bør bidra til dette svake samfunn uten ryggrad.

Trygda lokker. Latskapens grønne monster kommer snikende og tar over hjernene til luftens bussjåfører. Dette er så patetisk at det er til å grine av. Samtidig er det lite overraskende da denne bransjen har vært preget av overbetalte, overvurderte og upålitelige tullinger de siste 30 årene. Flygeledere, stuere, verter, piloter- en gjeng bortskjemte bråkebøtter som burde skiftet jobb, hadde det bare vært mulig for dem å få noe annet. Hvem er interessert i illojale bråkebøtter og sytepaver på sin arbeidsplass? I UDI eller UD er det nok plass, der slipper alle inn.

Hvem bryr seg om dem? Ikke jeg. Saken minner sterkt om:.
-Pisspreik.
-Feberfantasier.
-Sutring.
-Maniske tvangstanker.
-Mindreverdighetskomplekser.
-Latskap.
-Sinnsykdom

Hva blir det neste? El allergi?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.891
Torget vurderinger
0
Hva blir det neste? El allergi?
Hei gamle mann, :D

Du skal ikke spøke med slikt ! Jeg hadde en kollega ( Kvinne, egentlig irrelevant, men skitt au ! ) som faktisk ble uføretrygdet på grunn av "El allergi" og "stråling" fra PC skjermene på jobb ! Stråling i hermetegn fordi vi kun har flatskjermer ! :p ::)

Av ymse årsaker var det ingen som sa noe om flatskjermene til Trygdekontoret, man så ikke noe poeng i det !! ;D ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
stråling fra pc-skjerm?
herrejesusmariaogmoses.
nå får folk faen meg slutte å syte om utbrenthet, muskelsmerter, depresjon, migrene og all slags mulig kvasisykdommer.
livsudugelighet, kalles det. og da må man jo få hjelp. men spar meg for alle disse skinnvitenskapelige "diagnosene".

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
stråling fra pc-skjerm?
herrejesusmariaogmoses.
nå får folk faen meg slutte å syte om utbrenthet, muskelsmerter, depresjon, migrene og all slags mulig kvasisykdommer.
livsudugelighet, kalles det. og da må man jo få hjelp. men spar meg for alle disse skinnvitenskapelige "diagnosene".
Men med denne holdningen (som aldri slutter å unndre meg), er det da ingen som spør seg om HVORFOR?? HVORFOR får vi stadig flere som ikke takler livet sitt, og ender med å pådra seg smerter og utmattethet (som garantert oppleves reelt nok, uavhengig av årsak)?
Å sitte på sin friske ræv og forbanne de som tryner hjelper INGEN! Uten at vi vet HVORFOR dette skjer i et rikt velfungerende samfunn løser vi ikke utfordringene.

...Alle sier at Jeppe drikker, ingen spør HVORFOR Jeppe drikker.....

Honkey

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
2
Amøber. Jeg er fortsatt i arbeide. Jeg føler at jeg bør bidra til dette svake samfunn uten ryggrad.
Når man er over 70 år gammel, kan man tjene så mye man vil og likevel få full alderspensjon. Man slipper vel sågar unna med lavere trygdeavgift.

Det gjelder å spare seg, slik at man har igjen litt krefter til ekstra jobbing når man passerer 70...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.891
Torget vurderinger
0
Honkey,
I mitt eksempel var det nok "36,5 i feber og vondt i viljen" som var hovedgrunnen ! Det må ikke underslås at slike finnes også !

Det er ( bør i allefall være ) klart at et arbeidsliv som stadig mer og mer fokuseres mot økonomi og "profitt" vil spise de som jobber der ! Skal sies at jeg ikke har noe imot fortjeneste eller profitt, men det MÅ da gå an å ta hensyn til menneskene i dette også ?

Mange ledere lever i den vilfarelse at voksne (eldre / 50+ ) er dyre arbeidstakere og skviser dem ut for å sitte igjen med de "unge og ekspansive" ! En ting er at de tar feil og at tanken bak er en direkte feilsluttning, men jeg tror at ganske mange eldre blir trygdet fordi arbeidslivet ikke vil ansette dem. Dette skjer på tross av fagre ord både fra politikere og NHO.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Men med denne holdningen (som aldri slutter å unndre meg), er det da ingen som spør seg om HVORFOR?? HVORFOR får vi stadig flere som ikke takler livet sitt, og ender med å pådra seg smerter og utmattethet (som garantert oppleves reelt nok, uavhengig av årsak)?
Å sitte på sin friske ræv og forbanne de som tryner hjelper INGEN! Uten at vi vet HVORFOR dette skjer i et rikt velfungerende samfunn løser vi ikke utfordringene.

Honkey
jeg er ikke uenig med deg.
vi bør absolutt finne årsakene til at så mange ikke fikser livet, og gjøre alt som står i vår makt for å skape et bedre samfunn for alle.

men: vi løser ikke en dritt ved å tåkelegge problemene med skinnvitenskapelige termer og diagnoser.

dessuten: folk må stille større krav til seg selv og vise litt guts. trygdeordningene i norge er altfor gode, noe som oppfordrer til redusert pågangsmot og ansvarsfraskrivelse.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.891
Torget vurderinger
0
Når man er over 70 år gammel, kan man tjene så mye man vil  og likevel få full alderspensjon. Man slipper vel sågar unna med lavere trygdeavgift.

Det gjelder å spare seg, slik at man har igjen litt krefter til ekstra jobbing når man passerer 70...
Fanden klype CBA, du har avslørt Affa koden !!!!! ;D ;D ;D ;D

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Jeppe drikker fordi han er alkis, den udugelige #€¤#en.

Hvorfor er det flere og flere som får det slik? En forklaring ligger jo litt i kortene, med kortene mener jeg selvfølgelig tråden, denne tråden.

Vi har det enklere nå enn før. Vi trenger ikke drepe noen for å få mat, vi trenger ikke drepe maten engang, den bare kommer, av seg selv. Vi trenger ikke jobbe 6 dager i uka, og vi trenger ikke ærefrykt for å ta fri den 7. dagen, eller noen av de andre fridagene.

Vi har ikke det samme presset på oss lenger. Vi overlever vinteren uansett hva vi gjør. Vi har tid til å kjenne etter, og om vi kjenner veldig godt etter, og leser litt om diagnoser og blir egenlærte på selvdiagnose, skal man nok greie å bli sykemeldt.

Jeg sier ikke at alle gjør dette, men det er en trend. Så kan man se på årsaker til dette. Er det fordi de slemme markedskreftene aldri lar oss være i fred, slik at vi blir sykere av mental påkjenning? Eller er det fordi velferdssamfunnet tillater oss å gi opp? Mental ubalanse skapes like gjerne av for mye fritid og for lite impulser, som fra hardt press, være seg arbeidsrelatert eller sosialt.

Knut

Topp Bunn