M
MarkusH
Gjest
Det har nå gått noen måneder siden jeg fikk Dali Helicon 400 MK1, Krell KAV-300iL og Rotel RDD-1580 inn i hus. Dette var i utgangspunktet et 2.1 system som ble utvidet til et 2.2 oppsett (som passer meg meget bra). Lufter nå på idéen om å gå til anskaffelse av en Rotel RMB-1575 effektforsterker og plukke opp en Dali Helicon C200 fra bruktmarkedet (når det kommer noe aktuelt til salgs), da senterhøyttaler er priset temmelig rimelig og med tanke på at det burde løfte inntrykket i lydbilde.
Spørsmålet mitt er: Vil mengde lyd som kommer ut av fronthøyttalerne endre seg dersom jeg legger ved en senter i oppsettet (for 3.2), hvordan fungerer surround i forhold til stereo? Vil jeg få mer (prosentvis) diskant/mellomtone hvis jeg legger til en senterhøyttaler i oppsettet? Hvordan blir fordelingen ut fra effektforsterker da?
Bakhøyttalere skal aldri kjøpes til dette oppsettet, da blir det heller bedre/andre fronthøyttalere etc. Har noen timer med filmtitting/musikklytting på et 5.1 Dali Helicon 400 MK1 (front), Dali Helicon C200 (senter), Dali Helicon H300 (bak), SVS PB-12 (ikke ønsket lydbilde).
Systemet brukes primært til musikk (blues og rock).
Er takknemlig for alle svar.
Spørsmålet mitt er: Vil mengde lyd som kommer ut av fronthøyttalerne endre seg dersom jeg legger ved en senter i oppsettet (for 3.2), hvordan fungerer surround i forhold til stereo? Vil jeg få mer (prosentvis) diskant/mellomtone hvis jeg legger til en senterhøyttaler i oppsettet? Hvordan blir fordelingen ut fra effektforsterker da?
Bakhøyttalere skal aldri kjøpes til dette oppsettet, da blir det heller bedre/andre fronthøyttalere etc. Har noen timer med filmtitting/musikklytting på et 5.1 Dali Helicon 400 MK1 (front), Dali Helicon C200 (senter), Dali Helicon H300 (bak), SVS PB-12 (ikke ønsket lydbilde).
Systemet brukes primært til musikk (blues og rock).
Er takknemlig for alle svar.