Supra LoRad SPC 3 x 2.5 mm2

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Har kjøpt Supra LoRad SPC 3 x 2.5 mm2 i metervare som jeg da skal terminere selv, men sliter med å sette på endehylser, har kjøpt uisolerte til 2,5mm2 kabel men har ikke sjans å få dem på, ser video når dem terminerer hos Supra at de trer hylsene på lett som bare det, noe ikke jeg får til, er alt for trangt, har jeg kjøpt feil hylser? eller er det bare jeg som ikke kommer av med dette 🤔

Her er kabelen det er snakk om, med video hvordan terminere, og ca 2,20 ut i video setter dem på hylsene,og ser ut som de er større en de jeg har.


7FF86A57-1162-4D83-8B66-6BF72F2F0BA7.jpeg


Dette er hylsene jeg har handlet inn som jeg sliter med å få på:
5EEE67C9-5CEA-496C-B143-88265C041D24.jpeg
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.715
Antall liker
7.834
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ser de tvinner kordellene før endehylse settes på i videoen,, men leder blir oftest tykkere av å gjøre det - så prøv eventuelt å ikke tvinne

For enklere terminering av «drain wire» til jordleder, så avisoler 1,5 cm mer av ytterisolasjon enn du tenker lederne skal være. Da kan du heller klippe ned lederne og ha 1,5cm lenger «drain wire» slik at du får den alene inn i endehylsen før du trer endehylsen videre over leder 👍🏻
 
Sist redigert:

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Ser de tvinner kordellene før endehylse settes på i videoen,, men leder blir oftest tykkere av å gjøre det - så prøv eventuelt å ikke tvinne
Prøvd begge deler, fungerer bedre å ikke tvinne men plages uansett 🙄
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har kjøpt Supra LoRad SPC 3 x 2.5 mm2 i metervare som jeg da skal terminere selv, men sliter med å sette på endehylser, har kjøpt uisolerte til 2,5mm2 kabel men har ikke sjans å få dem på, ser video når dem terminerer hos Supra at de trer hylsene på lett som bare det, noe ikke jeg får til, er alt for trangt, har jeg kjøpt feil hylser? eller er det bare jeg som ikke kommer av med dette 🤔

Her er kabelen det er snakk om, med video hvordan terminere, og ca 2,20 ut i video setter dem på hylsene,og ser ut som de er større en de jeg har.


Vis vedlegget 796497

Dette er hylsene jeg har handlet inn som jeg sliter med å få på:
Vis vedlegget 796498
Har vel troa på att du har feil hylser, skal ikke være noe problem å tre på slike.
Eller er kabelen mer en 2,5 mm2?
Har du ingen annen hylse å prøve med? mål med en skyvelære hva hylsa måler inv det skal være ca 2,1 mm.
Utv ca 2,6mm
 

Vedlegg

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Har vel troa på att du har feil hylser, skal ikke være noe problem å tre på slike.
Eller er kabelen mer en 2,5 mm2?
Har du ingen annen hylse å prøve med? mål med en skyvelære hva hylsa måler inv det skal være ca 2,1 mm.
Utv ca 2,6mm
har ikke digitalt skyvelær så vanskelig å mål helt nøyaktig, men er i nærheten av de målene du sier, tenkte ikke dette skulle bli ett problem 🙄
D464B363-E305-4595-9FA1-E091FA1D1923.jpeg
28EF91F5-7626-4EC3-9769-FF657CDFA02C.jpeg
 
P

parafinoksen

Gjest
Beklager dumt spørsmål, og det er ikke meningen å undervurdere evnene dine, men når du skal tre på hylsen på den tvinnede lederen, trer du bare lederen rett inn, eller skrur du hylsen på? I så fall bør du skru, og du må passe på å skru i samme retning som du tvinnet lederen.
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Beklager dumt spørsmål, og det er ikke meningen å undervurdere evnene dine, men når du skal tre på hylsen på den tvinnede lederen, trer du bare lederen rett inn, eller skrur du hylsen på? I så fall bør du skru, og du må passe på å skru i samme retning som du tvinnet lederen.
Har vel egentlig bare prøvd å tre hylsen på, skal prøve å skru som du foreslår 👍🏻
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Men det er ikke krav om dette.
Som jeg sa, tror lederene er tykkere en det de er oppgitt til å være.
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Men det er ikke krav om dette.
Som jeg sa, tror lederene er tykkere en det de er oppgitt til å være.
Tror også det, skulle nok fått tak i hylser som er litt viere, forslag ? Har jo aldri hadd problemer når jeg setter på kabelsko, så dette burde jo egentlig være veldig enkelt 🤔
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.715
Antall liker
7.834
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Vanskelig å garantere hva som passer, men disse skal ha 2,8mm som ytre mål:
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Vanskelig å garantere hva som passer, men disse skal ha 2,8mm som ytre mål:
Til 12awg, så er egentlig hylser til 4mm2 leder, men det går kanskje å bruke det uansett, de presses jo skikkelig på så kanskje de blir å sitte godt.
 

