Sumiko blue point special / arm- og spiller-kombinasjon......?

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Hei !
Jeg snublet over en Sumiko Blue point special i ei rotekasse idag. Jeg tok den med meg hjem og har motert den i en Ortofon RMG309 på en Thorens Td124. Headshell er et audiotechnica AT-LH18-occ.

Spilleren står streng tatt å venter på at det skal bli økonomisk rom for en Ortofon SPU, og jeg har hatt en Shure M55e gående lenge med helt greit resultat.

Jeg byttet ut M55 med Sumiko BPS for en kjapp test for en times tid siden, og synes dette låter overaskende bra. Jeg finner imidletid ikke mye med hensyn til teori rundt hva slags arm denne pickupen foretrekker ved å google, utover at den går fint i de aller fleste...

Ortofonarmen er på den virkelig tunge siden. Thorens-tallerkenen skal jo være en utfordring mht. magnetisme på MC-pups, men jeg registrerer ikke noe problematikk i praksis... to grams trykk gir så langt en lydgengivelse jeg er fornøyd med.

Jeg ville imidlertid sette pris på om noen med kontroll på matematikken kunne gi noen betraktninger/kommentarer. Comlpliance først og fremst.

Det er første gang jeg har en Hi-out MC i hus, og kjenner lite til magnetisk styrke i disse kontra en Lo-out MC (mht. tallerkenen på TD-124).

Alle meninger og oppfatninger mottas med takk !

mvh:
Stian
 
Topp Bunn