Ønsker anbefaling Subwoofer til musikkbruk i lite rom

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Hei

Da er jeg blitt eier av et par nydelige Elac BS 253. De spiller fantastisk. Varm, nesten magisk mellomtone og glassklar diskant som ikke blir hard eller ubehagelig. Det som er av bass er bra, men jeg ønsker både mer trykk og dybde. Mine Kudos C2 i kombinasjon med AMR, spiller med skikkelig autoritet i bassen og en tygnde jeg ikke trodde var mulig med 6,5". Høyttalerne er dessverre for store i mitt rom, og over tid blir Elac mer behagelige å lytte til.
Jeg vurderer derfor å prøve med sub. Rommet er ca 12 kvm, og jeg har slitt tidligere med å integrere sub. Her skal det svært litt til før bassen blir for dominerende. Så hva anbefales?
Følgende har jeg sett litt på:

SVS SB1000: Billig, men kan 12" blir for stort i mitt rom? Av det jeg har lest skal denne være veldig godt egnet som musikksub. Skal også være enkel å integrere. 45 dagers returrett hvis dette ikke fungerer er et pluss.

REL T5: Har blitt anbefalt denne før, skal være veldig enkel å integrere. Litt dyrere enn SVS. Svært kompakt og i sort pianolakk vil den se flott ut sammen med mine Elac BS 253.

REL T-Zero: Ende mindre enn T5. 6,5" holder kanskje? Klasse D ikke bra. Foretrekker kl AB.

Ken Kreisel DXD 808: Veldig dyr, sikkert alt or kraftig i mitt rom.

Tidligere har jeg eid:
Sony 8". Vet ikke betegnelsen. Kjøpt på 90 tallet. Var meget fornøyd med denne lille suben.
XTZ 10"
Def Tech Supercube II
Canton 9"

Av alt dette er det nok Sony'en jeg likte best. Selv om den ikke kunne spille høyt eller gikk så veldig dypt, fungerte den veldig bra i mitt rom. Den hadde også kl AB forsterker som låter mye bedre enn Kl D.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg bruker selv 2 små svs subber som er med lukka kasse. Er meget godt fornøyd med hvordan de presterer. Mange her inn er nok litt imot svs subber har jeg forstått, men med 45 dagers bytterett ( du må dog betale for porto ) så ville jeg ha prøvd. Bruker selv sb12nsd, men jeg bruker to stk.
 
Topp Bunn