K
kbwh
Gjest
Systemet jeg har er stereo med 2 12" per side. Det er en såkalt ELF-konstruksjon (elementet sitter i et egentlig alt for lite trykkammerkabinett) som jobber under systemresonansen. Korrekt (målt) frekvensgang oppnås med store mengder EQ, og tilstekkelig lydtrykk med presise danske effektforsterkere på 500W. Dette funker like ordentlig som Petter Dales bassystem, men spiller ikke så høyt, selvfølgelig.JonnYb skrev:Tenkte mest på hvordan du i lengden syns dette med sub fungerer.
Rope halleluja første kvelden har vi alle gjort, mens det er først over tid og x antall gjennomspillinger av gamle og nye favoritter at man virkelig får oversikten over om innvesteringen var vellykket
Hele denne tråden gjenspeiler vel fordeler og bakdeler ved å integrere sub(er) i oppsettene. Selv foretrekker jeg musikken presentert fra 2 gode fronthøyttalere. Men innrømmer at det innimellom er morro med litt ekstra fyll i bunn..
Har jeg forstått riktig så er det vel klassisk som er favoritten? Og sub og klassisk har jeg ikke spesielt stor kjennskap til, kanskje det blir gull. Ingenting er bedre enn det