AudioP

Medlem
Ble medlem
02.08.2012
Innlegg
26
Antall liker
23
Sted
Buskerud
Skyvelæret dit måler riktig, fra bildene så er det 2.1mm og 2.6mm. Skalaen som går til 10 er 10-dels mm, der den treffer streken over er verdien etter komma.

Avisoler litt lengre enn akkurat, da deformeres ikke den avisolerte delen like mye. Bruker du avisoleringstang, ikke dra isoleringen helt av før du er klar med hylsa. Da holder den fasongen bedre. Klipp av det som stikker ut når alt er ferdig. Ikke tvinn, men "strekk", om det er noen små kordeler på avveie. Det er også mulig å klippe av noen småkordeler for å få plass.

Bruker du hylsetang, kan du klemme flere ganger, snu lederen litt så du ikke klemmer eksakt likt. Det er litt forskjell på hvordan hylsetenger klemmer hylsene avhengig av hvilken type.
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Skyvelæret dit måler riktig, fra bildene så er det 2.1mm og 2.6mm. Skalaen som går til 10 er 10-dels mm, der den treffer streken over er verdien etter komma.

Avisoler litt lengre enn akkurat, da deformeres ikke den avisolerte delen like mye. Bruker du avisoleringstang, ikke dra isoleringen helt av før du er klar med hylsa. Da holder den fasongen bedre. Klipp av det som stikker ut når alt er ferdig. Ikke tvinn, men "strekk", om det er noen små kordeler på avveie. Det er også mulig å klippe av noen småkordeler for å få plass.

Bruker du hylsetang, kan du klemme flere ganger, snu lederen litt så du ikke klemmer eksakt likt. Det er litt forskjell på hvordan hylsetenger klemmer hylsene avhengig av hvilken type.
Takk for tips, skal teste. Har denne tanga:

A8FD9005-A13F-4003-9F03-67C8420ED915.jpeg
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Kom over tråd der det har vært felleskjøp av likens kabel og det kommer fram der at flere opplever samme problem som meg med å få plass i 2,5 mm2 hylser.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg har brukt sølv endehylser fra en i UK. Dem er trange, men det går med litt trening. :giggle:
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.715
Antall liker
7.834
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Kom over tråd der det har vært felleskjøp av likens kabel og det kommer fram der at flere opplever samme problem som meg med å få plass i 2,5 mm2 hylser.
Jeg bruker WBT sine for 2,5mm2 på WyreLab strømkabel, og dobbeltsjekket mot Supra SPC som jeg også har liggende og de gled rett på. Bør gå veldig greit med drain-leder i også.

Kunne sendt deg 6 stk gratis hvis du ikke egentlig trenger mange fler?
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Jeg bruker WBT sine for 2,5mm2 på WyreLab strømkabel, og dobbeltsjekket mot Supra SPC som jeg også har liggende og de gled rett på. Bør gå veldig greit med drain-leder i også.

Kunne sendt deg 6 stk gratis hvis du ikke egentlig trenger mange fler?
Trenger egentlig flere, men hadde jo vært kjekt å testet på en kabel, så kan jeg jo bestille opp flere. Men vil betale det de koster +porto
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
2 er på vei😁
Heldig du som får post fra likesinnede.
Det som er bra med dette forumet, att vi kan hjelpe hverandre.
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
2 er på vei😁
Heldig du som får post fra likesinnede.
Det som er bra med dette forumet, att vi kan hjelpe hverandre.
Ja er kjekt det, setter veldig stor pris på det 😊 satser på å få laget noe kabler etter helga 👍🏻
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Passer ikke 2.5mm2 niter til kabelen (for små) er kabelen ikke i henhold til spec. Lederene skal ikke tvinnes. Kjøper en 2.5mm2 niter til en awg kabel, vil jo ikke disse passe sammen.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Topp Bunn