Ønsker anbefaling Surround og Stereo Hi-fi med delt subwoofer

Volund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
308
Antall liker
114
Sted
OSLO
Torget vurderinger
12
Er glad i både film og musikk så prøver å optimalisere anlegget for begge deler. Der høyttalerne låter best, har de også lite bass. Er derfor avhengig av å bruke Sub til både musikk og film.

Ønsker tips og innspill til ulike oppsett og konkrete komponenter jeg kan bruke.

I dag har jeg en surroundreciever (Anthem MRX 720) og en Parasound HINT 6 som driver frontene til film. Til musikk er Anthem skrudd av og Parasound fores fra en Lumin D2 streamer. Subben, 15 tommer klipsch, kjøres pass trough Parasound til film og styres av Parasound til musikk. Dette er en funksjonalitet jeg ennå har til gode å finne i andre forsterkere.

Nå begynner oppgraderingsvalgenes å nærme seg Parasound og jeg ser på mulige alternativer.

1) Oppgradere videre på Parasound med en P6 Pre og A21(kanskje+) effekt. Nytt blir for dyrt og usikker på lydbilde kontra HINT. Eventuelt andre forsterkere med Pass trough sub inngang og substyring, men kjenner ikke til noen.

2) Dele sub mellom film og musikk ved å bruke en RCA Switch mot sub. Kan fungere men er styrete da jeg må stille om sub mellom film og musikk. Eventuelt finne en musikkforsterker med sub-styring. Kan også forenkles med en app styrt sub med lagrede innstillinger for enklere bytte

3) Finne en sub med inngang for både film og musikk samtidig, med egen styring for hver inngang. Er det noen andre alternativer enn REL her tar jeg gjerne i mot tips :)

4) Beholde klipsch sub til film og kjøpe en ny til musikk. Lite hensiktsmessig mtp. plass, og føles som sløsing :)

Beklager lang post for spesielt interesserte :). Tar veldig gjerne i mot tips eller egne erfaringer i dette.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.149
Antall liker
6.629
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
De har jo en ganske lang passthrough-liste hos audiophile.no, kanskje du finner noe der?

Vi har også en liste over forsterkere / preamps som støtter sub, tilfelle det er noen produkter der du har oversett:
 
M

MusicBear

Gjest
De har jo en ganske lang passthrough-liste hos audiophile.no, kanskje du finner noe der?

Vi har også en liste over forsterkere / preamps som støtter sub, tilfelle det er noen produkter der du har oversett:
Takk for matnyttig info - utrolig seriøst av så vel Audiophile.no som deg selv - respekt!
 
Topp Bunn