- Ble medlem
- 16.08.2008
- Antall liker
- 0
Hvis man først skal koste på seg noen gode ferdigproduserte kabler burde vel Supra Sword serien virke forlokkende? Filosofi, teknologi, pris og finish virker meget fornuftig. Noen som har prøvd disse?
bjornh skrev:Hva slags kabler var de andre?
Du har jo egentlig svart på spørsmålet selv.KW skrev:Jeg er enig med trådstarter, og legger til hvorfor er ikke denne mer omtalt.
Supra har mye dokumenatsjon på sine kabler og var i hvert fall populære for en tid tilbake med mye god omtale, men så var de plutselig ikke så gode mer :
Konstruksjonen med multistrand kobbertråder belagt med tinn, er jo samme hovedkonstruksjon som f.eks. BM Giant/Revelation ledermessig.
Tror dog at hver enkelt tråd er tynnere på Supra enn BM, jeg har her kun leder i tankene.
Her er classic i 2x6 kvadrat, skulle vært morsomt og prøvd denne, koster jo ikke stort.
Alternativt Rondo 4x2,5 kvadrat, en slik til hver pol på ht. :
Mvh.KW
f skrev:bjornh skrev:Hva slags kabler var de andre?
Se kabeltest i nummer 34 av Fidelity.
De andre kablene var Kimber, Audio Analoge, Mundorf og som sagt Supra Sword. Likte personlig den dyreste Mundorfen best (25.000.- for 2 x 2,5 m.), men dette var på E. C. sine produkter!
LydMekk skrev:Supra Sword er vel ikke blå? Er de billigere seriene vist bl.a. over som er gråblå.
De rimelige HT kablene er ikke bra IMO. Lydmessig.
Har ikke hørt Sword, som jo er endel dyrere...
Noen mener at kabler spilles inn. Jeg er ikke så sikker på det.Titleist skrev:dette skal være en no nonsense tråd, men har noen erfart klangkarakter endringer med supra kabler etter innspilling?
Hva slags ytre maner til god lyd?f skrev:En helt grei kabel,...........................ser ut som blå tannpasta, og det ytre maner ikke til god lyd, men ..............................
Godt de ikke var gråJøgga skrev:De jeg bruker nå er hvite, ikke rart det låter litt sterilt..... :-\
De var hvite, men når du først nevner det så ser de vel egentlig ganske grå ut nå på natta. Låter matt med en gang syns jeg. Kanskje svarte kabler er det eneste nøytrale?JanR skrev:Godt de ikke var gråJøgga skrev:De jeg bruker nå er hvite, ikke rart det låter litt sterilt..... :-\
/jan
Har ikke nr 34. Ble Viablue testet der? Lurer på hvordan disse står seg mot Supra...?f skrev:Se kabeltest i nummer 34 av Fidelity.
De andre kablene var Kimber, Audio Analoge, Mundorf og som sagt Supra Sword. Likte personlig den dyreste Mundorfen best (25.000.- for 2 x 2,5 m.), men dette var på E. C. sine produkter!
Det tar jeg uten videre ditt ord for, uten å ha sammenlignet disse to. For mange år siden brukte jeg ur-supraen, den gamle 2x2,5, og strakk denne 12 ganger i parallell til hver kanal. Kan man overse termineringsproblematikk og en tendens til flisete topp: Hvilken bass!!bjornh skrev:Classic 6.0 har litt mer bass å by på enn 3.4, for å si det sånn.![]()
Takk gjerne da nr 34 ikke er å kjøpt som backissue enda, og det jo vel vil gå ett år ca. før pdf versjon legges ut.f skrev:Jeg kan godt scanne over den lille reportasjen i Fidelity nr. 34, hvis du finner det interessant?
Det er en ganske partisk test (ikke blindtest), men Mundorf og E. C. passet uansett meget bra sammen!
zimon skrev:Har ikke nr 34. Ble Viablue testet der? Lurer på hvordan disse står seg mot Supra...?f skrev:Se kabeltest i nummer 34 av Fidelity.
ViaBlue importør http://www.xtreme-cable.com/
se også http://www.audiophile.no/?did=9075665]ViaBlue http://www.audiophile.no/?did=9075665[/url]
Hallo hva er prisen på nett ledn du brukerSolo skrev:jeg bruker supra som nettkabel, padde og hdmi og er fornøyd. de er også myke og medgjørlige i motsetning til endel andre kabler![]()
Har opplevd at min mundorf-kabel i enkelte transistor/klasse D oppsett låter har og klinisk, mens i rør-oppsett kommer til sin rett.f skrev:Jeg kan godt scanne over den lille reportasjen i Fidelity nr. 34, hvis du finner det interessant?
Det er en ganske partisk test (ikke blindtest), men Mundorf og E. C. passet uansett meget bra sammen!
Har du mer info om oppgraderingen, "Flinkgutt"?f skrev:Når det gjelder Supra Sword, så har det faktisk kommet en oppgradering i disse tider!
VilhelmW skrev:Har du mer info om oppgraderingen, "Flinkgutt"?f skrev:Når det gjelder Supra Sword, så har det faktisk kommet en oppgradering i disse tider!