Styre Naim med Samsung nettbrett?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Har ervervet meg Samsung Galaxy nettbrett, har Naim NAC-N 172XS fra før, men sliter med det følgende:

1) Få musikken fra Spotify / Wimp til å gå direkte til Naim-spilleren via trådløst nettverk.
- Begge enheter er tilkoblet nettverket. Har tidligere sett Samsung tlf både styre volum og spille lagret musikk via denne Naim-boksen, så det bør bære mulig. Tips ønskes

2) Fjernstyre Naim fra Samsung Galaxy.
- Naim har lagt ut en app for Apple, men ingen for Samsung / android / nettbrett. Tips her?

3) Naim er satt opp med UPnP-grensesnitt, kan jeg nyttiggjøre meg dette på noen måte?


Mvh
Håkon Rognlien
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Hadde nok dessverre gjort det lettere for deg å velge iPad istedet for et Android brett. Fortsatt ingen kontrollapp for Android.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Jeg endrer tråden. Leste meg opp, lastet og installerte noen nokså irriterende timer her, før jeg gjenopprettet fabrikkinstillingene og tok turen tilbake til Elkjøp. Nå er jeg i gang med dy runde på iPad Mini. Sikkert like irriterende, men det finnes i det minste funksjonalitet et sted der ute i cyberspace i dette tilfellet...

BubbleUPnP fungerer fint for styring av Naim's grunnleggende funksjoner fra Samsung, men kan ikke overføre Spotify / Wimp, for øvrig.

Men så: Nå er iPad Mini istallert, og n-Stream lastet ned. Og jeg er like langt. For ikke f... kan man vel spille Spotify eller Wimp via denne heller over til Naim'en?!? Noen som vet om a quick fix?

Mvh
Håkon Rognlien
 
Sist redigert:

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Se under overskroiften trådløs klient her: I enden av regnbuen: Kortomtale - Naim NAC-N 172 XS (oppdatert 3.2.13)

Siden den teksten ble skrevet, så hart jeg kjøpt med Samsung Note 3. Har 172XS ennå og direkte streaming fra Samsung (Android) ti 172XS fungerer som juling det dersom du har sangene lagret på mobilen. 172XS dukker opp som klient. Streaming fra telefon til 172XS av Spotify går ikke.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Se under overskroiften trådløs klient her: I enden av regnbuen: Kortomtale - Naim NAC-N 172 XS (oppdatert 3.2.13)

Siden den teksten ble skrevet, så hart jeg kjøpt med Samsung Note 3. Har 172XS ennå og direkte streaming fra Samsung (Android) ti 172XS fungerer som juling det dersom du har sangene lagret på mobilen. 172XS dukker opp som klient. Streaming fra telefon til 172XS av Spotify går ikke.
Veldig bra info her, Loevhagen, din test er vinklet annerledes enn undertegnedes (Naim Nac- N 172 XS nettverksspiller++ - Audio Fidelity), men jeg ser at vi har relativt like erfaringer. Grunnet den fantastiske stabiliteten og funksjonaliteten fra Naim, har jeg valgt å beholde testeksemplaret. Det er litt i overkant for spesielt interesserte med Audio Note innimellom, så jeg bare nyter av å lene meg tilbake og styre hele greia på moderne vis... :)
Skal se om jeg finner ut av din løsning for Spotify-streaming, og gjør jeg det er Wimp Hi-Fi neste steg. Tenkte å slippe lagring av hele CD-samlingen på server, ser du...

Mvh
Håkon Rognlien
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Stor takk til Loevhagen, som nå har gjort det "umulige mulig" med en velfungerende app til mini-pad'en. Resten av kvelden blir'e øl & spotify... Neste steg er definitivt Wimp Hi-Fi!

Mvh
Håkon Rognlien
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Nå skal det sies, at selv før for mange øl har overtatt ballet, at Musicflow app trådløst til Naim i utgangspunktet låt ubehøvlet elendig. Flatt, unyanset og tamt, med bøyd nakke og mjuke knær, fullstendig fritatt for dynamiske plikter, tydeligvis. I utgangspunktet kunne jeg leve greit med det, men det åpnet absolutt ikke for videre invesgteringer sånn det låt... Men så fant jeg ut at det gikk an å endre et par settinger, og dermed ble det LITT bedre. Kvaliteten er fortsatt moderat, selv om mini'n påstår kvaliteten er "extreme"...! Nu vel, vi er vel ikke 100 % enige i det, Mac'en og jeg... :) Men med Wimp Hi-Fi, hvem vet?

Mvh
Håkon Rognlien
 
Topp Bunn