Surroundforforsterker som er god på musikk

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Er det noen romkorrekjsonssystemer som jobber i det analoge domenet da ??

Ekstern dac med en receiver/prosessor mener jeg er overflødig. Så sant man ikke på død og liv kjører pure direct uten bassmanagment osv...

Bruker man det så blir det bare unødvendige ad/da konverteringer.
Audyssey og andre lignende jobber i det analoge domenet. Er vel kun Trinnov Optimizer og muligens Dirac som jobber i det digitale.
Jeg tror nok ikke det gitt , hvor finner du denne infoen ..?
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Med analog romkorreksjon:
Digitalt signal inn => konverter til Analog => romkorrigering (+ bass management) => konverter til digitalt => overfør digitalt til ekstern DAC => konverter til analog i ekstern DAC

Så her får man 2 ekstra konverteringsledd (og 2 av dem med DAC/ADC man ikke liker og vil erstatte med en ny ekstern). Dermed er konklusjonen om man tenker seg litt om; dette er penger ut vinduet.
Jeg tenkte ekstern DAC før prossessoren da, type i steden for å kjøre digitalt fra bluesound til forsterker så kjøre fra bluesound - digitalt - dac - analog - forsterker/prosessor.

Men uansett, tror jeg dette blir overflødig.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Med analog romkorreksjon:
Digitalt signal inn => konverter til Analog => romkorrigering (+ bass management) => konverter til digitalt => overfør digitalt til ekstern DAC => konverter til analog i ekstern DAC

Så her får man 2 ekstra konverteringsledd (og 2 av dem med DAC/ADC man ikke liker og vil erstatte med en ny ekstern). Dermed er konklusjonen om man tenker seg litt om; dette er penger ut vinduet.
Jeg tenkte ekstern DAC før prossessoren da, type i steden for å kjøre digitalt fra bluesound til forsterker så kjøre fra bluesound - digitalt - dac - analog - forsterker/prosessor.

Men uansett, tror jeg dette blir overflødig.
Det er jeg ogsp rimelig sikker på.
Da er det bedre å ta de kronene å legge i en enda bedre prosessor med tiden :)
 
Topp Bunn