Surroundreceiver Yamaha RX-V781' s innebygde RIAA-trinn godt nok?

arvidka

Medlem
Ble medlem
24.02.2017
Antall liker
14
Nylig fått en Technics Sl 1210MKII i hus, med Ortofon 520MkII pu. Koblet til hjemmekino med ovennevnte nye receiver og B&W 603 serie ht.
Ser for meg oppgradering av arm og kabler fra KABUSA i første omgang. Men kom til å tenke på:

Denne Yamaha receiveren har direkte inngang for Phono, altså innebygget RIAA, men hvordan er kvaliteten på denne? Ville det være mye å hente på et separat, dedikert RIAA- trinn og så heller koble dette til aux på receiveren? Ville jeg merke stor forskjell? Tenker da i rimelig prisklasse....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
No må eg ta alle mulege atterhald, for eg har ikkje høyrt forsterkaren din....eg trur at den avgrensande faktoren er sjølve forsterkaren, riaatrinnet er greitt nok til Ortofon 520 vil eg tru.
Yamaha lagar (har laga, iallfall) musikalske og engasjerande elektronikkprodukt, og det er ein eigen klangfilosofi som går i retning av det varme og hyggjelege, og skulle passe bra saman med B&W603. Om du er fornøgd med lyden elles, er det ikkje nødvendig med ny riaa, slik eg synsar.....som sagt, alle mulege atterhald.

arvidka

Medlem
Ble medlem
24.02.2017
Antall liker
14
Takk Arve, godt å høre. Ja her har vi måttet inngå kompromisser når vi bruker en surroundreceiver, og dette er i hifisammenheng temmelig lavbudsjett!
Dette er kjellerstuen, med ny 65" Samsung 7-serie og Yamaha's toppmodell i x71-serien, nettopp fordi denne var den eneste som hadde phonoinngang i påvente av platespillerkjøp. Og jeg må si jeg er fornøyd med lyden fra Sl1210 på anlegget allerede nå, men armen har nok fått seg en trøkk og da skifter jeg til kabusa/cardas.

Yamaha'en er allsidig og kraftfull, den har innebygde funksjoner som streamer, spotify, Airplay etc. Brukes til bl.a. Netflix-kvelder.
Så Sl 1210 på Yamaha og 603 + en Velodyne sub i 2kanal stereo gjør meg ganske happy. Er ikke blitt helt grepet av basillen ennå, (men det kommer vel, he he)
Godt å vite at jeg kan slå meg til ro med innebygget RIAA, så da får jeg kose meg med andre, mindre oppgraderinger. Takk for svar!

Topp Bunn