Sumiko

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Holla folkens.
Jeg har bestillt meg en brukt Graham Slee Era Gold V.
Så ser jeg på Internett at den spiller fantastisk med Sumiko Blackbird. Jeg har ikke råd til å kjøpe den ny nå , så derfor lurer jeg på om det er noen som har testet den med Sumiko Blue Point Special Evo III? Denne er mulig å få fatt i til en fornuftig pris fra England. Eller om det er noen som har noen erfaringer med Sumiko Blue Point Special Evo III?

Mvh
Kjetil

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Har ein til utprøving, men eg får han ikkje på plass i Aktito-armen. Ein plastdings på monteringsflata...
Er det noe som skal være der eller er det feil på den?

K

kbwh

Gjest
Det blir etterhvert en Sumiko BPS på min Sota Sapphire/WTRA også. Foreløpig legger jeg denne tråden i favoritter.

K

kbwh

Gjest
Vanlig ankepunkt både på BPS og Blackbird det der har jeg skjønt. Ikke noe problem med Well Tempered-armene.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Sumiko BPS burde fungere vakkert med ERA V, ja... Faktisk to av mine definitive favorittprodukter! BPS er rask, åpen, kommunikativ, med svært god instrumentkarakter. Samtidig har den et lett anstrøk av varme, den er aldri tynn og analytisk. Lyden kombinerer åpenhet og rytme med kropp og substans, det er en vanskelig balansegang uansett pris. For øvrig kan akkurat det samme sies om Graham Slee Era, så det har alle muligheter til å bli en kanonmatch. Det blir morsomt å høre lytteintrykkene når du får utstyret i hus!

P

Parelius

Gjest
Mente å huske at BPS i tidligere inkarnasjoner ble omtalt som litt spiss og trettende i toppen? Er det nå den tredje inkarnasjon av dette designet? Noen synspunkt her, Impulse?

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Alt er i orden, det er berre anleggsflata på Akito som er for lita til at eg får justert pickupen.
Vil jeg da få problemer med dette på Mørch armen også? Så har jeg bare grønt armrør og blått armrør, mens anbefalt er rød/gult armrør. Er det noen som vet om dette vil være en stor ulempe? Har ikke penger til nytt armrør også nå.
Mvh
Kjetil

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det har du for så vidt rett i, Parelius, men min erfaring er i alle fall at det kan tyde på mismatch. Jeg har i alle fall ikke den erfaringen, og en spiss og slitsom topp er noe av det mest uutholdelige jeg vet om. Min BPS ble i hovedsak brukt i en WT-arm, og selv om en BPS ikke er "The last word" mht. hva en slik arm fortjener, er det en veldig fin match. Hos meg var toppen åpen og utstrakt, og med en overraskende elegant karakter. Samtidig ville jeg nok ikke brukt den i et system som tenderer mot å låte huggorm....

P

Parelius

Gjest
Har du grønt armrør, så er det bare å hive på litt Blue-Tac foran. Øke massen er ikke noe særlig problem, værre å bli kvitt den.

P

Parelius

Gjest
Hva med Goldring sine i dette prisleiet; Eroica og 1042? Har ingen egen erfaring med disse, men er PU-er som jeg hører gode ord om. Om de er på høyde med en BPS Evo III er jo en annen sak.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Eller om det er noen som har noen erfaringer med Sumiko Blue Point Special Evo III?
Mvh
Kjetil
BPS er en vilter krabat som gjerne taler i store bokstaver, men den er aldri kjedelig og kommer neppe i veien for musikken. Det du taper i forhold til Blackbird er raffinement, perspektiv og oppløsning.
Jeg hadde ikke EVO'en, så dagens versjon er antageligvis enda bedre. Anbefales!

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Takk for tips om Blue-tac. Det skal prøves. Har satt meg BPS i hodet. Det pga de fantastiske testene Blackbird har fått sammen med Era gold V. Det er klart at det er sikkert mye spennende P.u som sikkert er like gode og gjerne bedre også med era gold, men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne. Jeg har fått pris på BPS fra England på 2600,- ny inkl porto. Tror den ligger på vel 3500,- om ikke mer i Norge?

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Da er Sumiko Blue Point Special Evo III bestilt. Jeg fikk en veldig fin pris hos T.AA.IMPORT AS . Den var så fin at det ikke svarte seg å bestille fra utland! Så nå er det bare å glede seg.
Tror den bli fantastisk sammen med Graham Slee Era Gold V.
Takk for info og input alle sammen.
Mvh
Kjetil

K

kbwh

Gjest
Jeg har hørt min BPS E3 spille i en time omtrent, og må si at impulses beskrivelse passer godt allerede. Hva synes du, Kjetil_M, er du fornøyd?

Et spørsmål: Er det Dynavector som lager pickupene for Sumiko?

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Jeg har hørt min BPS E3 spille i en time omtrent, og må si at impulses beskrivelse passer godt allerede. Hva synes du, Kjetil_M, er du fornøyd?

Et spørsmål: Er det Dynavector som lager pickupene for Sumiko?
Ja jeg må si meg helt enig med Impulse! Jeg har hørt mange forskjellige p.u , men denne spiller flettene av mange mye dyrere p.u. Men dette ga mer smak, så nå lurer jeg på å kjøpe storebroren Blackbird. Prøver bare å finne den til en fornuftig pris. Det er en som selger de ny for 650usd på Audiogon, så det er det billigste jeg har funnet til nå. Noen billigere??

Topp Bunn