Høyttalere Subwoofer

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Jeg vurderer anskaffelse av en Dynaudio Sub 6 som et supplement til mine stativhøyttalere. Mine erfaringer med sub er av gammel dato (Audio Pro B2-50), så trolig har det skjedd forbedringer på delefiltersiden etter den tid. Husker at jeg den gang mente å høre forskjell i sidesystemene avhengig av om jeg kjørte signalet direkte til dem, eller ut fra forforsterkeren, via det innebygde delefilteret i subben og tilbake til effekttrinnet igjen. Dette for å ha muligheten til å avlaste sidesystemene fra dypbass, noe som i teorien skulle være en fordel. Jeg syntes lyden ble en smule åpnere og mer luftig, uten delefilteret innkoblet. Er derfor tilbøyelig til å bruke anlegget slik jeg har gjort til nå, uten retursignal fra subben til effekttrinnet. Grunnen er altså at jeg tror delefilteret i subben og de ekstra returkablene kan påvirke signalet negativt. Dette innebærer dessverre samtidig at jeg vil miste muligheten til å justere subben etter avstandene til sidesystemene. Noen tanker omkring dette?
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Ser en del subwoofere har inngang for høyttalersignal og utgang fra samme til sidesystemet. Oppfattede det slik at SW tar ut signal (og så filtrerer dette videre til subwoofer via filter), men lar det samtidig gå videre til sidesystem uberørt, slik SW skal få samme lydprofil (altså fra sluttforsterkeren) som sidesystemene. Men kan jo ha tatt feil på dette...
 
Topp Bunn